Dubai – Part 2

Dubaissa on mahdollista tehdä myös erilaisia retkiä. Niitä myyvät monet eri matkatoimistot, hotellit, netissä eri firmat. Me ostimme hotellin kautta pari retkeä.

DSC_0416b (1900x1267)

Ensimmäinen retki, jolla kävimme, oli illallisjokiristeily. Tämä meni vähän huonommin, kaikki muut veneet lähtevät ajallaan, ja me vain seisomme paikallaan. Siinä ihmetellään päälle tunti, että mitä tässä nyt oikein tapahtuu. Jossain vaiheessa venettä kohti juoksee porukkaa rullakoiden ja ruuan kanssa. Ruoka ei ollut siis tullut ajoissa meidän paattiimme.

No, päästiin sitten liikkeelle ja saatiin ruokaa. Maisemat olivat ihan kivat, mutta koska oltiin niin myöhässä, tuli matkalla kylmä. Vähän enemmällä määrällä vaatteita olisi ehkä ollut nautinnollisempaa. Veneellä oli tanssiohjelmaa ja ruoka oli hyvää perusmättöä. Mieleen siitä tuli Nepalilainen ruoka. Laivalla oli vähän jotain ohjelmaakin, tanssia ja muita esityksiä. Jouduin osalliseksi tanssiesitystä, enkä hirveästi nauttinut siitä..

DSC_0421b (1900x1267)

Dubaissa on myös pari mahtavaa vesipuistoa, joissa jommassa kummassa kannattaa ehdottomasti käydä. Me valitsimme Aquaventure vesipuiston, joka sijaitsee tehdyllä tekopalmusaarella. Sinne pääsee monorail junalla, ja maisemat matkalla ovat hienoja. Palmusaaren ”lehtien” varrella on hienoja taloja, joista on pääsy suoraan mereen. Ei hassumpaa.

Aquaventuressa on liukumäkiä, virtoja ja ihan perus löhöilyaltaita. Siellä saa vietettyä koko päivän. Pari liukumäkeä vievät sinut akvaarion läpi tunnelista, ja näet pikaisesti kaloja ja mahdollisesti hain. Niitä pystyy myös käydä katsomassa ilman liukumäkeäkin. Delfiinejäkin on puiston alueella ja niiden kanssa saa mennä (maksusta) uimaan, mutta itse en halua.

DSC_0429b (1900x1267)

Atlantis hotelli Dubaissa, joulukuussa päästään tsekkaamaan Bahaman Atlantis Resorttia. Palmusaari on ihan näkemisen arvoinen paikka, vaikka vesipuistoon ei menisikään. Kun ei enää ole tilaa rakentaa niin miksi ei rakennettaisi tekosaarta? Miksi se ei olisi palmun muotoinen? Perus Dubai överit.

DSC_0575b (1900x1267)

Jeeppiajelu aavikolla oli huippua! Otimme iltaretken, jossa ajeltiin pari tuntia aavikolla ja sitten mentiin ”kylään”, jossa oli illallinen ja paljon ohjelmaa.

DSC_0633 (1900x1267)

Köyhät autot rivissä. Istuin etupenkillä, välillä pelotti kun ei nähnyt yhtään mitä hiekkadyynin takana tulee. Kuskimme kuitenkin ajoi reittiä lähes päivittäin, joten pystyin hengittämään suurimman osan ajasta. Aikamoinen vuoristoratakokemus.

DSC_0612b (1900x1267)

Hiekkaa oli silmänkantamattomiin, mutta onneksi ei ollut liian tuulista, eikä jouduttu hiekkamyrskyihin. Matkalla pysähdyttiin muutaman kerran kuvailemaan maisemia.

DSC_0696b (1900x1267)

Perillä kylässä oli mahdollisuus hengailla kameleiden kanssa (jännitti) ajella mönkijöillä, laskea laudoilla hiekassa, kokeilla arabivaatteita, polttaa vesipiippua, ottaa hennatatuointeja. Turisteja vartenhan paikka on tehty, mikään oikea kylä se ei ole. Istuimme pehmeillä tyynyillä hiekan päällä, söimme ja katselimme tanssiesityksiä. Yleisöstäkin vedettiin porukkaa tanssimaan, tällä kertaa karkasin valinnan ajaksi kaueammaksi.

DSC_0777b (1900x1267)

Jeeppisafarille menoa suosittelen ehdottomasti, maasturilla kaahailu aavikolla oli mahtavan tuntuista. Pieni jännitys päällä, helpotus kun ollaan tasaisella, ja sitten taas uudestaan. Oli mahtavaa. Jeeppisafareita on paljon erilaisia, googlaamalla löytyy, ja jos yövytte hotellissa, saatte varmasti apua sieltä.