Varasimme huoneen Bangkokin Millennium Hiltonista neljäksi yöksi Thaimaan reissumme loppupäähän. Halusimme pientä luksusta reissuun ja vaikkemme missään tapauksessa huonoissa hotelleissa reissullamme yöpyneet, päätimme että viiden tähden hotellin on mahduttava budjettiin. Sitten alkoi etsintä. Mielessäni pyöri W-hotelli, Mandarin Oriental, Kempinski yms, mutta lopulta päädyimme kuitenkin Hiltoniin. Se teki haluamillemme päiville niin lyömättömän tarjouksen, että se kannatti ottaa eikä aikailla asian kanssa. Kerron teille nyt kokemuksistamme kyseisestä hotellista, itselleni kerta oli kyseisessä hotellissa toinen, Matteolle ensimmäinen. Huoneemme oli perushuone ja hylkäsimme suunnitelmat haaveilemastani upgradesta johtuen läppäriongelmistani (ja sen tuomasta lovesta budjettiin).
Saapuminen
Saavuimme Matteon kanssa hotellille noin kahden aikaan iltapäivällä ja pääsimme vastaanottotiskille jonottamatta. Sisäänkirjautuminen sujui hyvin sujuvasti ja saimme palvelua ystävälliseltä, erittäin hyvin englantia puhuvalta vastaanottovirkailijalta (tähän englannin puhumiseen liittyvää juttua olen alkanut miettimään tarkemmin Jerryn Kämp-postauksen luettani. Se sujuva englanti on oltava mielestäni itsestäänselvyys paremman tason hotelleissa ja valitettaasti se ei aina sitä ole). Laukut matkasivat huoneeseen omia reittejään laukkupojan toimittamana (onkohan laukkupojalle muuten olemassa virallisempaa nimitystä?) ja ne toimitettiin huoneeseen noin 20 minuuttia sisäänkirjautumisen jälkeen. Tässä vaiheessa kaikki sujui niinkuin pitääkin, vaikkakin jäin kaipaamaan hieman persoonallisempaa otetta sisäänkirjautuessa. Tehokas, ystävällinen ja “konemainen” sisäänkirjautiminen on aina toimiva ja hyvä juttu, mutta harjoiteltu ja toistuva repliikki voisi toimia myös hieman rennompana. Olen huomannut tämän olevan melko yleistä Aasiassa.
Huone
14:ssa kerroksessa sijaitseva huoneemme oli avara ja erittäin siisti, ja sen kruunasi näköala yli kaupungin. Pidin kovasti huoneen pelkistetystä sisustuksesta ja tyylistä, vaikka musta puu ei välttämättä suosikki sisustuselementtini olekaan. Sänky oli erittäin mukava, mutta erityismaininnan ansaitsevat ehdottomasti supermukavat ja erikokoiset tyynyt. Niitä oli valittavana kahta eri kokoa ja vastaanotosta sai niitä halutessaan lisää. Huone siivottiin perusteellisesti päivittäin ja kun eräänä päivänä halusimme nukkua pidempään, jätin oveen do not disturb-kyltin. Aamupäivän aikana oli huoneen oven alta pujotettu meille käsinkirjoitettu lappu, jossa pyydettiin ottamaan yhteyttä käytävällä kulkeviin siivoojiin mikäli huoneemme haluamme siistiksi tai soittamaan hotellin palvelunumeroon. Tämä on pieni, mutta arvostamani ele ja kertoo mielestäni halusta palvella.
Vaikka olinkin pääosin tyytyväinen huoneeseen, ei kaikki ollut kuitenkaan aivan niin täydellistä kuin tämäntasoisessa hotellissa saattaisi kuvitella. Kylpyhuoneessa oli ongelma viemärin kanssa ja kun viimeisenä iltana halusin käydä kylvyssä, oli minulla ongelmia tyhjentää kylpyamme vedestä. Viemäri oli tukossa ja piti todella kovaa meteliä, joka kuului makuuhuoneen puolelle. Kuulin myös todella selkeästi naapurihuoneen suihkuhetket. En tiedä oliko ongelma huoneessamme vai missä, sillä viime kerralla hotellissa vieraillessani en muista vastaavaa ongelmaa olleen.
Kylpyhuoneessa oli Peter Thomas Rothin hygieniatuotteet, mitkä ovat aina mukavia käyttää. Kaipaan tosin aiemmin Hilton-hotellien käyttämiä Crabtree & Evelynin tuotteita, pidin niistä kovasti ja käytän niitä muutenkin.
