Venezia, saari jossa jokaisen tulisi vierailla

Matka Comolta jatkui Venetsiaan. Lähdimme ajelemaan Comolta aamusella, että meillä jäisi aikaa käydä Venetsian saarella, koska leirintäalue mihin olimme majoittumassa, sijaitsi 10 km päässä saarelta, Margherassa.

Milanon kohdilla oli melkoiset ruuhkat, samoin Brescian kohdilla. Kyllä siinä sai molemmat olla  valppaina, kun paikalliset ajoivat välillä kahdella kaistalla ja yhtäkkiä saattoi rekka vaihtaa kaistaa ilman vilkkua suoraan nenän eteen. Onneksi matka ei ollut kun vajaa 300 km.

Matkalla ehti jo pohtia, että millainen camping alue meitä odottaisi, mutta kun pääsimme perille, oli vastassa todellinen unelmapaikka. Valtava leirintäalue Camping village Jolly, uuden karheita bungaloweja näkyi riveittäin, oli uima-allasta, ravintola, ja kauppa samalla alueella. Olimme varanneet superior bungalowin ja kyllä se todellakin täytti odotukset, jos ei jopa hieman enemmän. Huoneessa oli parivuode, sohva, televisio, pieni jääkaappi, suihku, wc, tallelokero, sekä  mikä parasta, ilmastointi. Jos siis olet matkustamassa Venetsiaan ja  mietit majoitusta, tule ihmeessä tänne. Hintakin oli vain vajaa 65 € Kahdelta henkilöltä ja kaksi yötä.

Saatuamme tavarat huoneeseen, päätimme lähtä edullisella shuttle bussilla Venetsiaan. Bussiin sai ostaa lippuja leirintäalueen vastaanotosta ja hintakin oli vain 5€ menopaluu yhdeltä henkilöltä.

Saarelle päästyämme vatsa oli sitä  mieltä, että nyt tarvitsee ruokaa, joten metsästimme hyvän pitsapaikan ja menimme syömään. Hyvää gluteenitonta  pitsaa oli jälleen tarjolla.

Ja mitä olisi Italia ilman gelatoa, paikallista jäätelöä. Pitihän sitäkin saada maistaa. Montaa laktoositonta vaihtoehtoa ei oikeastaan löytynyt, mutta onneksi sentäs  muutama sorbettimalli löytyi.

Tuliaisia päätimme ostella tänään, huomenna voisi sitten vain keskittyä kiertelemään nähtävyyksiä. Saarelta löytyy Hard Rock Cafe ihan Rialton sillan kupeesta, joten sinne siis ja kasa vaatteita piti sieltä ostaa. Viime kesältä muistin, että saarella on jossain myös Disneyn kauppa ja se sijaitsikin melko lähellä HRC kauppaa.  Shoppailujen jälkeen päätimme käydä katsomassa San Marcon aukiota ja kyllä siellä vaan on niin kaunista kun  muistinkin. Todella upea aukio, kaikkine mahtavine rakennuksineen.

Marcon jälkeen päätimme lähteä etsimään tietä takaisin hotellille. Viimeinem shuttlebus oli jo mennyt, joten päätimme ottaa taksin Piazzale Romalta.

Huomenna menemme ihailemaan lisää Venetsian maisemia. Tältä erää hyvää yötä ja huomiseen.