Ensimmäinen seikkailu Rhodoksen kaupunkiin

Söimme aamupalan omalla patiolla lintujen visertäessä vieressä ja parin kissan venytellessä laiskasti nurmikolla. Lähdimme kävelemään putiikkiin ostamaan bussilippuja kun niitä ei jostain syystä bussista voinut ostaa. Tunsin jo että päivästä tulee kuuma, joten ostimme lisäksi pari vesipulloa mukaan ja menimme bussipysäkille odottamaan. Bussit kulkivat noin 30 minuutin välein yleensä kuulemma tasatunnein ja puolelta, joten toivoimme vain parasta että se pian tulisi. Bussissa olikin aika paljon väkeä, niin paikallisia kuin turisteja ja jouduimme seisomaan. Olimme jo hiukan myöhässä kun tulimme päätepysäkille ja lähdimme huonohko kartta kourassa metsästämään Tjäreborgin konttoria. Annoimme periksi kun olimme auttamattomasti myöhässä ja päätimme yrittää suunnata suoraan kokoontumispaikkaan Vesuvius baariin. Onneksi se löytyi ja olihan se toimistokin ihan kulman takana… Mukavat tarjoilijat pitivät meille hetken seuraa ja rupattelivat mukavia kunnes loputkin suomalaiset turistit tulivat oppaan johdolla baariin ja saimme kuulla eri retkistä. Päätimme kysyä miten onnistuu Turkin risteily kun molemmilla ei ole suomen passia. Opas lupasi selvittää tarvitaanko viisumia vai voimmeko ihan vain mennä päiväretkelle ja palata asiaan tekstarilla ja jos tulisi lisäkysymyksiä olisi hän seuraavana päivänä meidän hotellilla käymässä 🙂

Me päätimme tutkia hetken Rhodoksen kaupungin uutta osaa ja eikö vain käynyt niin, että löysimme suomalaisen myyjän… turistiin hetki joutavia ja jatkoimme sitten eteenpäin. Kävelimme teitä pitktin helteessä ja päätimme mennä fish spa:han vilvoittelemaan kun se oli aivan tyhjä ihmisistä. Siinä kalat sitten parvessa söivät ihoa jaloista pois. Se kutitti alkuun tosi paljon, mutta ihan miellyttävä kokemus kuitenkin. Nähtävästi houkuttelimme muita paikalle, sillä viiden minuutin sisällä koko paikka oli aivan täysi. Tämän jälkeen katselimme tarjontaa putiikeissa missä myytiin ”turisti” kamaa kuten magneetteja, pyyhkeitä jne.  ja lopuksi suuntasimme satamaan, joka on oikein kiva ja viihtyisä alue. On puistomaista aluetta, laivoja, huvipursia, kirkkoja ja tietenkin vahan kaupungin muurit kohoavat kauniina taka-alalla. Päätimme mennä syömään ja niin istahdimme vilkkaalle ravintola-alueelle aivan laivojen viereen. Onneksi oli suuret varjot, sillä oli todella lämmin jo muutenkin. Tilasimme talon salaatin sekä pasta puttanescaa. Salaatti oli oikein hyvä ja riittoisa, mutta puttanesca kuulemma ei niin hyvää, vaan enemmänkin nopeasti yhteen kyhätty.

Ruoan jälkeen otimme taas bussin hotellille ja osasimme jäädä jopa oikealla pysäkillä pois 🙂  Biksut taas päälle, litroittain aurinkorasvaa niskaan ja uima-altaalle loikoilemaan. Siinä olikin mukava köllötellä iltapäivä kunnes aurinko jo laski. Odotin jo että olisin polttanut itseni, mutta onneksi ei. Orastava rusketus vain oli havaittavissa 😉

Pimeän tullen menimme naapuriravintolaan syömään ja tilasimme alkuun salaattia ja mustekalaa (tätä mustekalaa on luvassa ihan joka päivä!). Ruokajuomaksi isäntä päätti ottaa olutta ja hän sai puolikkaan torson eteensä… naisen muotoisena. Siitä olikin sitten mukava juoda 😉 Pääruoaksi valitsimme mixed grill lautasen jossa oli erilaisia lihoja grillattuna. Jaoimme annoksen ja se oli enemmän kuin riittoisa ja lounasta ehdottomasti parempi. Jälkkäriksi vielä drinksut ja sitten nukkumaan.