Seuraava (isompi) miinus tulee wifin puuttumisesta. Anteeksi nyt vain, mutta jos jokaisessa Thaimaassa vierailemassamme (tasokkaassa sekä 3 tähden hotelleissa) hotellissa oli wifi, miksi sitä ei Hiltonissa ole? Tai olihan se, mutta eri maksusta. Hotellin lobbyssä olisi pitänyt olla wifi käytössä asiakkaille, mutta sekin verkko toimi hyvin satunnaisesti. En ole hotellissa käyttääkseni nettiä kun olen lomalla, mutta sen verran digisukupolvea tässä ollaan että sitä mielellään tarkistaa illalla sähköpostit, facebookin ja whatsappiin tulleet viestit. Ja suunnittelee seuraavien päivien ohjelmaa. Minulla oli onneksi käytössäni thai-numero ja sain osoitetiedot seuraavien päivien kohteisiin kätevästi 3G-verkon kautta, mutta olisin sitä nettiä kaivannut läppäriä käyttäessäni. Jakaminen oli nimittäin melko hidasta. Eihän se wifin käyttäminen olisi maltaita maksanut, mutta periaatteesta. Tutkin hieman lähistöllä sijaitsevia samantasoisia hotelleita ja esimerkiksi Anatara Riverside tarjoaa huoneeseen ilmaisen wifin, kuten myös Peninsula sekä Mandarin Oriental (ovat toki hieman kalliimpia per yö kuin Hilton).
Palvelut
Hotellin palvelut olivat tämän matkaajan mieleen. Uima-allas oli oikein mukava paikka viettää aikaa, ja ilokseni allasalue oli melko tyhjä. Inhoan uima-allasalueita, jotka ovat liian täynnä ja ahtaita. Niissä ollessani olen kaikkea muuta kuin rentoutunut ja ahdistun helposti metelistä ja kaaoksesta. Altaalle on myös mahdollista tilata ruokaa ja juomaa sen reunamilla olevasta baarista, joten tarvittaessa altaalla voi viettää koko päivän. Ja onhan se allas myös ilo silmälle, katsokaa vaikka.
Hotellin ravintoloita emme sen kummemmin kokeilleet, aamupalan tosin hyödynsimme perusteellisesti. Se on hyvin monipuolinen, buffet-tyylinen ja ansaitsee kaikki mahdolliset kehut. Kattoterasseja testasimme muutamaan otteeseen. Hiltonin 32:ssa kerroksessa on myös (kuulemma) yksi Bangkokin hiljaisimmista rooftop-terasseista. Se ei ole saavuttanut yhtä suurta suosiota kuin esimerkiksi Lebua Skybar (tuttu hangover-leffasta, lisää paikasta täällä), mutta tarjoaa miellyttävät näköalat yli kaupungin. Hotellilla on käytössään myös oma venetaksi läheiselle BTS-asemalle, josta voi jatkaa matkaansa muihin kohteisiin.
Loppumietinnät
Hotelli oli perusvarma valinta, se oli tasokas eikä siellä ollut suurempia puutteita. Aamupala oli loistava ja kannattaakin ehdottomasti varata huonepaketti, johon aamiainen kuuluu. Mutta miinusta on pakko antaa wifin maksullisuudesta ja kylpyhuoneen temppuilusta. Etenkin tuo wifi on sellainen asia, että tämän tason hotellissa sen maksullisuus vain ärsyttää asiakkaita.
Onko teillä kokemuksia ko. hotellista? Mitä piditte?
15 Comments
Kiitos linkkauksesta :)! Sain VIHDOIN netin toimimaan, joten nyt pääsen kommentoimaan ja lukemaan blogeja ;).
Tuolla englannin osaamisella on suuri merkitys varsinkin tuollaisissa kansainvälisissä hotelleissa. Tokion Hiltonissakin tuli välillä pientä kielimuuria vastaan, mutta ei onneksi mitään aivan ylitsepääsemätöntä. Tuo nettiongelma on tuttu juttu, joka taitaa olla melko yleinen paremman tason hotelleissa ympäri maailmaa. Kaikki aina valittavat samasta asiasta (itsekin olen sitä mieltä, että tuo on typerää), mutta tasokkaammilla hotelleilla on tavallaan varaa pyytää koviakin hintoja netin käytöstä. Se taitaa olla monille hotelleille aika hyvä tulonlähde, vaikka matkaajia se ärsyttääkin. Executive tason huoneissa se kuuluu sentään huoneen hintaan :).
