Pienen perheen matkabudjetti – pitkä viikonloppu Madridissa

Vietimme joulukuussa pitkän viikonlopun perheen kesken Madridissa. Madrid on oiva talvikohde, ja olenkin alkanut ihastua talviseen Etelä-Eurooppaan entistä enemmän. Vilinää Madridissa toki riittää vuodenajasta riippumatta, mutta uskallan esittää epäilyn näin julkisesti, että edullisemmin pääsimme sinne joulukuun alussa kuin suosituimpina loma-aikoina. Eikä ollut tukahduttavan kuuma, lämpötilat huitelivat noin kymmenessä asteessa ja aurinko paistoi joka päivä siniseltä taivaalta. Kelpasi.

Iso osa matkabudjettia on nykyään majoitus, josta en nykyään tingi. Haluan mukavan majoituksen, jonne on kiva mennä päivän päätteeksi. Lapsen kanssa matkustaessa on myös kiva, että majapaikassa voi viettää aikaa myös päivällä, jos ei jaksa olla koko päivää menossa. Mutta en minä pelkästään lapsen vuoksi nirsoile, vaan myös itseni. Olemme niin paljon tien päällä, että jos majoituksesta alkaisi tinkimään, mukavuudenhaluisena saattaisin jopa jäädä kotiin.

Madrid ei toki ole  Espanjan Aurinkorannikon kaltainen kohde, jossa sesongin vaikutukset näkyvät selvästi hinnoissa. Talvisen matkamme säästö oli siis pienempi kuin tuolla Aurinkorannikolla, mutta etenkin lennot olivat joulukuussa edullisemmat elokuuhun verrattuna. Joulukuun lennot varasimme myös noin kuukautta ennen, eli ei nyt ihan viime tipassa mutta vastoin sitä sääntöä, että lennot tulee varata aikaisin säästääkseen roimasti rahaa. Suurta hintaeroa ei majoituksen tiimoilta ollut kun vertailin elokuun hintoja – säästömme oli noin 100€ luokkaa (tarkastattu eri päiviä silmäillen 9.1)

Kululaskelma Madrid 30.11-4.12.2017

Olimme Madridissa oman pienen perheemme kanssa, ja matkaseurana (ja lapsenvahtina<3) olivat myös vanhempani. Neljä yötä, kuusi päivää (joista kaksi oli puolikkaita). En ole tehnyt tarkkaa exceliä jokaisesta ostoksesta, sillä ajattelen niin että kun kerrankin olemme ihan oikealla matkalla, silloin en laske kaikkia euroja tarkkaan – tämä on aika harvinaista, sillä suurin osa matkoistamme on suuntautuu joko Suomeen tai Italian perheen luo.

Lasken hinnan minun, Matteon sekä lapsen näkökulmasta, sillä näin saan pyöriteltyä pienen perheen matkabudjettia ja vertailukohdan myös tuleville reissuille. Toki aivan täydellinen laskelma ei ole, sillä vanhempani olivat mukana, ja paljon meni ostoja ristiin – mutta laskelma antaa oikein hyvän suunnan.

Lennot

Iberia suora lento Düsseldord-Madrid-Düsseldorf 94€ per aikuinen, alle 2v matkustaa ilmaiseksi (tosin verot menevät maksuun 20€)

=yhteensä 188€+ lapsen verot 20€

= 208€

Lentoihin olisi saanut uppoamaan lisää rahaa noin 60€ henkilöä kohden, jos olisimme valinneet aikaisemman lennon. Emme myöskään ostaneet ruumaan meneviä laukkuja, joten siinäkin säästimme. Lyhyet Euroopan matkat reissaamme käsimatkatavaroiden voimin.

Valitsemamme lento lähti Madridista takaisin Saksaan klo 19:30, mikä pienen myöhästymisen kanssa tarkoitti sitä, että kotona olimme vasta hieman ennen puolta yötä. Tuo kalliimpi lento oli iltapäivällä klo 16:30, mutta vietimme päivän Madridissa ja lähdimme lentoasemalle vasta illansuussa. Puolensa ja puolensa.

