Hotellit

Pelican Residence & Suite Krabi, yhden tähden kokemus

perjantai, toukokuu 17, 2019

Ensivaikutelmalla on suuri merkitys, olipa kyse ihmisistä tai hotelleista. Pelican Residence & Suite hotellin ensivaikutelma ei mennyt ihan putkeen, eikä sen puolin oikein mikään mukaan tässä hotellissa. Jo siinä vaiheessa, kun auto kaarsi hotellin pihaan, hotellin edustalla pisti silmään vesiyksityiskohdat, jotka ammottivat tyhjyyttään, täynnä roskaa, lehtiä ja likaista vettä. Ensimmäinen säätö sattui taksin maksamisen kanssa. Olin tilannut sen hotellilta ja antanut luottokortin vahvistukseksi. Tarkoitus oli laittaa se huoneenlaskulle, kuten tämän tähtimäärän hotelleissa on normaalisti tapana. No eipä onnistunut vaan he pyysivät maksamaan kuskille käteisellä. Onneksi oltiin keretty nostaa tarpeeksi bahteja kentältä.

Kävellessämme huoneelle huomasimme alimpien kerrosten likaiset terassit, kulkuväylillä repsottavat ruohomatot (joita ei oikaistu koko meidän 9 päivän aikana), ruostuneet rakennusten kirjaimet sekä oman huoneen numerotaulun, josta oli vain rapsutettu edellisen omistajan, Centara Hotelsin värit pois ja korvattu se halvalla, printatulla Pelican lapulla, joka oli jo kerennyt rypistyä.

3BR OCEAN VIEW POOL 

Me arvoimme pitkään Pelican Residence & Suite hotellin ja Sofitelin välillä. Ratkaisevaksi tekijäksi tuli huoneen koko, oma uima-allas sekä hienot merinäkymät läheisille Hong saarille. Kolmen makkarin huoneessa oli tilaa temmeltää ja näkymät olivat upeat, mutta.. Tämä hotelli on selvästi jätetty ränsistymään. Joka paikka repsotti, kylpyhuoneen suihkukopin vetimet jäivät käteen, uima-altaasta puuttui isoja palasia laattoja, kylpyammeen alla oli rikkonainen suoja, parvekkeen löhötuoliin vajosi, sillä se oli hajonnut. Tallelokero ei toiminut ja sen korjaamiseen meni kolme päivää. 

Kaikista suurimman pettymyksen tuotti kuitenkin siisteys tai toisin sanoen sen puuttuminen. Meidän tullessa huoneeseen siitä näki heti, että huone oli ollut pitkään käyttämättä ja loppusiivouksen laita oli vähän niin ja näin. Kylppärin peileistä löytyi edellisten asukkien hammastahnajäämiä, keittiön pöytä oli karvojen peitossa ja lattiat täynnä roskaa ja pölyä. Uima-altaan terassi oli täynnä linnunkakkaa ja tiepölyä. Lisäksi oli sitä piintynyttä likaa, jota ei varmaan saa pois millään kylpyammeen ympäriltä, päämakuuhuoneen verhot olivat alhaalta ihan mustat eli niitä ei oltu varmaan ikinä pesty. 

Keittiö toimi moitteetta ja sieltä löytyi perustarvikkeet (lautaset, aterimet, lasit, pari kattilaa), mutta kylppärin kanssa oli suuria ongelmia. Vesipaine oli niin surkea, että ammeessa lillumisen sai unohtaa. Suihkut sai ottaa nopeaa, sillä lämmin vesi loppui aina illalla. Lisäksi päämakkarin kylppäristä tuli karmea viemärinhaju. Uima-allas terassilla ja sieltä olevat näkymät Hong saarille ja merelle oli koko hotellin parasta antia. Kuudentena päivänä uima-altaan vesi alkoi vihertää, eikä se siitä paremmaksi muuttunut. Näytti olevan sama ongelma muissakin uima-altaallisissa huoneissa. 

Huoneistossa oli kolme makuuhuonetta, kaikki omilla kylppäreillä, joista yhdessä oli amme. Yhteisessä olohuoneessa ja avokeittiössä oli kivasti tilaa.

HOTELLIN PALVELUT

Pelican Residence & Suite hotellia mainostetaan kivoilla kuvilla allas-alueesta ja Nest rantaklubista. Uima-altaan vesi oli kaamean väristä ja he olivat joutuneet asentamaan jonkinmoiset muoviset lisäpuhdistimet sinne, jotka eivät paljoa auttaneet. Allastuoleja on hyvin ajoitetusti tämän kokoiseen hotelliin, laskinko, että yhteensä 15. Nest rantaklubi oli suljettu, mutta varaustilanteessa tästä ei mainittu mitään. Hotellilla ei pahemmin ole muita palveluita kuin pieni ravintola, jossa tarjoiltiin aamupala ja vieressä pienten lasten leikkinurkkaus yhdistettynä kirjastoon, jossa oli pari toimimatonta tietokonetta. Leikkinurkkauksen pöytä oli rikkoutunut ja siinä oli repeämisestä johtuen ilkeän näköinen terävä reuna (aika hazardi pienille lapsille).

