Matkavuosi 2019

Vuosi aloitettiin Helsinki-Vantaalta lentokonebongailuna samalla reissulla, kun haimme isovanhemmat takaisin kotiin. Tämä on meille perinteinen harrastus kotikentällä, mutta nyt käytiin katsomassa isompia koneita, joita Turussa ei näy kuin harvoin.

Heti perään matkamessuilla bongailemassa uusia ja ihmeellisiä lentoyhtiöitä ja uusia maita sekä tulevia reissukohteita. Tosin ainakin vielä ne ovat haaveita tai unelmia, perinteet on meille tyypillisimpiä juttuja. Niihin on helppo ja turvallinen mennä, koska ei tarvitse koko ajan aistia uutta.

Vielä ennen ensimmäistä oikeaa kunnon reissua lähdimme Muumien kanssa Taikatalveen laskemaan Muumipeikon ja Pikku Myyn kanssa pulkkamäkeä.

Ulkomaanmatkailut alkoi jo vähän perinteeksi muodostuneella reissulla Singaporen kautta Thaimaahan. Jotakin uuttakin mahtui matkaan, sillä emme menneetkään tuttuun ja turvalliseen Khanomiin vaan menimme rohkeasti tutustumaan Chanthaburiin. Chanthaburi oli pieni ja rauhallinen, kuten Khanomkin, mutta vieläkin hiljaisempi. Sopii meille hyvin, mutta ostoksia ei saatu tehtyä, kunnei löydetty eikä hotellista osattu kertoa mitään markkinoita. Mutta onneksi Erityiselle riitti 7/11n leluvalikoima ja muutaman kadunvarsiputiikin hiekkalelut.

Kalakasvattamolla Chanthaburissa

Singaporessa yövyttiin tutussa hotellissa, josta löytyi myös uusia kivoja puolia. Shuttlebus vei meidät keskustaan kerran päivässä, josta pääsimme taas kiertoajelubussin kyytiin ja ympäri Singaporea. Vierailimme myös eläintarhassa sekä päivällä että yöllä. Kävimme myös tarkistamassa Gardens of the Bayn upeat ja koskettavat valopuut Bohemian Rhapsodeineen. Itkua tihrustaen menimme myös Singapore Flyeriin, mutta jo hetken päästä se olikin aivan huippujuttu ja olisi vielä pitänyt uusi kierros päästä ajamaan. Tyydyimme yhteen kierrokseen ja seuraavalla kerralla sitten lisää.

Singapore Flyerissa

Jääkiekko kuljetti meidät mm. Hämeenlinnaan katsomaan Liiga-finaaleita, joissa kaksi suosikkijoukkuetta Oulun Kärpät ja Hämeenlinnan Pallokerho iskivät yhteen huikeat 7 matsia. Kyllä kelpas kiekkojännärille tuollainen huikea kevät.

Rinta rinnan kaikki 7 peliä

Kesän alkuun mahtui Turku Airshowta, Tuure Kilpeläistä, Lauri Tähkää ja monen monta muuta puuhaa kodin lähellä. Turku Airshowssa vaikutuimme MidnightHawkissa sekä Finnairin A350 lentonäytöksestä. Kyllä kelpasi katsella taitavia lentäjiä työssään ja hienoja koneita.
Kesään mahtui myös kesäteatteria Robin Hoodin sekä Tatun ja Patun parissa.

Perinteinen kesänlopetusretki tehtiin Oulun kautta PowerTruckShowhun, jossa saimme nauttia isoista rekoista ja upeista hinausautoista. Oulussa nähtävyyksiä kierrettiin Potna-Pekan kyydissä ja vierailtiin Edenissä nauttimassa lämpimistä aalloista sekä Vauhtipuistossa, joka on ihanan hiljainen ja rauhallinen huvipuisto Erityisen mieleen.

Vauhtipuistossa hurvittelemassa

Syntymäpäivämatkalle lähdettiin Suomen syksyn muuttuessa sateiseen harmaaseen, kun FlyDubain kone siivitti meidät suurien A380sten kupeeseen ja BurjKhalifan puoliväliin. Aavikollakin seikkailtiin ja Legolandin vesipuistossa polskittiin. Reissu päättyi allasjuhliin tähtitaivaan alla. <3

Dubain silhuetti

Syksyllä ehdittiin vielä vierailla Helsingissä Hartwall-Areenalla, jossa Suomen Leijonat ja eritoten Mörkö-Marko pelasivat perinteikästä Karjalaturnausta. Koska kuuluimme Alpertti-hankkeeseen vierailimme myös toistamiseen pääkaupungissa, Allergiatalolla. Harmillista, ettei hanke saanut rahoitusta STEAlta, mutta vaikuttaminen jatkuu siltikin.

Huikea vuosi päättyi Naantalin kylpylään ja Lauri Tähkän areenakeikkaan Gatorade Centerin hattuhyllyllä. Kyllä meidän kelpasi viettää hienoa vuotta. Uuden vuoden suunnitelmat ovat jo alkaneet ja ensimmäinen iso matka odottaa jo kulman takana, mutta sitä ennen ehtii vielä muutamia pienempiä reissuja tehdä lähimaastoihin.

Lauri Tähkän päätöskonsertti Gatoradella

Millainen oli teidän vuotenne? Tuliko paljon reissattua ja jäikö vielä unelmia kuluvaan vuoteen?
Kaikkea hyvää Vuoteenne 2020 kaikille teille ihanille lukijoillemme.

• Reply Hanna / Parasta matkalla 1.1.2020 at 17:42

Itsekin pyörähdin Singaporessa alkuvuodesta, se on kyllä mukavan helppo ja monipuolinen kohde! Vuosi 2019 oli kyllä erittäin reissuntäyteinen, kun olin puoli vuotta opintovapaalla ja reissasin koko sen ajan. Nyt alkaneelle vuodelle on suunnitteilla vasta synttärireissu Kreikkaan. Toivottavasti muitakin reissuja tulee vielä!

• Reply erityinenmaailmalla 13.1.2020 at 13:01

Vähän taidetaan olla kateellisia, puoli vuotta reissussa! WAU!!
      Singapore on kyllä huikea kohde, niin paljon puuhaa ja nähtävää.

• Reply Riitta reissaa 1.1.2020 at 23:29

Elämyksellinen vuosi! Huiikeita matkoja ja monipuolista kulttuuria. Tuosta on kiva jatkaa uudelle vuosikymmenelle!

• Reply erityinenmaailmalla 13.1.2020 at 13:00

Juurikin Riitta näin =)

• Reply Merja / Merjan matkassa 2.1.2020 at 12:52

Kivoja reissuja ja tekemistä teillä on ollut koko vuoden täydeltä. Singapore on huippu kohde. Vietimme siellä toissa syksynä viikon ja tykkäsin tosi paljon. Tälle vuodelle on yksi reissu varattuna ja se on Australiaan! Olen haaveillut siitä niin kauan kuin muistan, joten ihanaa vihdoin päästä matkaan 🙂

• Reply erityinenmaailmalla 13.1.2020 at 13:00

Wau, kuullostaapa Australia ihanalle. Toivottavasti ei maastopalot vaan leviä enää paljoa ja tuhoa ainutlaatuista luontoa enempää.