Puerto de Mogan – kukkia, veneitä ja valkoisia taloja

Porukat ovat tykästyneet pieneen kylään nimeltä Puerto de Mogan ja hehkuttivat sitä joka kerta käytyään Kanariansaarilla. Kun nyt sitten itsekin lähdin mukaan halusin nähdä paikan. Otimme bussin Inglesistä, koska kokeneina porukat oli huomannut bussin aina olevan tupaten täynnä. Niin oli nytkin, äiti sai istumapaikan, mutta minä ja isä seisoimme koko matkan. Kuski veteli tuhatta ja sataa kiemurtelevilla teillä ja tuli hiukan huono olo siinä vauhdissa, mutta selvittiin ilman episodeja perille asti. Kävin heti kaupassa ostamassa juotavaa, vähän tasapainottamaan ja lähdimme torille kiertelemään. Oli käsitöitä ja vaatteita ja pysähdyin lopulta ostamaan paidan. Äitikin löysi itselleen paidan ja niin jatkoimme tyytyväisinä eteenpäin. Aurinko helotti kirkkaalta taivaalta kun kiertelimme pienten valkoisten talojen välissä söpöillä kujilla. Siellä täällä makasi kisu laiskasti varjossa ja upeat bouganwillet kasvoivat rehevinä.

Kävelimme satamaan ja valkoiset veneet olivat ankkuroituna vieri viereen. Päätimme mennä kahville ja löysimme kivan paikan, mistä sai ihania kakkuja. Istuimme aikamme ennen kuin jatkoimme eteenpäin. Kiertelimme vielä hetken kunnes otimme veneen Puerto Ricoon. Istuin kannella ja kapteeni toi matkustajille tikkareita. Lipuimme auringon kimallellessa kallioiden ja hotelleiden ohi. Aina välillä tuli rantapoukama, missä turistit kilpaa ottivat aurinkoa.

Tulimme lopulta Puerto Ricoon ja lähdimme kävelemään bussiasemalle. Matkalla huomasin ”Ulvova Mylläri” mainoksen ja siitähän oli pakko ottaa kuva;) Bussi tuli nopeasti ja onneksi tämä kuljettaja ajoi maltillisemmin ja saimme jopa istumapaikat. Ymmärrän hyvin miksi porukat tykkää Moganista, se on kaunis ja tunnelmallinen pieni paikka, missä hyvin voi rentoutua.