Finnmatkoista tulee TUI: 10 kysymystä ja vastausta nimenmuutoksesta
ILMOITUS
1. Miksi vaihdatte nimeä?
Keskittämällä toimintamme yhden brändin, TUI:n, alle vahvistamme asemaamme pohjoismaisilla markkinoilla. Saamme voimaa kasvuun, ja se taas tulee hyödyttämään asiakkaitamme, jotka saavat ulottuvilleen entistä laajemman lomavalikoiman.
2. Milloin vaihdatte nimeä?
Finnmatkoista tulee TUI 1. marraskuuta 2016.
3. Mikä on TUI?
TUI on maailman suurin matkanjärjestäjä, jonka osana olemme olleet jo 15 vuoden ajan. Maailmanlaajuisesti meillä on yli 30 miljoonaa lomalaista yli 180 kohdemaassa.
4. Mitä hyötyä nimenmuutoksesta on minulle lomailijana?
Miltä kuulostaa kattaus uusia lomakohteita? Modernit risteilyt? Joustavammat lennot? Ihanat lifestyle-hotellit. Niitä on nyt luvassa.
Suurin muutos on, että siirrymme perinteisestä valmismatkanjärjestäjästä kohti modernia matkailuyritystä, joka tarjoaa personoituja ja joustavia lomaelämyksiä. Tuotevalikoimamme tulee laajenemaan lähivuosien aikana. Tulemme esittelemään useita ainutlaatuisia lifestyle-tuotteita, kuten Robinsonin ja TUI Bluen.
Panostamme myös omiin risteilyaluksiin ja risteilytuotteisiin. Matkan kestoon tulee joustavuutta ja laajennamme myös palveluitamme sekä valikoimaamme niin uusissa kuin vanhoissakin lomakohteissamme.
5. Miten muutos tulee näkymään?
Luodaksemme yhtenäisen brändi-ilmeen, nimi TUI tulee kaikkiin kyltteihimme, lentoihimme ja busseihimme – yhdessä entuudestaan tutun punaisen hymylogon kanssa.
6. Onko teillä vielä suomalaisia oppaita?
Voit edelleen tavata suomalaisia oppaita lomakohteissamme. Minun lomani -mobiilisovelluksen kautta saat myös nopeasti vastaukset kysymyksiisi.
7. Löytyvätkö perhehotellit valikoimasta myös jatkossa?
Olemme jatkossakin suomalaisten perheiden matkanjärjestäjä. Family Life -perhehotelleissamme (entinen Blue Village) on kaikki palvelut mietitty pienimpienkin matkalaisten näkövinkkelistä, ja lapsiperheiden suosikki Bamse on edelleen kuvioissa.
Mutta myös muut matkailijaryhmät on huomioitu hotellivalikoimassamme entistä paremmin: on esimerkiksi aikuishotelleja, sporttihotelleja, spa-hotelleja ja design-hotelleja.
8. Onko hotelleilla jatkossa kansainvälisempi tunnelma?
Nimenmuutos tuo tullessaan entistä enemmän uusia kohteita ja hotelleja, joissa on lomailijoita useista eri maista. Mutta halutessasi kohtaat varmasti jatkossakin hotelleillamme myös muita suomalaisia lomailijoita.
9. Tulevatko suurkaupunkilomat myös valikoimaanne?
Tavoitteena on täydentää perinteistä rantalomavalikoimaamme suurkaupungeilla. Meillä on nyt pääsy huomattavasti laajempaan hotellivalikoimaan ympäri maailman, mainittakoon esimerkkinä vaikkapa RIU-hotellimme Berliinissä ja New Yorkissa.
10. Kuinka matkailu ja trendit ovat muuttuneet?
Näemme trendin, jossa matkailu muuttuu yhä enemmän elämäntapa- ja elämysorientoituneeksi. Näemme myös, että asiakkaamme haluavat yhä henkilökohtaisempia, joustavampia ja kohdennetumpia lomia. Haluamme matkustaa erilaisissa kokoonpanoissa, yli sukupolvirajojen.
Intressit ovat sirpaloituneet ja odotukset erilaisten tarpeiden täyttämiseen kasvavat. Turvallisuus tulee levottomassa maailmassa entistäkin tärkeämmäksi.
Tiesitkö tämän TUI:sta?
Maailman suurin matkanjärjestäjä:
- Matkoja yli 180 lomakohteeseen
- 76 000 työntekijää ympäri maailman
- 6 lentoyhtiötä, joissa on yli 130 lentokonetta
- Yli 300 hotellia, joissa on yli 210 000 vuodepaikkaa
- 13 omaa risteilyalusta, joista uusimpia rakennetaan parhaillaan Meyerin telakalla Suomen Turussa
Lähde: TUI
Kuvat: Kalle Gustafsson, Peter Malmrup, Clive Tompsett, TUI
ILMOITUS
Rantapallon päätoimittaja Inka on aina valmis seikkailuun. Jos voi itse valita, suuntaa hän kaikkein mieluiten aktiivimatkalle maailman ääriin.
Lue lisää