Viikonloppu Tallinnassa tyttöjen kesken

Viime syksynä heräsi ajatus lähteä tyttökavereiden kanssa viikonloppulomalle Tallinnaan ja kun lopulta saimme sopivan ajankohdankin lyötyä lukkoon koitti matkan aika. Lähdimme Eckerö Linen 15.30 lähdöllä ja ihastunutta pirinää toi jo Länsiterminaalissa bongattu Stig. Harmi vain ettei hän vielä menomatkalla esiintynyt, joten emme päässeet kuuntelemaan esitystä. Suuntasimme sitävastoin suoraan laivan perään kahvilaan istumaan. Kaverit ottivat ruokaisat leivät, mutta itse olin syönyt pari tuntia aikaisemmin ja päätin pärjätä fruitiella ja heräteostoksena mukaan tarttuneilla parilla macaroonsilla. Harmittavasti macaroonsit olivat kuivuneita eikä sellaisia ihanan tahmaisia mitä niiden kuuluu olla. Asia unohtui kuitenkin nopeasti kun juttu luisti ja tyttöjen loma oli päässyt alkuun.

IMG_6962_FotorOlimme miettineet majapaikaksi ensin Park Inn by Radisson Meriton Conference & Spa hotellia, mutta sekuntia ennen kuin painoin varaa nappia huomasin että kyseisen hotellin spa olisi rempassa juuri vierailumme aikana. Ei käy. Joten mietintämyssy uudestaan päähän ja päädyimme itselleni jo tuttuun hotelliin Nordic Hotel Forum. Heidän spa osasto ei ole suuren suuri, mutta kuitenkin tarpeeksi lyhyttä vierailuamme varten, sijainti on aivan sataman ja Vanhankaupungin kupeessa ja käyttämäni Sinine Salong sijaitsee alakerrassa, joten on lyhyt matka hoitoihin. Uhrauduin ja sanoin voivani nukkua lisäsängyssä, joka oli tuotu huoneeseen. Sänky näytti tarpeeksi mukavalta, mutta sitä se ei ollut. Oli kuin olisin lattialla nukkunut ja selkäsärky seuraavat pari viikkoa oli sen mukainen.

IMG_6964_Fotor IMG_6970_FotorPäätimme lähteä syömään ja sanoin että aivan kulman takana olisi paljon kivoja ravintola. En yhtään ajatellut, että 800m Rataskaevulle jota olin ajatellut, olisi pitkä matka. Sehän on aivan ”kulman takana”. Ystävieni mielestä matka oli kuitenkin pitkä ja ”kulman takana” tarkoittaa jos nyt ei samassa rakennuksessa niin seuraavassa. Jäin miettimään ihmisten eri näkemyksiä etäisyyksistä. Siinä missä itse saatan lähteä parinkin kilometrin päähän johonkin kivaan ravintolaan, jonkun muun mielestä se on aivan liian kaukana jotta sinne asti viitsisi kävellen lähteä. Menimme Von Krahli Aed ravintolaan syömään ja ruoka oli onneksi todella hyvää. Kannatti siis kävellä tuo vajaa kilsa, ainakin omasta mielestäni.

IMG_6999_Fotor IMG_7003_FotorSeuraavana aamuna nautimme maittavan aamiaisen, jonka jälkeen oli vuorossa pientä hemmottelua. Olin varannut meille kaikille ajan kampaajalle ja niin istuimme pian kaikki kuin kanat orrella vierekkäin käsittelyssä. Ystäväni olivat varanneet lisäksi heti perään mani- ja pedikyyriä sekä jalkahoitoa ja hierontaa kun puolestaan itselleni ei ollut aamupäivällä aikaa kasvohoitoa varten. Lähdin siis kaupungille seikkailemaan. Olimme sopineet tapaavamme Telliskivi alueella ajatuksena kokeilla gluteenitonta ravintolaa Kivi Paber Käärid joten lähdin tuohon suuntaan. Tein pikaisen shoppailuretken heti alkuun Rottermanni alueelle, mutta mitään ei lopulta tarttunut mukaan. Kävelin Vanhankaupungin läpi ja tulin toiselta puolelta ulos Balti Jaam, eli juna-aseman kohdilla. Olin googlaillut kivalta vaikuttavan kahvilan Kalamajan alueelta, mutta niin siinä vaan kävi, että vaikka kuinka kauan pörräsin edestakaisin kohdassa missä sen pitäisi olla en vain nähnyt sitä. Joko kahvilalla on erittäin suojaisa sijainti talojen välissä, enkä sisäpihoille kehdannut mennä, tai sitä ei kyseisessä lokaatiossa enää yksinkertaisesti ole. Annoin periksi ja lähdin Telliskivi alueelle.

