Asiakaspalvelun uusin ulottuvuus

Tapahtui kolme viikkoa aiemmin.

Jäädyin ihan täysin – totaalisesti. Näin oli käynyt viimeksi Thaimaassa Koh Mookilla.

En tiennyt, minne olisin katsonut. Ainakaan silmiin en pystynyt katsomaan. Mutisin summan ja tein maksun. Bye.

Sekö oli parasta, mihin pystyin. Bye. Bye. Näkemiin. En koskaan sano niin asiakkaille. Täysiä keittiöön kertomaan kolumbialaisille työkavereille.

Asiakas iski minulle silmää. Kyllä kolumbialainen asiakas.

Arvatkaa mitä tapahtui? Jäädyin. En osannut sanoa edes omaa nimeäni. Ei sillä, että sitä olisi edes kysytty. Mitä sinäkö jäädyit? Kyllä. Tarvitsen apua. Näin ei voi käydä enää koskaan.

Naurua. Draamaa. Liioittelua.

Siitä alkoi intensiivinen harjoittelujakso.

Kuinka isketään silmää luonnollisesti?

Minusta tuntui, kun olisin valmistautunut suuren kilpailuun. Käskettiin harjoitella peilin edessä. Kun hain lautasia keittiöstä, kokki vinkkaa silmää. Minä takaisin – spontaanisti. Oliko luonnollinen? Vielä vaatisi harjoitusta.

Ei ollut motivaation kanssa ongelmia. Olin tunnollinen harjoittelija. Jossain vaiheessa tunsin olevani valmis.

Missä on kolumbialainen asiakas?

Aiemmin tällä viikolla.

HennaHennaHenna pöytä 26. Hän on tullut takaisin. Sinun kolumbialainen asiakkaasi. Työkaverini suorastaan lentää kertomaan minulle uutisen. Kyllä tässä vaiheessa hän oli jo minun. 😀

Iskisikö hän uudestaan silmää? Aloin valmistautua henkisesti. Viime hetken harjoittelu peilin edessä. En voisi jäätyä.

Pyyhin pöytää, kun hän lähtee kävelemään kohti kassaa rennon letkeästi. Kohdallani se tapahtuu. Hän iskee silmää jatkaen kävelyään.

Käännyn ja hänkin oli kääntynyt ja kyllä.

ISKEN SILMÄÄ TAKAISIN.

Hän hämmentyy, mutta silti varmalla otteella vinkkaa uudestaan.

Hämmennyinkö tästä?

En enää.

Vinkkasin takaisin.

Kotitehtävä. Opettele iskemään silmää.
Päivän kysymys.  Jäädytkö helposti?

Auckland 29.11.2019

Henna

Previous Post Next Post

No Comments

Leave a Reply