Maakuntamatkailua Pohjois-Pohjanmaalla ja välillä kauempanakin

matkablogit, lähimatkailu, luonto, Pohjois-Pohjanmaa

Ihanassa Original Sokos Hotel Triplassa Helsingissä

Jatkoimme siis lentokoneiden jälkeen automatkaa Helsinkiin. Olimme varanneet kesämajoituksen kauppakeskus Mall of Triplan Original Sokos Hotel Triplasta, jonne pääsyä odotin kovasti. Emmekä joutuneet pettymään!

Hotellissa oli loistava palvelu ja pääsimme pian huoneeseemme. Huone oli hotellin 11. kerroksessa ja sieltä oli upeat maisemat Pasilasta Helsingin keskustan suuntaan. Aivan erityisesti minua miellytti huoneen raikas ja luonnonläheinen vaalea sisustus. Huone oli myös oikein tilava ja kätevästi varusteltu.

Levähtelimme ja nautimme olostamme hetken aikaa. Tämän jälkeen kävimme kävelyllä Pasilassa sekä kiersimme ostoskeskus Mall of Triplaa. Miten kätevää, kun kaikki on saman katon alla!

Aamiaisravintola oli myös viihtyisä ja aamiainen monipuolinen. Olin antanut miehen suunnitella meille ohjelman ja odotin innolla, mitä hän on keksinyt. Selvisi, että olemme lähdössä Korkeasaareen!

Hurautimme junalla keskustaan ja kävelimme Kauppatorille. Aamusta oli mukavan rauhallista ja odottelimme torilla. Pieni parinkymmenen minuutin merimatka Korkeasaareen oli oikein mukava ja sää suosi retkeämme.

Korkeasaaressa oli kiva kierrellä ja katselimme ensiksi isoja kissaeläimiä. Jatkettuamme matkaa ja löydettyämme muun muassa Suomen korven tajusin yhtäkkiä, etten ole muistanut ottaa valokuvia! Näinpä kamera esille ja saatiinhan sitä ikuistettua sentään karhut ja kamelit. Taukoa pidimme kioskilla jäätelöillä ja kahvilla.

Matkasimme takaisin hotellille ja minä kävin pienellä ostoskierroksella. Tämän jälkeen oli aika suunnata syömään Fredde´s -ravintolaan, jonne myös siskoni saapui tyttärensä kanssa. Ravintola oli tilava ja vaihtelevasti sisustettu. Päädyimme nurkkapöytään ja kaikki ottivat pihviannokset. Ruokahetki oli ihana aika vaihtaa kuulumisia siskon kanssa!

Illemmalla kävimme taas kauppakeskusta kiertelemässä. Koska Pasilasta on helppo hypätä junaan, niin kävimme vielä ajelemassa kierroksen lentokenttäjunalla. Samalla aiempien reissujen muistelua.

Pari yötä siis viihdyimme mainiosti Triplassa ja uskomme, että sinne palaamme uudelleenkin!