Majoitus

Olin erittäin tyytyväinen majoitukseen, joka oli itseasiassa tuttu jo edelliseltä Madridin reissulta. Mitä sitä nyt hyvää vaihtamaan.

Majoituimme Malasanan alueella Slow Suites Luchanassa, noin 20 minuutin kävelymatkan päässä Gran Vialta. Majoitus oli siisti, simppelisti skandityyliin sisustettu ja huoneisto oli viihtyisä. Pientä maalin kulumista oli seinissä havaittavissa, mutta mitäpä tuosta. Tämä oli juuri sopiva majoitus minulle, ei nyt 5* luokkaa, mutta todella laadukas kuitenkin ja hyvin vastinetta rahalle.

Alue on omaan makuuni, paikallinen hot spot kuitenkin kävelymatkan päässä tärkeimmiltä nähtävyyksiltä. Me päädyimme viettämään paljon aikaa Malasanassa, ja sieltä löytyi juuri sellaisia ravintoloita joita kaipasimme. Hälinää, pieniä katuja, pikkukauppoja.

Slow Suites Luchanassa on tarjolla erilaisia huoneistoja – viimeksi majoituimme yhden makuuhuoneen huoneistossa, tällä kertaa valitsimme kahden makuuhuoneen asunnon. Tässä viimeisimmässä huoneistossa oli parempi näköala (isot ikkunat kadun puolelle), ja mahduimme sinne koko konkkaronkka. Yksi huone vanhemmilleni, yksi meille. Vauvansänky tuli veloituksetta.

Hintaa neljälle yölle kahden makuuhuoneen asunnossa tuli 675€. Meidän perheen osuus tästä oli puolet eli 337,5€. Hinta olisi ollut suunnilleen sama yhden makuuhuoneen asunnossa meiltä kolmelta.

(Varasin huoneen hotellin omilta sivuilta, josta sain varaushetkellä -10% alennuksen)

Ruokailu

Huoneistossa oli täysin varusteltu keittiö, joten teimme ruokaa kämpillä etenkin pienen nukkuessa. Hella oli tosin niin moderni ja digitaalinen, että minulta kesti hetken keksiä että mitenkäs se toimii!

Haimme pari kertaa ruokaa kotiin läheisistä ravintoloista, noin 25€:n edestä per kerta. Meksikolaista (otimme annoksia odottaesamme happy hour margaritat 5€/2kpl, ja siinä oli kyllä sen verran potkua että vähän hirvitti) sekä venezuelalaisravintolan antimia.

Lounaaksi nautimme kerran tapaksia San Miquelin kauppahallissa, joka on kyllä melko kallis paikalliseen hintatasoon nähden. Lounastimme kolmena päivänä kerran ulkona, lähellä asuntoamme, melko edullisissa ravintoloissa.

Lähistöllä sijaitsi Carrefour, josta haimme päivittäiset tarvikkeet. Kävimme myös muutaman kerran Madridin rooftop-baareissa drinkeillä – näihin meni yhteensä 40€. Mukana oli myös isompi dinner, josta emme Matteon kanssa maksaneet.

Tätä ruokailun osuutta on hankala arvioida, mutta jos sanon että ruokailujen osuus on 150€ meidän perheeltämme, en ainakaan liioittele. Voi olla vähän allekin.

Ostokset

Omalla kohdallani ostoksiin meno 50€ – ostin second hand -kaupasta takin, vyön sekä paikallisesta pikkuputiikista pari paitaa.

Matkustaminen Madridissa

Matkustimme Madridin Barajasin lentoasemalta hotellille ja takaisin etukäteen hotellin kautta varatulla kuljetuksella. Hintaa palvelulla oli 10€ per henkilö per suunta, mikä on hyvin kohtuullinen hinta. Toki olisimme päässeet metrolla edullisemmin, mutta hintaero ei ollut niin suuri, että olisin tästä mukavuudesta luopunut.

