Suomen suurin matkablogiyhteisö

LENTOYHTIÖKOKEMUS: Halpalentoyhtiö Blue Airilla Helsingistä Bukarestiin

29.5.2018

Blogi on muuttanut uuteen osoitteeseen. Käy lukemassa juttu alla olevasta linkistä!

T. Outi / Nattura – blogi

LENTOYHTIÖKOKEMUS: Halpalentoyhtiö Blue Airilla Helsingistä Bukarestiin

You Might Also Like

12 Comments

  • Reply Nóra 25.11.2019 at 16:42

    Hei, minulla olisi matka Helsingistä Bukarestiin ensi viikolla. Mietin, että kuinka tarkkoja ne ovat laukkujen kanssa. Punnitsevatko portilla käsimatkatavaraa? Ja voiko repun lisäksi olla myös kassi tai läppärilaukku mukana?

    • Reply Outi 25.11.2019 at 19:27

      Moikka! Mun muistikuvani on, että Blue Airilla ollaan tarkkana matkatavaroiden kanssa, mutta punnitsemista en muista. Mielestäni vain yksi käsimatkatavara oli sallittu, eli kaiken piti mahtua yhteen laukkuun/reppuun. Saatan sekoittaa myös WizzAiriin mutta näiden pienten halpalentoyhtiöiden kanssa kannattaa kyllä olla tarkkana.

  • Reply miraorvokki 29.8.2018 at 09:17

    Oon lukenut tän jutun aikaisemminkin, mutta tulin nyt lukemaan uudestaan, kun samalla lentoyhtiöllä on matka Romaniaan lokauussa. 😀 Tuo lähtöselvityksen teko 30 päivää ennen kyllä yllätti, ihmettelin sitä jo lentolippujen meiliin tullessa. Ovat ainakin sen kanssa ajoissa!

    • Reply Outi 13.9.2018 at 00:33

      On erikoinen juttu kyllä tuo lähtöselvityksen tekeminen noin aikaisin. Toisaalta ihan toimivakin… Blue Airiin ei kyllä kannata hirveästi pistää odotuksia, mutta toisaalta ei kai mihinkään halpalentoyhtiöön. Kivaa reissua teille!! 🙂

  • Reply Anna | TÄMÄ MATKA 10.6.2018 at 08:08

    Jos on Romaniaan menossa, kannattaa jo koneessa alkaa valmistautuman henkisesti. Eli tarkoita, että turhista asioista on turha stressiä kerätä. Mitenhän ne keskutelupalstoilla nurisijat ovat pärjäneet matkansa…..? 😀

    • Reply Outi 10.6.2018 at 21:11

      No sanopas muuta. Ymmärrän kyllä että myöhästyneet ja peruuntuneet lennot kismittävät, mutta ihmiset tuntuvat kyllä nurisevan ihan ihme jutuista. Romaniasta ei todellakaan kannata odottaa palvelualttiutta oikeastaan missään.

  • Reply Kohteena maailma 9.6.2018 at 23:09

    Tuo lapsiperheiden jäsenten sijoittaminen eri puolelle konetta lentoyhtiöstä riippumatta on aina tosi mälsää 🙁 Se ei ole kenenkään etu, joten luulisi sen verran tsekkaavan, kun kaikki on kuitenkin samalla vastauksella.

    Hinta/laatu näyttäisi olevan kohdallaan eli miksipäs ei!

    • Reply Outi 9.6.2018 at 23:24

      No joo, oli kyllä tosi outoa, että jouduttiin eri paikkoihin perheenä istumaan! Onneksi oli lyhyehkö lento.

      Hinta ja laatu kyllä kohtasivat Blue Airilla, joten jos ei odota liikoja, voi ihan hyvillä mielin olla tyytyväinen lentoyhtiöön.

  • Reply Rosa 9.6.2018 at 15:16

    Ihan uusi tuttavuus tämä Blue Air. Mietin sellaista, että saako lapsen ruuan yleensä lämmittää koneessa? Minulla on sellainen käsitys, että ei saisi.

    • Reply Outi 9.6.2018 at 23:22

      Hei onpa jännä! Mä kun en ole edes tullut ajatelleeksi etteikö lastenruokia saisi koneessa lämmitettyä. Miksiköhän ei saisi? Enpä ole edes osannut kyseenalaistaa tätä!!

  • Reply Terhi/Fammo matkalla 3.6.2018 at 21:09

    Puutteet lentokoneessa eivät tunnu kovinkaan suurilta, onhan kyseessä kuitenkin lyhyehkö lento. Ystävällisyys on vakavampi asia, sitä tulisi saada aina! Käytän varmasti itsekin Blue Airia jos lähden Bukarestiin.

    • Reply Outi 6.6.2018 at 12:44

      Se on totta, puutteet eivät olleet isoja ja tuollaisia muutaman tunnin lentoja lentelee tarvittaessa vaikka minkälaisilla purkeilla. Se, ettei palvelu ollut ihan kohdallaan, olikin sitten vähän ikävämpää.

    Leave a Reply