Aamiainen oli yksi katastrofi muiden joukossa. Astiat olivat likaisia, hedelmät täynnä kärpäsiä, mutta hurjinta oli ruokien kylmyys. Kuudesta vai viidestä lämmitetystä tarjoiluastiasta vain yksi toimi. Aina aamulla sitä jännitti sattuuko tänään saamaan kenties lämpimiä nakkeja ja onko nuudelit kylmiä. Valikoimaa oli normaalin kolmen tähden hotellin verran, mutta ruoan laatu oli yhtä tähteä. Mies kypsyi aamiaisen huonouteen siinä määrin, että kävi ostamassa omat aamiaistarvikkeet, eikä suostunut tulemaan koko ravintolaan.

PALVELU

Mikä palvelu? Hotellin vastaanoton tyttö teki varmasti parhaansa, mutta, kun kävin kolmatta kertaa valittamassa rikkinäisestä tallelokerosta, eikä asiaan meinannut tulla selvyyttä, alkoi omaakin otsaverisuonta vähän tykyttää. Check inissä ei kerrottu hotellissa mitään ja unohtivat antaa WIFI salasanat. Niitä sitten juostiin hakemaan väsyneenä aamuyöstä. Parhainta palvelua sai mieheltä, joka kantoi laukut.

Ravintolan henkilökunta oli naama mutrulla koko ajan. Ei todellakaan sellaista thailämpöä, joka on huokunut toisissa Thaimaan hotelleissa, vaikka ne olisivat olleet pienempiä ja vaatimattomampia. Yritin kertoa ravintolan aamiaisongelmista, kylmistä ruoista, mutta heidän heikko englannin kielen taito rajoitti sanoman perille menemistä (tai sitten ei vaan haluttu ymmärtää).

Yhtenä päivänä huomasin, että vedentulo loppui. Soitin vastaanottoon ja kerroin, että meidän huoneessa on ongelmia vedentulon kanssa. Kertoivat ihan muina miehinä, että joo, nyt on puolen tunnin suunniteltu vesikatko, voidaan tuoda vettä huoneeseen, jos haluatte. Eivät sitten olleet ajatelleet ilmoittaa siitä asiakkaille. Onneksi ei ollut vielä shampoota hiuksissa. 

SIJAINTI

Pelican Residence & Spa sijaitsee Klong Muangin päätien varressa, hyvällä paikalla. Tien toisella puolella on ranta ja paljon ravintoloita lähettyvillä . Pari pientä supermarkettia löytyy ihan vastapäätä ja 7/11 muutaman sadan mertin päässä. Meille tärkeintä oli se, että lähettyviltä löytyy hyvät peruspalvelut eli ravintoloita, supermarket ja jalkahierontaa. Nämä kaikki toiveet täyttyivät. 

Destination LOMA joutuu antamaan Pelican Residence & Suite hotellille vain yhden tähden. Hintalaatusuhde oli niin surkea. Samalla hinnalla olisimme saaneet jo Sofitelin, tosin pienemmällä huoneella ja ilman uima-allasta.

Kaikesta tekemisestä paistoi amatöörimäisyys ja asiakkaan aliarvioiminen. Myydään hotellia hienoilla kuvilla, mutta uskon sen kosahtavan aika nopeaa, sen verta jäätäviä ovat Tripadvisorin viimeisimmät arviot. Työkaverini oli ollut samassa hotellissa kaksi vuotta sitten ja tuntui kuin puhuisimme aivan eri hotellista. Pahinta oli kuitenkin epäsiisteys. Paljon voi antaa anteeksi, jos huone tuoksuu raikkaalta ja on siisti.

Olisi paljon mukavampaa kirjoittaa 4-5 tähden arvioita hotelleista ja postata nättejä auringonlaskukuvia hotellihuoneen terassilta, mutta silloin emme olisi olleet rehellisiä itsellemme tai lukijoille. Joskus näin, toivottavasti seuraavassa hotellissa toisinpäin.

Ohessa vielä arvio pähkinänkuoressa.

+ Iso huone kauniilla merinäkymällä 

+ Sijainti Klong Muangin palveluiden vieressä

-Epäsiisteys joka paikassa

-Houkuttelevan näköinen Nest rantaklubi oli suljettu

-Thaimaalainen ystävällisyys puuttui

-Uima-altaan vesi likaista

-Puuttuvat palvelut (spa, baari, kunnon ravintolat), jotka kuuluisivat näihin tähtiin

-Aamiaisen taso heikko. Ruoka kylmää, laatu vaatimatonta, paikkoja liian vähän ja valikoima suppea.

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply Exthai lauantai, toukokuu 18, 2019 at 09:17

    Joka näinä päivinä vielä matkustaa läävämaa Thaimaahan on vähintään tollo.

    Joo, ite oon umpitollo! Vielä paikanpäällä, yli 10 vuotta, mutta Vietnam heiraikam!

    Thaimaa on Aasian Somalia.

    LOS=Land of sheating, stealing, scamming..jne.

    Koko touhu on ihan PERSEESTÄ!

    99% näistä miettii kokoajan, että miten saa sun rahat, tavalla tai toisella.

  • Leave a Reply

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.