Kuljettaja nouti meidät tuloaulasta nimikyltin kera, autona toimi uudehko MB tila-auto, matka hotellille noin 30 minuuttia. Tilasin lapselle etukäteen turva-istuimen, joten tämä ikuisuusongelmakin ratkesi helposti (muista: istuimen saatavuus tulee aina tiedustella etukäteen, ja kannattaa vielä erikseen selventää millainen istuin on ok – paluumatkalla 1,5v:lle oli varattu normaalista totutusta poiketen palkki-istuin).

Metroa emme käyttäneet kuin kerran, joten lasketaan tähän kuluksi 5€. Lastenvaunujen kanssa Madridin metro ei ole unelmakohde, toki siellä pärjää jos mukana on kaksi aikuista. Monet asemat olivat hissittömiä. Kävelimme paljon.

Auton parkkimaksu Düsseldorfin lentoasemalla

Auton parkkimaksu neljältä yöltä / viideltä päivältä Düsseldorfin lentoasemalla oli 59€, mikä on mielestäni kohtuullinen hinta.

Koska lapsen kanssa matkatessa ei voi aina olla varma, että saa taksin jossa on lasten turvaistuin, oma auto on varmin valinta. Julkisilla kulku aikaisin aamulla / myöhään illalla ei ole houkutteleva vaihtoehto laukkujen kanssa, vaikka yhteys kätevä meille kotiin onkin. Siispä auto parkkiin.

Yhteenveto

Yhteensä matkakulumme meiltä kolmelta (eli siis kaksi aikuista ja 1,5v lapsi, ilman ostoksia):

Lennot 208€

Majoitus 337,5€

Ruokailut 150€

Liikkuminen 45€

Auton parkki 59€

=799,5€.

Ei mielestäni paha hinta, ottaen huomioon että se sisältää oikeastaan kaiken, lennot olivat suorat ja majoitus mieluinen. Säästimme toki paljon siinä, että asumme Düsseldorfissa esimerkiksi Helsingin sijaan – mutta esimerkiksi Norwegianilta voi löytää noin 100€ menopaluulentoja alen aikaan Helsingistä Madridiin, jos hyvin käy. Finnairilla ei tuohon hintaan taida lentoja irrota.

Millaisia matkabudjetteja teillä on ollut Euroopan kohteissa?

• Reply Outi sunnuntai, tammikuu 21, 2018 at 15:19

Madridista ei tullut tehtyä budjettilaskelmia, mutta aika edullisesti siellä kyllä tuli eleltyä. Ruokailla voi edullisesti ja hostellimajoituksen sai halvalla. Mutta vaikka kuinka halvalla saisi lennot ja vaikka kuinka hyvän diilin löytää majoitusten kanssa niin jotenkin tuntuu, että loppusumma hirvittää aina 😀 Aina sitä rahaa kuitenkin saa matkoihin uppoamaan! Joskus tein Riiasta tarkat kirjanpidot ja se oli kyllä todella kitupiikin reissu. Olisikohan muutaman päivän reissuun mennyt vain parisataa kaikkinensa!

• Reply lena maanantai, tammikuu 22, 2018 at 12:14

Mun mielestä Madrid on tosiaan suurkaupungiksi edullinen kohde. Toki se sijaitsee yleisesti Suomea edullisemmassa Espanjassa, mutta silti. 🙂 Kyllä noihin tosiaan uppoaa aina se muutama satanen, kaksi sataa on jo tosi halpa!

• Reply Meri / Syö Matkusta Rakasta sunnuntai, tammikuu 21, 2018 at 10:21

Ainahan kaikista kuluista voi tahtoessaan nipistää, mutta mielestäni teidän budjetti kuulostaa varsin kohtuulliselta! Majoituksessa on melko usein helppo säästää järkevillä ratkaisuilla, ja tuolla päin maailmaa nyt saa hyvää ruokaakin yleensä kohtuulliseen hintaan. Toisin kuin täällä! 😀

Lentokentältä on kyllä ihana matkustaa taksilla tai muulla kyydillä, eikä alkaa säätämään metrojen yms. kanssa. Jos hotelli ei satu olemaan aivan metrolinjan varrella, niin harvemmin jaksan minäkään enää kantamuksien kanssa nykyään lähteä tuota väliä julkisilla säätämään, vakka siinä pari kymppiä säästäisikin.

