Tarkista aina tämä asia lennolla – jos käy todella hyvä tuuri, voit päästä ilmaiseksi business-luokkaan
Ilmoita aina rikkinäisestä istuimesta lennolla
Oletko joskus ollut lentokoneessa, jossa kohdallesi on osunut huonokuntoinen paikka? Kenties vika on ollut käsinojassa, selkänojassa tai alas laskettavassa pöydässä.
Aina pienistä epäkohdista ei tee mieli edes huomauttaa, varsinkaan jos lento on lyhyt tai vika ei merkittävästi hankaloita matkustusta. Ja yleisen stereotypian mukaanhan suomalaiset välttävät viimeiseen asti epäkohdista valittamista henkilökunnalle kasvotusten.
Erilaisista matkailuun liittyvistä nikseistä kirjan kirjoittanut Rick Brown nosti mielenkiintoisen aiheen esille Quora-kysymyspalvelussa. Brown muistuttaa, että joskus viallinen istuinpaikka voi olla onnekas sattuma, ja siitä tulisi aina raportoida matkustamohenkilökunnalle.
Jos istuinpaikassa on mikä tahansa vika, on matkustaja oikeutettu vaihtamaan istuinta. Parhaassa tapauksessa turistiluokka on täynnä, jolloin uusi paikka saattaa löytyä verhon takaa business-luokan puolelta – ilman lisämaksua.
Sama niksi on huomattu myös Life Hacker -sivustolla.
– Olen ollut useammilla ruuhkaisilla lennoilla, joilla matkustaja siirrettiin parempaan matkustusluokkaan rikkinäisen istuimen takia, sivustolla kirjoitetaan.
Tässäkin asiassa tilanne voi ratketa helpolla tavalla: uskaltamalla pyytää parempaa. Hieman samanlaista taktiikkaa matkailijoiden kannattaisi aina käyttää myös hotelleissa.
Vinkin antaneet matkailijat muistuttavat kuitenkin leikkimielisesti lentomatkustajia suhtautumaan asiaan maalaisjärjen kanssa. Istuinta ei missään nimessä kannata yrittää rikkoa paremman paikan toivossa.
Lähde: News.com.au
Kuva: Istockphoto
Rantapallon päätoimittaja Inka on aina valmis seikkailuun. Jos voi itse valita, suuntaa hän kaikkein mieluiten aktiivimatkalle maailman ääriin.
Lue lisää