Hyppää sisältöön

Erikoinen menestyskonsepti – haluaisitko tällaista kohtelua ravintolassa?

Maria Hietala
Maria Hietala Päivitetty: 21.07.2013
Yhdysvaltalainen ravintolaketju on tunnettu huonokäytöksisestä henkilökunnastaan.

Luokaton asiakaspalvelu vetää asiakkaita

Dick’s Last Resort tarjoaa rehtiä amerikkalaista etelän tyyliin valmistettua ruokaa kuten ribsejä, hampurilaisia sekä paistettua kanaa. Valtavat annokset tyydyttävät varmasti suursyömäreidenkin ruokahalut, mutta ruoka ei kuitenkaan ole syy ravintolan saavuttamaan suureen suosioon.

Asiakaspalvelun laatu ei ketjun ravintoloissa ole sitä, mitä asiakas ehkä odottaisi. Tarjoilijat solvaavat ja pilkkaavat asiakkaitaan ja asettavat heidät epämukaviin tilanteisiin. Jos tilaustaan miettii liian pitkään, ei ole mitenkään epätavallista, että tarjoilija tuskastuu odotteluun ja päättää asiakkaan puolesta.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Perheen kanssa päivälliselle mennessä tarjoilija saattaa kirjoittaa suureen paperihattuun “soittakaa lastensuojeluun” ja laittaa hatun perheen pienimmän päähän.

Dick’s Last Resort on saavuttanut suuren suosion Yhdysvalloissa ja ketjun ravintoloita on jo 13 kaupungissa. Tarjoilijaksi pyrkivä joutuu käymään läpi työhaastattelun, joka muistuttaa enemmänkin koe-esiintymistä: kokelaat joutuvat improvisoimaan, tanssimaan ja vastaamaan kummallisiin kysymyksiin.

Lähde: Oddity Central
Kuva: Flickr / stevebott
Video: YouTube / Dicksez