• Reply lena maanantai, tammikuu 22, 2018 at 12:10

Samaa minäkin mietin, oikein kohtuullinen budjetti 🙂 ja tuolla parilla kympillä ei kannata enää alkaa yhtään metrolla ajelemaan, jos alkaa laiskottaa. Se oli NIIN kätevä, kun sai mennä suoraan taksiin, joka toi hotellin ovelle.

• Reply Mikko Rämänen lauantai, tammikuu 20, 2018 at 12:18

Madridin reissun saa yllättävän edukkaasti kasattua ja majoitusta on laidasta laitaan tarjolla. Meillä oli isommalla porukalla AirBnB huoneisto johon oltiin tyytyväisiä. Pitää koettaa joskus pitää lukua omistakin kuluista reissussa.

• Reply lena / london and beyond lauantai, tammikuu 20, 2018 at 16:17

Me mietittiin Madridissa kans Airbnb-majoitusta, mutta päädyttiin sitten tähän vanhaan ja varmaksi todettuun vaihtoehtoon. Ja se oli aika kiva, kun tiesi mitä odottaa 🙂 Nämä kulujutut on itselle mielenkiintoisia, mutta myös lukijoille (luettu aika paljon!), joten minä ainakin luen jos sellaisia teet!

• Reply Merja / Merjan matkassa lauantai, tammikuu 20, 2018 at 11:48

Olen laiska tekemään budjettipostauksia, mutta luen näitä kyllä mielelläni. Joskus pitäisi tsempata sen verran, että keräisi kaikki kuitit talteen ja tekisi jälkikäteen ynnäilyjä. Viime viikonlopun Brysselin matka oli siinä mielessä edullinen, kun majoituimme ystävämme luona eikä siihen mennyt kuluja. Vanhemmiten minäkin olen alkanut arvostamaan majoitusta sen verran, etten kaikkein halvinta ota. Singaporessa oli kiva mennä hotelliin muutaman tunnin nähtävyyksien kiertelyn jälkeen ja lepäillä / surffata netissä hetki ennen altaalle menoa tai illalliselle lähtöä. Ankeassa huoneessa se olisi ollut monta astetta tylsempää. Madrid on kyllä ihana ja ikävä sinne tuli tätä postausta lukiessa.

• Reply lena / london and beyond lauantai, tammikuu 20, 2018 at 16:15

No juuri tuo, että se hotellissa loikoilu on huomattavasti mukavampaa kun on mukava hotelli 😀 Ainakin itsellä on sellainen fiilis, että sinne hotelliin on kiva mennä ja sitä tavallaan odottaa raskaan päivän päätteeksi. Että on kiva majoitus ja siellä voi sitten rentoutua. Olisko heittää Singaporeen hotellivinkki? MIelenkiinnosta voisin katsella 🙂

• Reply Merja / Merjan matkassa torstai, helmikuu 22, 2018 at 07:19

Pahoittelut kun vinkki tulee näin viiveellä, mutta tässä linkki meidän hotelliin: https://www.millenniumhotels.com/en/singapore/orchard-hotel-singapore/ Tykättiin tosi paljon ja sijainti oli loistava Orchard Roadin – julmetun pitkän ostoskadun – toisessa päässä. Singaporessa on hyviä hotelleja pilvin pimein ja siellä pääsee luksushotelleihin kohtuullisemmalla hinnalla käsiksi kuin muualla. Minäkin katselin ensin jotain ökyhotellia, mutta päädyttiin kuitenkin Orchard hotelliin.

