LOST MY HEART TO IBIZA

Meidän Ibizan reissu ansaitsee todellakin ihan oman postauksen, sillä niin paljon kerrottavaa siitä on! Ensinnäkin neljä päivää ei riittänyt mihinkään, koska vaikka saari on todella pieni, tuntui siellä silti olevan niin paljon nähtävää ja koettavaa, että suunnittelen jo uutta reissua sinne syyskuun lopulle!

Olin siis ensimmäistä kertaa Ibizalla ja lähdin sinne yhden parhaimman ystäväni kanssa. Tapasimme Ibizan lentokentällä, sillä itse lensin suoraan Malagasta ja hän tuli Suomesta. En muista koska olisin viimeksi ollut näin innoissani jostain, mutta tätä reissua oltiin odotettu jo ikuisuus ja tuntui niin mahtavalta saada se vihdoin toteutumaan!

Lentokentältä suuntasimme suoraan San Antonioon, jossa hotellimme sijaitsi. Yövyimme Amare nimisessä beach hotellissa, joka oli todellakin sanoinkuvaamattoman kaunis ja voin ehdottomasti suositella tätä hotellia kaikille! Hotelli oli erittäin siisti ja moderni sekä ainoastaan aikuisille tarkoitettu, joten lasten kanssa tänne hotelliin ei saa majoittua. Hotelli sijaitsi aivan rannalla ja sieltä löytyi kolme uima-allasta, joista yksi oli kattoterassilla sijaitseva infinity pool. Iltaisin kattoterassilta oli paras näkymä ihastella auringonlaskua, joka todellakin oli sanoinkuvaamattoman kaunis. Itseasiassa joka ikinen ilta täällä oli aivan älyttömän upea auringonlasku. Täällä oli myös aivan täydellinen sää koko matkamme ajan ja ei ainakaan omasta mielestä ollut liian kuuma, tosin rakastan lämpöä.

Ibiza on tunnetusti kuuluisa bilesaari, mutta täältä löytyy myös todella paljon luonnonkauneutta ja etenkin tämä hotelli/alue jossa olimme, sopii todella hyvin myös rauhallisemmalle lomailijalle. Halusimme tällä kertaa panostaa hotelliin vähän enemmän ja valintamme ylitti kyllä kaikki odotukseni. Amare oli erittäin rauhallinen ja romanttinen paikka viettää aikaa ja esimerkiksi parisuhdelomaksi aivan täydellinen, jos haluaa päästä rentoutumaan ja viettämään laatuaikaa rakkaansa kanssa. Hotellilla järjestettiin myös paljon erilaisia tapahtumia ja päivisin altaalla oli yleensä live esiintyjiä, jotka lauloivat/soittivat kevyttä lounge-musiikkia. Myös hotellin kuntosali oli aivan ihana ja treenatessa oli näkymä suoraan merelle, tosin salille pääsimme ainoastaan kerran :D. Hotellista meni myös vene puolen tunnin välein suoraan San Antonion keskustaa, sillä hotelli oli vähän syrjässä.

Alle tulee nyt vähän vinkkejä Ibizan matkaan!

Minne majoittua?

Meidän lomamme tarkoitus oli tosiaan lähteä bilettämään, koska halusimme molemmat kokea tämän Ibizan kuuluisuuden :D. Ja näin jälkikäteen ajateltuna en ehkä ottaisi hotellia San Antoniosta, sillä kaikki parhaimmat klubit olivat tosiaan toisella puolella saarta ja taksilla kulkeminen ei ollut halvimmasta päästä. Taksimatka San Antoniosta Ibiza Towniin tai Ushuaiaan maksoi reilu 30 euroa, ja tosin Ubereita ei Ibizalla ole.  Jos siis kyseessä on bilereissu Ibizalle, suosittelen ottamaan hotellin joko Ibiza Townista tai Playa d`en Bossalta. San Antoniossa on myös valtavasti baareja ja klubeja, mutta meno oli jotenkin vähän teinimäistä ja ei ehkä ihan sitä mitä olisin halunnut kokea, sillä tällaista menoa olen nähnyt ihan tarpeeksi Fuengirolassa asuessani. Myös kaikki kunnon shoppailu mahdollisuudet löytyivät Ibiza Townista. Meillä meni siis ihan älyttömästi rahaa taksilla kulkemiseen ja vasta myöhemmin tajusimme, että myös bussi kulkee San Antoniosta Ibizan keskustaan :D.

