Annoin periksi Thaimaalle ja löysin itseni Ao Nang:ista

Jotenkin nämä jutut aina siirtyvät spa:han tai hierontaan ylipäänsä. Elämäni halvimman ja parhaimman hieronnan sain Thaimaassa. Noin kahdella eurolla tunnin jalkahieronta ja teet vielä lisäksi, ehdottomasti rahansa väärti ja kävinkin samassa paikassa koko lomani ajan. Päätin vielä viimeisenä päivänä antaa kunnon tipin kun olin jo ”kanta-asiakas” 🙂

Jostain syystä Thaimaa ei hirveästi ollut houkutellut aikaisemmin, mutta kun pari talvea sitten mietin kohdetta ajattelin etten voi kritisoida jos en ole itse sitä kokenut. Eli päätin lähteä Thaimaahan vaikka sitten yksin jos en olisi saanut ketään mukaan. Mutta onneksi sain kaverini mukaan ja niin lähdettiin yölennolla kohti lämpöä Suomen talven keskeltä. Aamu sarasti kun laskeuduimme noin 11h jälkeen Krabiin. Passintarkastus ei ole maailman nopein ja kassit oli nostettu valmiiksi esille kun vihdoin sinne asti pääsimme. Siitä sitten bussille ja matka hotelliin alkoi. Hotellilla saimme tervetuliaismehut ja norsuavaimenperät ennen kuin pääsimme huoneeseen. Sänky oli mega iso ja näkymä uima-altaalle kiva. Biksut heti päälle, litroittain aurinkorasvaa valkoiselle hipiälle ja suoraan altaalle kirja kourassa. Jaksoin hetken Paulo Coelhon kirjaa lukea ja seuraava muistikuva on kuinka heräsin siihen kun aurinko jo on laskemassa hotellin taakse. Päätimme käydä suihkussa ja suunnata syömään. Löysimme kivan näköisen pienen paikan ja tilasin alkuun melonisalaattia, joka oli todella tulista, mutta erittäin hyvää. Pääruoaksi tuli puolikkaassa ananaksessa riisiä, kasviksia ja broileria. Taisi loppupeleissä olla matkan paras ruoka, tai sitten innostus uutta matkakohdetta kohtaan oli niin suuri, että vaikutti jopa ruoanmakuun 😉 Takaisin hotelliin ja nukkumaan vähän lisää, en muista koska olisi ollut näin rento ja ihanan raukea olo pitkään aikaan!

Aamulla heräilimme omia aikojamme ja lähdimme alas aamupalalle. Oli riisiä ja lihaa, makaroonia ja kastiketta, joita miellän enemmän lounaaksi, joten otin munakasta. Nuori tyttö paistoi jokaisen makuun sopivan munakkaan ja lisukkeeksi otin hedelmäsalaattia ja jogurttia sekä mehua. Kahvi oli voimakasta, eikä nirsoilijan mieleen, mutta se piti vatsan toiminnassa aika hyvin, joten sitäkin piti juoda tilkkanen. Päätimme lähteä tutkimaan ympäristöä ja tulimme paikallisten suosimalle Nopparat Thara rannalle, joka oli aika autio. Käännyimme ympäri kohti Ao Nangin rantaa ja alueen liikkeitä. Oli räätäli liikkeitä ja hirveästi turistikauppoja ja mahtui aina väliin pari ravintolaakin. Kun käveli ylös rinnettä toisessa päässä oli vielä enemmän turisteille suunnattuja liikkeitä, jopa pari taulukauppaa joissa kävimme katselemassa maalauksia. Starbuck’s tuli myös vastaan ja halusin kokeilla kookosmaito moccha kahvia. Jamiiiii!

Rannalla oli longtail boatteja, eli pitkiä veneitä joilla pääsee lähisaarille kätevästi. Katsoimme hintalistaa ja päätimme tutkia saaret ja poukamat loman aikana kunnolla. Täytyy myöntää, että kokemus olikin huomattavasti parempi kuin ennakkoluuloni ja rupesin viihtymään 😉