• Reply Emilia lauantai, tammikuu 20, 2018 at 10:23

Ihana Madrid <3 Järkyttävä ikävä tuli sinne tätä tekstiä lukiessa!

• Reply lena / london and beyond lauantai, tammikuu 20, 2018 at 16:14

Madrid on upea kaupunki, jolle sytyn hitaasti mutta varmasti 😀

• Reply Pirkko / Meriharakka keskiviikko, tammikuu 17, 2018 at 16:35

Hiukan hykertelen näitä lukiessani, sillä vaikken tästä nyt varsinaista tutkimusta olekaan tehnyt, niin vähän veikkaan, että olin ensimmäisiä matkabloggaajia, jotka alkoivat myös avata matkojensa kuluja.
    Samaa mieltä mekin, että majoituksen pitäisi vastata suunnilleen kodin tasoa, eli siellä pitää viihtyä – poislukien kiertomatkojen yhden yön asumiset, joista tietää, että illalla tullaan ja aamulla lähdetään, ne voivat sitten olla vaikka motelleja in the middle of nowhere (vaikkakin usein, sijaintia lukuunottamatta, sellaiset ovat hyvinkin siistejä ja tasokkaita).
    Meidän kustannusjutun Madridista löydät täältä, jos haluat vertailla – vähän meni yli, ilmeisesti erityisesti kohdassa majoitus.

• Reply lena / london and beyond lauantai, tammikuu 20, 2018 at 16:13

Pirkko, sinulla on tosiaan pitkään ollut näitä budjettijuttuja! Viime aikoina olen ollut blogimaailmassa sen verran vähän (nyt taas takaisin, kivaa!), että tuo teidän Madridin juttu on mennyt ohi, käyn lukemassa sen. Taisin inspiroitua Anna-Katrin maailmanympärimatkan kulujutusta tässä, ja sitten ajattelin että näitä voisi tosiaan itsekin avata, vaikka pienemmästä mittakaavasta onkin kyse 🙂

TOdella, todella hyvin sanottu tuo että majoituksen pitää vastata kodin tasoa. Yhdyn siihen 100%, ja se vastaa matkojani todella hyvin. Mukavuus ennen kaikkea, vaikkei 5 tähteä tarvitsekaan. 🙂

• Reply Anita / My Tiny Travel Journal tiistai, tammikuu 16, 2018 at 19:29

Tällaiset budjettipostaukset on tosi mielenkiintoisia! Itse käytän aina aikaa edullisen majoituksen ja lentojen etsimiseen. Sitten kohteessa en niin kauheasti laske kuluja ettei mene fiilis lomasta, mutta voisi joskus mielenkiinnosta kirjata kaikki kulut. Jennan kommentti herätti taas sellaisen uinuvan New York -kuumeen (en ole siellä vielä käynyt), että täytyy alkaa taas katselemaan hintoja ja haaveilemaan. Kivan näköinen tuo Madridin majapaikka!

• Reply lena / london and beyond lauantai, tammikuu 20, 2018 at 16:08

Jee, kiva että on kysyntää!! 🙂 Mä käytän nykyään vähemmän aikaa varauksiin yms, mutta seurailen pidemmällä ajalla ”sillä silmällä” esim VeryChic-tarjouksia ja käyn kiinni jos tulee sopiva eteen. Madridin majoitus oli tosi jees, ja uskon että ensi vuonna mennään taas joten se pitää hyödyntää. Löytyispä NYC samanlainen, kuume täälläkin 😀

• Reply Sannahof // Unelmamaja tiistai, tammikuu 16, 2018 at 16:40

Tällaiset budjettilaskelmat on äärettömän mielenkiintoisia. Saa vähän edes suuntaan, minkä verran missäkin paikassa porukka kuluttaa. Itse kirjasin Indonesian matkalla kaikki kulut ylös, jotta pysyin budjetissa ja myös ihan puhtaasta mielenkiinnosta. Kirjoittelen jossain vaiheessa budjettia auki myös blogin puolelle 🙂

