Kaunis satamakaupunki Cartagena

Eilisen kauniin Murcian jälkeen halusimme heti perään lähteä tutustumaan kauniiseen satamakaupunkiin Cartagenaan.
Eilisestä viisastuneena menimme tuntia ennen bussiasemalle ostamaan liput klo 11 lähtevään bussiin. Menimme ainoalla suoraan paikanpäälle menevälle Costa Azulin bussilla ja se oli virhe. Aikatauln mukaan matkan olisi pitänyt kestää noin 3 tuntia.  Linja osoittautui kuitenkin kaikki rannan lomakohteet ja pikkukylät kiertäväksi linjabussiksi ja matkan kestokin venyi neljään tuntiin.  Bussin laatukaan ei ollut samaa luokkaa kuin Alsan pikabussit, jotka on jopa varustettu ilmaisella wifillä! Costa Azul vastasikin enemmän vanhanaikaista reitti bussia, jossa penkit olivat peräkkäin ja jossa ei ollut edes oikeaa ilmastointia. Jos jotain positiivista täytyy matkasta sanoa niin näimmepähän kaikki rannikon kylät ja lomakaupungit. (Kuten Torre Viejan)

Perillä olimme kuitenkin 15 aikaan ja lähdimme heti pikapikaa kaupunkia kiertelemään. Cartagenan turistitoimistokin oli aivan bussiaseman vieressä, joten saimme heti oikean kartankin! Ja mitä siellä taas odotti!!! Kauniita taloja tietenkin 😀 Kävelimme ensin kaupungintalon aukiolle, josta suuntasimme satamaan. Satamassa oli hauskoja patsaita penkillä, joiden asentoja oli kiva matkia valokuviin. : )

Satamasta lähtee myös päivittäin päiväristeilyjä ja siinä sijaitsi kivan näköisiä ravintoloita. Näiden lisäksi sataman läheisyydestä lähtee hop on hop off bussi kierroksellensa. Me ei sillä ehditty käydä ajelemassa vaan suuntasimmekin seuraavaksi jalan kaupungin pääkadulle.

Pääkadun Calle Mayorin kävelimme päästä päähän ihaillen niitä kauniita rakennuksia ja nauttien kaupungin tunnelmasta.

Tämän jälkeen suuntasimme katsomaan jonkun näköistä amfiteatteria ja huomasimme toiselta puolelta lähtevän näköalahissin kukkulalle, jossa oli linna. Hissi kukkulalle maksoi 2 euroa, mutta jos itse linnassa olisi halunnut vierailla olisi se maksanut hiukan enemmän. Meillä ei valitettavasti ollut siihen enää aikaa. Kävimme ihailemassa maisemia kukkulalta ja palasimme takaisin ja otimme uudelleen suunnan kohti bussiasemaa.

Emme halunneet enää toistamiseen sille 4 tunnin kyläkierrokselle, joten otimme pienoisen riskin ja ostimme liput Murciaan lähtevään bussiin. Bussi lähti klo 18 ehdimme siis juuri juosten kyseiseen bussiin. 😀 Riski kannatti. Pääsimme suoraa moottoritietä 40 minuutissa Murciaan, josta ostimme liput eteenpäin 5 minuutin vaihdolla. Näin kokonaismatkan kestoksi tuli 2 tuntia!!! 😀
Joten huom. Jos olet lomalla Alicantessa ja haluat vierailla Cartagenassa älä mene suoralla bussilla vaan tee vaihto Murciassa säästät selvää aikaa, joista lomalla yhtäkään minuuttia ei ole tehty tuhlattavaksi!!!

Cartagenassa olisi kulunut enemmänkin aikaa, sillä meillä jäi vielä paljon näkemättä. Sinne voisin suunnata jopa uudelleenkin paremmalla ajalla.