IMG_7001_Fotor IMG_7006_Fotor IMG_7009_FotorKaveritkin tulivat ennen pitkää paikalle taksilla ja saimme vatsamme täyteen. Itse olisin niin hienossa säässä kävellyt takaisin hotellille samalla maisemia jälleen katsellen, mutta jos 800m eilen oli liian pitkä matka, oli 1,8km ehdottomasti liian pitkä ja hyppäsin mukaan taksiin takaisin hotellille. Toinen ystävistäni päätti jäädä huoneeseen nauttimaan mukaansa ostamista kakkupaloista vielä kun minä ja toinen kaverini lähdimme hotellin ylimmässä kerroksessa sijaitsevaan saunaan ja porealtaaseen. Itse suihkuhuone oli aivan älyttömän kuuma, jos ikkunan olisi saanut edes hetkeksi auki olisin sen tehnyt, mutta nyt ainoa helpotus oli pulahtaa hiukan viielämpään uima-altaaseen. Poreallaskin vapautui sopivasti ja istuimme hetken siinä rupatellen ja Tallinnan kauniita maisemia auringossa katsellen. Allasalueella on myös jokunen aurinkotuoli ja lekottelimme niillä parisenkymmentä minuuttia autuaina vanhoja muistellen. Kello läheni kuitenkin uhkaavasti viittä joten oli aika lähteä ja minun suunnata kasvohoitoon.

IMG_7072_Fotor IMG_7074_FotorKun palasin hoidostani oli jo taas ruokailun aika, mutta nyt minun ”lähellä” ei enää tehonnut vaan suuntasimme hotellin omaan Monaco ravintolaan alakertaan ruokailemaan. Itse en ottanut kuin pääruoan ja lähdin ruokailun jälkeen vielä kävelylle sekä katselemaan löytyisikö Virun ostarilta mitään mitä ehdottomasti olisi saatava kun kaverit lähtivät takaisin ylös huoneeseen lekottelemaan. Ostettavaa löytyi ruokapuolelta kun löysin kauan kaipaamani vesipullon. Se vaan on niin hieno ja pääsi heti käyttöön toimistoon. Päätin myös ostaa kakkupalan sekä muutaman suklaapraliinin mukaani, mutten mitenkään jaksanut niitä enää illalla syödä, pienet suupalat otin maistiaisiksi kuitenkin. Aamulla tilanne oli jo toinen ja kavereiden lähtiessä hankkimaan lisää hoitoja salongista haukkasin kakkupalani parempiin suihin ja läksin lopulta haahuilemaan kaupungille. Vanhakaupunki on niin tuttu, mutta kuitenkin niin kiehtova. Sunnuntaiaamuna kadut olivat lähes autiot ja sain tallustella eteenpäin ylhäisessä yksinäisyydessä. Ehdin varmaan lähes tunnin seikkailla kun lopulta tulin Vanhankaupungin muurin luo missä rouvat vasta alkoivat nostamaan kutomiaan tuotteita esille myyntiin. Kaupunki oli vasta heräämässä, mutta meidän oli aika palata takaisin satamaan ja lopulta kotiin.

IMG_7065_Fotor IMG_7067_Fotor IMG_7079_Fotor IMG_7082_FotorPysy ajantasalla ja seuraa blogia Facebookissa ja Instagramissa.