• Reply lena / london and beyond lauantai, tammikuu 20, 2018 at 16:07

Jee, kiva että näitä luetaan! Itsekin tykkään lukea ja nyt rohkaistuin laskemaan kulut. Ei ollenakan niin paha kuin ajattelin. Hei mä odotan tosi mielenkiinnolla sitä Indonesian juttua – ne suunnat on mielenkiintoisia, ja oletan että päästäisiin sinne täältä Saksasta ilman budjetin totaalista romahtamista 😀

• Reply Martta / Martan Matkassa tiistai, tammikuu 16, 2018 at 08:11

Aina kun luen Madrid <3 niin on pakko pysähtyä lukemaan! Madrid on siitä kiva / harmillinen kohde että siellä on aina vilinää, kaupunki ei nuku koskaan, mutta talvella varmasti vähän väljempää Kaupungissa on paljon nähtävää ja ihana shoppailla. Liian harvoin tulee tulee laskettua reissun kuluja yhteen vaikka pitäisi, säästän kyllä aina kuitit ja muut laskelmia varten, mutta aina se loppuyhteenveto tuppaa unohtumaan. Kiva kuulla että Finski on saanut lennoille kilpailua, niin nuo lentojen hinnatkin voisivat olla tänä päivänä hieman edullisempia, täytyypä tutkia. Joulun aikaan taitaa kaikkialla hintoja nostaa expatit, jotka matkaava kotimaahan joulun viettoon!

• Reply lena / london and beyond torstai, tammikuu 18, 2018 at 10:35

Hei mulla ihan sama, Madrid-jutut luen aina ajatuksella. Se kaupunki viehättää mua entistä enemmän. En ollut alkuun ihan 100% vakuuttunut mutta pikkuhiljaa tulossa yhdeksi suosikeista. Talvella just passeli, en toki tiedä mikä tilanne siellä on kesällä mut ei ainakaan joulun alla ollut ”liikaa” porukkaa 🙂 Norwegian on hyvä kilpailija, kannattaa tsekkailla. Helsingistä on tosi kallis lentää 😮

• Reply Katariina / Lomaluumu maanantai, tammikuu 15, 2018 at 20:15

Tällaisia budjettipostauksia on aina niin mukava lukea. Samalla voi spekuloida millainen oman reissun budjetti tuolla olisikaan 😀 Madridiin olisi mukava päästä!

• Reply lena / london and beyond torstai, tammikuu 18, 2018 at 09:07

Katariina, kiva kun pidit jutusta! Mä en ole ennen pitänyt kirjaa, mutta täytyy ottaa tavaksi. Mukava palata näihin jälkeenpäin. 🙂

• Reply Sisko / Hieman_vino maanantai, tammikuu 15, 2018 at 08:50

Kiva postaus. 🙂 Meillä meni Kroatiassa henkeä kohti viikossa 366e ja Portugalissa melkein tuplaten. Kroatian kulut oli pienet, koska emme tehneet kipeiden matkaseuralaisten kanssa oikein muuta kuin syötiin, ajeltiin ja levättiin. Saa nähdä miten jatkossa meidän käy kulujen kanssa. 🙂

• Reply lena maanantai, tammikuu 15, 2018 at 12:55

Kiitos Sisko! <3 Te ootte päässeet todella edullisesti Kroatiassa, 366 ei ole missään nimessä paha hinta viikosta. Toki harmi, että sairastelu sitten puolestaan veroitti teitä. Toki Kroatia on vielä edullisempi kuin Portugali, vai onko?

