Päivä Murciassa

Pitkä päivä alkaa olla finaalissa, mutta täytyy vielä tämän päivän viimeisillä voimilla tulla päivittämään hieman blogia.

Tänään on hieman vastustanut monellakin tapaa, mutta silti ollut aiva mahtava päivä! Ensimmäisenä tarkoituksemme oli mennä Murciaan 9:30 bussilla. Olimme hieman yli varti aiemmin bussiasemalla ostamassa lippuja, mutta siltikään vanhempi rouva tiskin takana ei jostain syystä myynyt meille lippuja siihen vaan vasta seuraavaan klo 11 bussiin.

Bussimatka kesti reilun tunnin ja olimme siis puolenpäivän aikaan perillä. Seuraava ongelmamme tuli vastaan kun olimme uudessa kaupungissa vain netistä tulostettu surkea kartta mukana. Kysyimme parilta rouvalta tietä ja viimeisin sanoi, että olemme niin kaukana, että kannattaa ottaa taksi. (Loppujen lopuksi matka olisi ollut aivan mitätön, pari kilometriä. Kunpa vain olisi ollut kartta…)

Otimme siis taksin kaupunkiin turisti infon eteen ja kappas sekään ei ole kuin iltaisin auki. Lähdimme siis sokkona ilman karttaa seikkailemaan seuraten kauniita katuja. Ja kyllä löysimme vanhan kaupungin keskukseen ja pääkirkollekin! Murciassa saimme siis taas nauttia kauniista rakennuksista ja omasta rauhasta. Vanhan kaupungin aukiolta löysimme sitten myös lopulta toisen turistitoimiston, joka oli auki.

Vanhaakaupunkia tarpeeksi kierrettyämme suuntasimme joelle. Kävelimme sen mukaisesti ja istahdimme juomatauolle puiden varjoon. Tänään olikin ennätys kuuma päivä. Mittari näytti 36 varjossa, joten juomatauot olivat tarpeen.

Viimeisenä kävelimme pääostoskatua ja lähinnä katselimme näyteikkunoita pieniä viilennystaukoja kaupoissa lukuunottamatta. Lähdimme klo 17 bussilla takaisin kohti Alicantea.

Enempää en osaa Murciasta tämän päivän perusteella kertoa, sillä ennen retkeäkään meillä ei ollut hajuakaan, mitä tulemme kaupungissa näkemään.
Suosittelen kuitenkin käymään Alicanten lomalla päiväreissulla tuolla, erityisesti jos kaipaa hieman paikallisuutta ja kulttuuria.  Niin kuin toivottavasti kuvat antavat ymmärtää kaupunki on ehdottomasti täynnä kauniita rakennuksia!

• Reply Heidi perjantai, elokuu 9, 2013 at 07:50

Ah, Murcia näyttää juuri sellaiselle espanjalaiselle kaupungille, mitä näin paljon Espanjassa opiskellessani 🙂 Ihana!

Heh, onpa teillä ollut pientä vastustusta sen kartan (ja kulkemisen) kanssa 🙂 Me kysyttiin viimeksi Pargassa yhdeltä tutulta paikalliselta kuinka pitkä matka yhteen kauppaan on ja hän vastasi että hirveän pitkä (tyyliin ei kannata lähteä kävellen). Onneksi kysyimme kuinka pitkä, sillä hän sanoi että ainakin 800 metriä 😀

• Reply Katja perjantai, elokuu 9, 2013 at 08:50

Murcia oli kyllä kaunis kaupunki ja näin loma aikaan vielä autio, kun kaikki paikalliset ovat myöskin loman vietossa täällä rannikolla. 😀

Kulkeminen on yllättävän vaikeaa kun ei ole mitään tietoa mihin päin pitäisi lähteä. 😀 onneksi lomalla ei haittaa vaikka onkin vähän eksyksissä. 😉
    Olisi itsekin pitänyt tajuta kysyä etäisyys, vaikka nainen niin huolestuneena sanoi että voi kuinka kaukana olette. 😀 Ensik kertaaa ajatellen taas hitusen viisampana. 😀

• Reply Amanda perjantai, elokuu 9, 2013 at 10:37

Oijoi mitä rakennuksia. Kaunista Espanjaa! Mikä ettei tonne vois lähteä harhailemaan ja niitä ihailemaan. 🙂

• Reply Katja perjantai, elokuu 9, 2013 at 23:58

Kaikissa uusissa kaupungeissa se onkin niin parasta kun vähän eksyy ja tulee kaikkia ihanuuksia vastaan. 😀
      Ainakin näin jälkeenpäin ajateltuna, vaikkei juuri silloin välttämättä olekaan niin hauskaa. 😀

• Reply satuvw perjantai, elokuu 9, 2013 at 10:53

Kiva kun olet mukana kamppiksessa ja nuo kuvat vanhasta kaupungista ovat kyllä mielettömän kauniita! Ja huh, onneksi täällä Norjassa ei ole ihan noin kuuma… 🙂

• Reply Katja lauantai, elokuu 10, 2013 at 00:03

Minäkin olen lämpimästä pitävä ja kotona aina palelee, mutta kyllä sisämaa kaupungissa tuommoiset helteet ovat aika paahtavia. 😀 varsinkin kun pitäisi kävellä ja katsella maisemia. : )
      Muuten en laita lämpimistä säistä ollenkaan vastaan, kotona kun melkein aina sataa vettä ja kylmä. 😀