Kuah – Langkawin oma pääkaupunki

Tänään vierailukohteenamme oli saaren pääkaupunki Kuah, joka sijaitsee saaren kaakkoisrannikolla ja jonne matka taksilla kesti hotellialueeltamme noin 30 minuuttia.
Otimme taksin kaupungin toiseen päähän Eagle Squarelle, josta sitten jatkoimme matkaa kävellen kohti toisessa päässä sijaitsevaa Langkawi parade ostoskeskusta.

Eagle Squarella sijaitsee koko saaren tunnetuin monumentti bramiini haukasta. Aukio sijaitsee meren ja sataman äärellä ja sieltä on hyvä ihailla niin merta kuin laivojakin. Alueella on myös pieniä matkamuistomyymälöitä,jotka on erityisesti erikoistunut haukka aiheisiin pikkutavaroihin.
Aivan pienen kävelymatkan päässä ovat kaksi pientä ostoskeskusta, joissa vierailimme tiistain sadepäivänä. Näille ostoskeskuksille ei kuitenkaan kannata ladata paljon odotuksia etenkään sen jälkeen, jos on kierrellyt Kuala Lumpurin valtavissa ostoskeskuksissa.

Eagle

Tänään jatkoimme kuitenkin suoraan aukiolta kävellen kohti keskustaa. Ensimmäisenä matkanvarrella tuli vastaan 20 hehtaarin Lagenda park. Alueella oli pitkiä puistokatuja, lampia, ja moderneja taideteoksia. Kokoaluetta emme kiertäneet, sillä suuntana oli kuitenkin keskusta. Hieno puisto kuitenkin.

Puistokatu

Puiston jälkeen kävelimme hieman merenrannan myötäisesti ja autotien reunaa kunnes saavuimme keskustaan. Keskusta oli todella pieni. Vain vähän kauppoja ja muutamia ravintoloita, sekä markkina alue, jossa aina lauantai iltaisin pidetään markkinat. Paljon vanhoja kaksikerroksisia taloja. Jotkut paremmassa kunnossa kuin toiset.
Kokonaisuudessaan alue oli kuitenkin nopeaa kierretty ja päätimme vielä jaksaa kävellä Langkawi Parade ostoskeskukselle. Tämä ostoskeskus oli hieman uudempi, mutta ei senkään sisällä ollut mitään ihmeellistä.
Tämän kierroksen jälkeen oli hyvä ajaa takaisin hotellille ja mennä pulahtamaan virkistävään mereen.