Hyppää sisältöön

Silja Line jälleen Suomen luotetuin laivayhtiö

Kirjoittajan oletuskuva
minnam Päivitetty: 03.03.2010
Silja Line on valittu Reader’s Digestin (Suomessa Valitut Palat) Luotetuin Merkki -tutkimuksessa jo seitsemättä vuotta peräkkäin Suomen luotetuimmaksi laivayhtiöksi/risteilynjärjestäjäksi.

Omassa kategoriassaan Silja Line sai Suomessa 47 % maininnoista. Tulos parantui 5 % edelliseen vuoteen nähden. Tämän lisäksi Tallink Silja sai maininnoista 6 % ja saman yhtiön toinen brändi, Tallink 10 % maininnoista. Tutkimuksen mukaan Silja Lineen luottavat hieman muita useammin naiset, alle 50-vuotiaat ja vastaajat, joiden taloudessa on alle 16-vuotiaita lapsia.

– Kiitämme kuluttajia, jotka ovat nyt jo seitsemännen kerran peräkkäin valinneet Silja Linen Suomen luotetuimmaksi laivayhtiöksi ja risteilynjärjestäjäksi. Luottamus kertoo suomalaisten tyytyväisyydestä matkatarjontaamme ja palveluumme. Ollaksemme luottamuksen arvoisia jälleen ensi vuonna, lupaamme yhä edelleen kehittää palvelujamme kuluttajien ehdoilla. Hyvä esimerkki tästä on viime syksynä toteutettu Silja Linen 1000 Tuotekehittäjää -kampanja, jossa kuluttajat saivat itse osallistua risteilykonseptin tuotekehitykseen, sanoo Tallink Siljan varatoimitusjohtaja Pasi Näkki.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Luotetuin merkki -valinta oikeuttaa Silja Linen käyttämään Luotetuin Merkki -logoa promootio- ja mainosmateriaaleissaan vuoden 2010 aikana. Kymmenettä kertaa toteutettu tutkimus on yksi suurimmista Euroopassa tehtävistä kuluttajatutkimuksista. Mukana oli 16 maata ja vastaajia yhteensä 32 163. Suomessa kyselyyn vastasi 1 338 Valitut Palat -lehden tilaajaa. Reader’s Digest on Euroopan suurilevikkisin aikakauslehti (levikki lähes 4 miljoonaa), mikä mahdollistaa väestöä edustavan otoksen valitsemisen iän ja sukupuolen mukaan kussakin maassa.

Tutkimus selvitti avoimella kysymyksellä, mitkä ovat kyselyyn vastanneiden mielestä luotetuimmat tuotemerkit 38 eri tuoteryhmässä. Tutkimukseen vastanneet ovat ensin nimenneet omasta mielestään luotetuimman tuotemerkin, jonka jälkeen he arvioivat sen neljää eri ominaisuutta asteikolla 1-5. Arvioitavat ominaisuudet olivat: laatu, hintansa arvoinen, vahva tuotekuva ja kuluttajien tarpeiden ymmärtäminen.

Kuva: Tallink Group