Tuo huone näyttää kaikin tavoin todella hyvältä, mutta se on todella harmillista, että viemärin kanssa oli ongelmia :/. Sellaista ei saisi todellakaan olla varsinkaan tuon tason hotellissa. Kuitenkin itse tykkään noista PTH-kylpytuotteista ihan mielettömästi, koska ne tuovat mieleeni Tokion :D. Korkkasin viimeisen Hiltonista viedyn suihkusaippuan muutettuani uuteen kotiin ;).
Voisin harkita vakavasti tätä hotellia, jos päädyn joskus tuolle suunnalle, joten kiitos postauksesta!
Ps. Olisikohan laukkupoika ihan ”pikkolo”?
Jee! Ilman nettiä olo on aika orpo, myönnettäköön. 🙂 Mulla on kotona netti mutta se tökkii ja mikään ei ehkä ärsytä niin.
Mä jotenkin aina oon ajattelut, että paremman tason hotelleissa olisi netti. Sitten aloin ajattelemaan juuri samoin kuin sinä, eli heillä on varaaa maksattaa asiakkaillaan netistä. Tässä vaiheessa aloin tehdä tutkimusta 😀 ja katsoin tuossa Chao Prayan varrella sijaitsevista muista luksushotelleista että mitenkäs sen netin kanssa ja niissä kaikissa oli ilmainen netti. Paremman tason huonissa ne luonnollisesti kuuluvat hintaan myös Hiltonissa, kuten sanoit.
Hahaa, mulla on pari tuubia shampoota myös tallessa. Tosin haluaisin ne Crabtree & Evelynin tuotteet takaisin, ihan lempparit. 😀
Muuten, tuo laukkupoika on hyvinkin pikkolo! Se tarkoittaa muuten italiaksi ”pientä” joten Matteo menee siinä aina harhaan eikä voinut uskoa että sillä nimellä kutsutaan laukkupoikia hotellissa.:D
Outo juttu, että tuolla useimmissa tasokkaissakin hotelleissa on netti tarjolla :O. Oman käsitykseni mukaan useat ketjut, kuten Hilton, Marriott ja Hyatt eivät tarjoa nettiä ihan kaikkiin huoneisiin, mutten mene kuitenkaan takuuseen tuosta.
En ole testannut noita Crabtree & Evelynin tuotteita, joten itsellä ei ole valittamista ;).
Ymmärrän, että Matteo ei voinut uskoa tuota xD. Englanniksihan se on ”bellboy” (kai?), mikä ei taas viittaa lainkaan mihinkään ”pikkolo” nimeen :P.
Itse myös yllätyin hieman tuosta nettijutusta, mutta tilanteen tarkistaessani kaikissa se netti oli esim Anatara, MO, Sheraton, Peninsula. Ihan siis perushuoneissa. Ehkä tähänkin on tulossa muutosta sitten, tervetullut sellainen on ehdottomasti 🙂 ei sillä että nettiriippuvainen olisin hahaha.
Hassua, jos tämän tason hotellissa ei ole panostettu siihen, että asiakas kokisi olonsa sisäänkirjauduttaessa tervetulleeksi. Tuosta siivoushommasta tosin plussaa. Mutta muuten, tosi pienillä jutuilla voisi saada asiakkaan tuntemaan olonsa tervetulleeksi ja kotoisaksi. Maksullinen wifi on myös jotain ihan käsittämätöntä :O. Itsellä oli muutamia vallan ihania kokemuksia viimeisimmällä reissulla, niin nyt tajuan taas, miten iso merkitys sillä asiakaspalvelulla onkaan. Yhdessäkin hotellissa joku johtajatyyppi halusi itse tulla pysäyttämään meille kadulta taksin ollessamme lähdössä, jotta meidän ei tarvinnut seistä ulkona kuumassa. Muutenkin ihmisten kohtaaminen on välillä Singaporessa ihan nextillä levelillä, siitä tuli ihan mieletön fiilis. Jatkossa aion tutkailla entistäkin tarkemmin, miten ihmisiä kohdatan eri paikoissa :P.
