Maakuntamatkailua Pohjois-Pohjanmaalla ja välillä kauempanakin

matkablogit, lähimatkailu, luonto, Pohjois-Pohjanmaa

Aurinkoisessa Málagassa syyslomailemassa

Vihdoin koitti aika pitkään suunnitellulle Espanjan matkalle! Lensimme Málagaan, jossa majoituimme huoneistohotellissa Pinar Apartmentsissa.

Pääsimme illansuussa perille ja menimme taksikyydillä hotellille. Saimme kivan kaksion, jossa oli ranskalainen parveke. Asunto oli sisustettu skandinaavisilla sävyillä ja tilaa oli mukavasti.

Ensimmäisenä iltana emme ihmeitä tehneet; mies haki kaupasta iltapalaa ja menimme nukkumaan. Aamulla söimme myös aamupalan huoneistossa, jonka jälkeen oli aika suunnata tutkimaan vanhaa kaupunkia.

Kiertelimme ympäriinsä ja kävimme päivän aikana pariinkin otteeseen kahvilassa. Huomasimme muun muassa Picasso-museon, jossa suunnittelimme käyvämme. Tämä ei kuitenkaan tällä reissulla toteutunut, sillä väsyin liikaa paljosta kävelystä.

Vanha kaupunki oli täynnä ihania ostosmahdollisuuksia ja heti ensimmäisen päivän ohjelmassa olikin vaatteiden, tuliaisten ja matkamuistojen shoppailua. Kaikennäköistä löytyikin! Jatkoimme kiertelyä ja kävimme välillä hotellilla lepäämässä ja syömässä.

Iltapäivällä oli aika lähteä käymään Gibralfaro-linnoituksella. Se sijaitsee korkean mäen päällä, ja jalkojeni säästämiseksi ajoimme linnoitukselle taksilla.

Linnakkeessa oli kiva kierrellä sekä sisä- että ulkopuolella. Aurinko helli mahtavasti ja linnakkeelta oli hienot näköalat merelle ja kaupunkiin.

Palasimme jalan hotellille eli laskeuduimme linnakkeelta paikoin jyrkkääkin mäkeä pitkin. Ilta menikin sitten levätessä ja suunnitellessa seuraavaa päivää. Tälle matkapäivälle kertyi 25 000 askelta, joka on minulle todella paljon!

• Reply Mikko / Matkalla Missä Milloinkin torstai, 15 syyskuun, 2022 at 10:28

Malagassa ei ole ikinä tullut käytyä, ja Espanja muutenkin on itselleni aika vieras. Kivalta näyttää tuo huoneistohotelli, itsekin tulee vastaavia majoituksia mahdollisuuksien mukaan suosittua niin Suomessa kuin ulkomaillakin.

• Reply terhikki76 maanantai, 26 syyskuun, 2022 at 17:51

Ensimmäinen kerta minulla Malagassa, mutta Espanjassa taisi olla jo neljäs kerta! Mies on maasta erityisen innostunut, ja tykkään kyllä itsekin.