Kasnäs – saaristoelämää

Matka Hangosta Kasnäsiin kesti kauemmin kuin olin ajatellut. Loppumatka oli luikertelevaa pientä tietä, mutta maisemat kuitenkin mieluisat: peltoja, metsää ja merta. Suomi-filmiä kerrakseen 😉 Olin kotona miettinyt kauan mistä varaan yöksi huoneen. Vaihtoehtoja oli monia, ensin ajattelin Hangon Regatta hotellia, mutta se olikin täynnä, sitten mietin kaunista villaa meren rannalla, mutta päädyin lopulta Kasnäsin Spa-hotelliin sen sijainnin takia. Ajattelin, että näin olemme valmiiksi satamassa kun laiva lähtee eteenpäin seuraavana aamuna. Saimme huoneen yhdestä simpukan muotoisesta rakennuksesta ja näkymä oli alas satamaan ja hiekkarantaan päin. Jätimme auton talon viereen parkkiin ja kannoimme kassimme sisään. Huone oli tilava ja perheellekin sopiva. Parisängyn lisäksi huoneessa oli valmiiksi lisäsänky nurkassa kasassa ja wc-huoneen päällä oli pieni parvi, missä oli myös patja laitettuna. Muuten oli pari nojatuolia sekä kirjoituspöytä ja tv. Oikein viihtyisä paikka kaiken kaikkiaan ja istahdin hetkeksi terassille limppari kädessä katselemaan maisemaa nyt kun sääkin parani.

Päätimme kuitenkin mennä vielä hetkeksi spa:han lillumaan ja rentoutumaan. Emme kuitenkaan päässeet heti sisälle sillä naisten puolen kaikki kaapit olivat varattu ja jonossa ennen minua oli jo 3 naista… Onneksi emme joutuneet kauaa odottamaan, vaan saimme avaimet ja lähdin omalle puolelle. Suihkutilat ovat aika pienet ja kaikki suihkut olivat varattuja, joten jonottelin taas. Kun tulin uima-altaille riehui lapsia ympäriinsä ja sai varoa menoa. Menin terapia-altaaseen lämpimään, mutta lähdin sieltä kun sain pallon päähäni. Menimme hetkeksi minimaaliseen höyrysaunaan ja istuimme kaikki rivissä kuin orrella. Onneksi oli sentään lämmintä ja ihan mukavaa istua saunassa. Päätimme lähteä porealtaaseen myös hetkeksi istumaan. Tykkään istua siellä kuplien keskellä rentoutumassa, mutta nyt sain potkuja sääriin ja kylmää vettä niskaan ”vesipommihypystä” naapuri altaaseen . Teimme vielä kerran sauna kierroksen ennen kuin lähdimme pois. Suosittelen siis kohdetta ehdottomasti lapsiperheille, en sellaisille, jotka hakevat rentoutusta ja hiljaisuutta 😉

Lähdimme rantaan kävelylle ja katselimme laitureihin ankkuroituja veneitä. Muutamissa olivat jo ilta-askareet täydessä käynnissä, toisissa kuunneltiin musiikkia ja pelattiin pelejä. Me suuntasimme pieneen kauppaan ja ostimme juotavat ja istahdimme aurinkoon penkille mini-golf radan viereen. Aurinko laski jo kun vielä siirryimme ravintolapuolelle parille drinkille lämpimään ennen nukkumaan menoa.