• Reply Heli/ Näkymiä vihreältä kukkulalta sunnuntai, tammikuu 14, 2018 at 17:31

Katselin Madridin lentoja joululomalle, mutta luonnollisesti juuri joulun aikaan lennot ovat hinnoissaan – ainakin jos niitä alkaa etsimään vasta joulukuun alussa. Ei vaan pystynyt ostamaan, kun Roomasta pääsee Espanjaan sesongin ulkopuolella parilla kympillä. Tosin me ei enää nykyään voida juuri matkustaa koulujen lomien ulkopuolella 🙁 Koko perheen matkat tulee muutenkin tätä nykyä kalliiksi, kun pitää maksaa neljästä aikuisesta (”lapset” 14 ja 18), ruokailuissa nuoriso syö kahden aikuisen verran…Joten matkustelkaa pikkuisen kanssa nyt sydämen kyllyydestä, kun vielä voitte hyödyntää samassa huoneessa yöpymiset ja lapsihinnat!

• Reply lena maanantai, tammikuu 15, 2018 at 12:54

Olet Heli oikeassa – nyt pitäisi vielä reissata ja mennä, kun pääsee edullisemmin. Lapsi kulkee niin hyvin mukana, vaikka toki meillä varmaan on tällä hetkellä enemmän kiukkukohtauksia kuin teillä 😀 Mua pelottaa kun täällä alkaa koulu, jos siis asutaan vielä Saksassa kun kouluun meno koittaa, täällä ollaan todella tarkkoja että kouluaikana EI saa matkustaa. Tai pitää olla hyvä syy.

• Reply Sandra sunnuntai, tammikuu 14, 2018 at 16:49

No ei minusta paha kanssa kolmelta ihmiseltä ja tosiaan, kun on mietitty myös mukavuutta. Tykkäsin myös teidän majapaikasta. Mukavan moderni ja siisti.

Tykkään lukea näitä kulupostauksia, vaikka ei olisi itsellä juuri tuonne suunnitelmissa mennäkään, niin kiinnostaa aina tietää, minkä verran muut käyttävät rahaa reissuihinsa.

• Reply lena maanantai, tammikuu 15, 2018 at 12:51

Olen Sandra samaa mieltä! 🙂 Pitkälle vkl tosi hyvä hinta, kun ei tosiaan tarvinnut olla ”ihan missä tahansa” yötä. Mä luen kulujuttuja myös suurella mielenkiinnolla, ja nyt pitää ottaa tavaksi myös lukea niitä tarkemmin muilta. Mielenkiintoisia juttuja, ja moni reissu on halvempi kuin alunperin olettaa.

• Reply Jenna / Enemmän kuin äiti sunnuntai, tammikuu 14, 2018 at 15:00

Tultiin juuri alle viikon mittaiselta reissulta New Yorkista, enkä kyllä haluaisi tietää paljonko koko komeuteen upposi rahaa 😀 Lennot ja hotelli saatiin kyllä halvalla (Marriott Upper East Side 79€/yö ja Icelandairin lennot vähän yli 300€ per nenä + alle 2-vuotaan verot), eikä shoppailtu juuri mitään, mutta kyllä siinä syömisiin, kahvitteluihin, lentoparkkimaksuihin ym. sai rahaa kulumaan. Voisi miettiä josko itsekin avaisi vähän tarkemmin budjettipuolta blogissa, moni kun kuvittelee New Yorkin olevan ihan tajuttoman kallis, mutta meidän kokemuksella jopa 4 tähden hotelleja voi löytää alta satasen kun vaan ajankohta on oikea. Sen lisäksi melkein kaikki nähtävyydet ja aktiviteetit oli ilmaisia. 🙂

• Reply lena maanantai, tammikuu 15, 2018 at 12:50

Mä seurasin innolla teidän Nykin matkaa somessa! Täytyy kyllä sanoa, että hinta on ollut todella hyvä teidän porukalta – nuo lennot etenkin kun lapsi ei vielä maksa ei tosiaan ole pahan hintaiset. Ja nykin hintatasolla tuo hotelli on edullinen – mä taidan vähän käydä nyt stalkkaamassa sitä 😀 Mä niin haluaisin Nykkiin matkalle, tosin tässä mietin että lapsen kanssa vai ilman. Jos lähtis pitkälle vkl reissulle yksin tai kaverin kanssa. Tee ihmeessä budjettipostaus, mua kiinnostaa.