San Antonio on siis täydellinen kohde, jos kyseessä on vähän rennompi lomailu ja esimerkiksi suunnitelmissa on vuokrata auto, joka olisi varmasti kaikista kätevin tapa nähdä ja kokea tämä upea saari. Itse ehdottomasti haluan ensi kerralla vuokrata auton, koska tällä reissulla jäi vielä niin paljon näkemättä.

Paljonko rahaa palaa Ibizalla?

Paljon! Tämä ei ole kaikista halvin paikka lomailla ja kannattaa varautua siihen, että rahaa palaa. Ihan perus ruoka ja juoma on kalliimpaa mitä muualla Espanjassa ja samoin hotellien hinnat. Kannattaakin olla hotellien suhteen ajoissa sillä me varasimme hotellimme muutama kuukausi ennen lähtöä ja hinnat olivat ihan tapissa, tosin heinäkuu on myös high season aikaa, joten varmasti silloin on myös kalliimpaa. Itse teimme myös sen virheen, että emme varanneet lippuja Klubeille etukäteen ja tästä johtuen meillä meni sen takia enemmän rahaa kaikkeen. Hyvä vinkki onkin katsoa ennakkoon mitä haluaisi Ibizalla nähdä ja kokea ja näin ollen ostaa liput jo hyvissä ajoin. Teimme tässä pienen amatööri virheen :D.

Anyways sisäänpääsymaksut parhaimmille Klubeille ovat 30-80 euron luokkaa ja sisällä juomat maksavat ihan älyttömästi, perus gin tonic taisi maksaa Amnesialla 25 euroa, ja vesi 9 euroa :D. Amnesiassa oli myös vessan hanavesi suolattu..

Ibiza Town.

Ibiza Town oli todella kaunis ja täynnä kauniita espanjalaistyylisiä kujia, baareja ja ravintoloita. Täältä löytyi myös paljon suloisia pikkukauppoja ja lähdimmekin tänne yhtenä päivänä tekemään vähän ostoksia. Paljon jäi tästäkin paikasta näkemättä, sillä keskityimme pääasiassa shoppailuun.

Mihin kannattaa lähteä bilettämään?

Ihan ehdoton on Ushuaia! Tämä oli niin mahtava paikka ja menimme tänne katsomaan Swedish house mafiaa ja heidän keikkansa oli todellakin kokemuksen arvoinen. Olisin voinut tulla tänne vaikka joka päivä, jos hotellimme olisi ollut vähän lähempänä ja reissumme vähän pidempi kuin neljä päivää.

Toinen kokemuksen arvoinen paikka on Amnesisa ja pääsimme täällä katsomaan Elrowta ja wow ei löydy sanoja sille kuinka mahtava kokemus se oli.

Kävimme myös Ocean Beachillä, joka sijaitsi aika lähellä hotelliamme ja se oli myös käymisen arvoinen paikka, etenkin silloin, jos ei ole ennen käynyt beach clubilla.

Valitettavasti meidän loma meni ihan juhliessa, joten paljon jäi vielä näkemättä ja jos pääsen syyskuun lopussa tänne uudestaan, niin silloin haluan ehdottomasti vuokrata auton ja päästä kokemaan enemmän sitä Ibizan luonnon kauneutta <3. Kaiken kaikkiaan tämä reissu oli 110 prosenttisesti onnistunut ja tästä jäi aivan mahtavat muistot. Tämä on kyllä paikka joka jokaisen tulisi kokea kerran elämässä!