Ääää, toivottavasti en onnistunut antamaan sitä käsitystä etteikö olisi ollut tervetullut olo. Yritin siis sanoa, että tosi ystävällisesti ja hyvin meidät otettiin vastaan, se oli vain jotenkin hieman ”mekaaninen” se tapa. Mitenkä sen selittäisi.. Varmaan johtuu siitä että kohteliaisuussanoja ja fraaseja on treenattu englanniksi ihan hotellin puolesta samoin kuin tiettyjä maneereita ja ne sitten ovat niin tiukassa että yhtään persoonaa ei pääse tapahtumaan. Mutta sinänsä mitään vikaa ei sisänkirjautumisessa ollut ja ystävällisiä olivat:) Mutta en millään myöskään tajua tuota wifin maksullisuutta, en sitten ollenkaan. Kaikissa hotelleissa sen luulisi olevan jo ihan arkipäivää, etenkin paremmissa sellaisissa. Tuo Singaporen kokemuksesi on juuri sellainen, mitä itse arvostan ja paljon. Tuollainen palvelu on ihan parasta ja jää mieleen tosi hyvin, ja tekee mieli palata hotelliinkin:) Ihmisten käyttäytymistä on tosi kiva tutkailla, etenkin palvelutilanteissa.
Mulla on useita Hilton visiittejä takana ja kaikissa netti on maksanut erikseen, myös Suomessa.
Uima-allas näyttää ihanalta ja huone aika perus-Hiltonilta. Tykkäisin jos sängyssä olisi peite tai edes sellainen koriste”nauha”. Täysivalkoinen näyttää vähän ankealta, vähän samoin kuin meillä Helsingin Strandissa. Muuten kyllä Hiltonissa saa tottua tasokkuuteen, eivätkä ne varsinaisesti ole pettäneet koskaan. Meillä oli vaihtoehtona tämä kun käytiin Bangkokissa 2010, mutta valittiinkin Sofitel Silom joka oli kyllä aivan luksusmesta myös. Sitä ei taida enää samalla nimellä olla olemassa enää.
Mä en käsitä tuota netistä maksamista millään.:D Kamoon nyt hotellit, nettihän on jo kohta ihan ihmisoikeus Suomessa. Mua ei niinkään tuo vaaleus haittaa, mutta en ehkä kotiin tuota mustaa puuta valitsisi… mutta ei se missään nimessä ole kriteeri jolla hotellit valitsen eikä mitenkään hurjan häiritsevä. Olet kyllä oikeassa, Hiltonissa saa aina tottua tasokkuuteen ja tietää mitä saa. Millähän nimellä tuo Sofitel Silom nykyään on, tiedätkö?
Siis mun mielestä on käsittämätöntä että nykymaailmassa ei oo ilmaista wifiä hotellissa, siis varsinkin tämän tasoisissa! Sama juttu oli meillä Goalla Marriottissa, netin sai vain lisämaksusta… Voisin alkaa tästä eteenpäin boikotoida wifittömiä hotelleja, niin ärsyttää. 😀
Meri, tuon maksullisen netin voi kiertää Marriottissa sillä tavalla, että hakee ilmaisen kanta-asiakaskortin vaikkapa viimeistään hotellilla. Silloin saa ilmaisen netin 🙂
Okei! Enpä tiennytkään. Mahtaako olla joku uusi juttu? Pari vuotta sitten yritin googletella ihan täysiä kaikkia mahdollisia keinoja ilmaiseen wifiin Marriottilla, mutta mitään tuollaista ei tullut netissä vastaan. Enkä sitten varmaan puljun sivuja kauhean tarkkaan tonkinutkaan. Kiitti vinkistä! 🙂
No näinpä! Minä haluan päästä nettiin.:D Mä kyllä tsekkaan tarkkaan tuon wifin ehdottomasti, pieni juttu mutta iso.
Ja kiitti vinkistä K, pistetään korvan taa jos Marriottiin ollaan menossa 🙂
Kokemusta on kahdelta kertaa mutta nekin on vuosilta 2011 ja 2012. Molemmilla kerroilla majoituimme King Executive Suitessa johon kuului sisäänpääsy Executive Loungeen. Ilmainen netti toimi moitteettomasti siellä ainakin, eikä meillä tuolloin ollut mitään ongelmia hotellihuoneessa/hotellilla. Aikaa tosiaan noista meidän visiiteistämme on, joten oli kiva kuulla oma kokemuksesi. Ja tuo uima-allasalue on kyllä tosiaan huippu 🙂
Ollaan sitten oltu samana vuonna, olin vuonna 2011 tuolla perheloman merkeissä. Ihan normihuone tosin silläkin kertaa, olisi mielenkiintoista ehdottomasti päästä kokemaan nuo suitet. Niissä on luonnollisesti nettikin, joten en pääsisi asiasta edes valittamaan haha 🙂 Tosin minua alkoi kovasti kiinnostaa Mandarin Oriental ja Peninsula kun siinä joella niiden ohi kuljettiin kerran jos toisenkin, joten saattaa olla että jos tuonne vielä suunnataan niin saattaa jompikumpi noista olla kohteena.