Agia Marina : ensimmäinen lomapäivä

Nyt kun Rhodoksen matka lähestyy, kaivoin edellisen Kreikan matkan kuvat esille ja aloin fiilistelemään. Kävimme viimeeksi Kreetalla Agia Marinassa ja aloitin matkakirjani näin: ”Tervetuloa Kreetalle, jota hyvällä syyllä voi sanoa Kreikan saariston monipuolisimmaksi saareksi. Täällä on kaikkea – upeita rantoja, antiikin raunioita, rotkoja joissa voi vaeltaa, suuria kaupunkeja, idyllisiä kyliä ja vauhdikasta huvielämää” Olimme myöhään perillä ja lentokentältä kesti sellaiset 45 minuuttia hotellille. Päätimme heti lähteä etsimään valmiiksi aamupala-aineksia ja onneksi kaupat olivat vielä auki vaikka kello läheni puoltayötä. Istahdimme vielä hetkeksi pubiin katsomaan jalkapalloa. Ihanaa, loma alkoi 🙂

Seuraavana aamuna oli pakettimatkoille tyypillinen info-tilaisuus ja olimme myöhässä. Hipsimme takariviin sitruunapuun alle ja saimme omat sitruunamehut. Päätimme varata valmiiksi yhden retken, mutta siitä myöhemmin lisää. Infon jälkeen lähdimme ostoksille pääkadun varrella sijaitseviin kauppoihin sillä halusin uudet sandaalit ja löytyihän nekin helposti. Pikavisiitti hotellille välipalalle ja sitten rannalle loppupäiväksi.

Kun aurinko rupesi jo laskemaan, kävimme hotellilla suihkussa ja menimme sitten syömään lähellä olevaan ravintolaan. Lautaselle löysi tiensä mustekalaa etikassa sekä tatzikia ja leipää alkuun ja pääruoaksi estofadoa eli lihaa ja tomaattia riisipedillä. Jälkkäriksi vielä jäätelöä ja päivä oli pulkassa.