Hyppää sisältöön

Espanja on perinteisesti suomalaisten suosikkimatkakohteita, ja Espanjan Suomen matkailutoimisto hyödynsi jo olemassa olevaa kiinnostusta lisätäkseen tietoa Espanjan monipuolisista matkakohteista. Samalla se halusi kerätä potentiaalisten matkailijoiden yhteystietoja liidien muodossa, ja toimisto selvitti myös matkailusta kiinnostuneiden suomalaisten suosikkikohteita. 

Tavoitteet saavutettiin Rantapallossa järjestetyn kolmen viikon teemasivukampanjan avulla. Kampanjaan saatiin lopulta tuhansia osallistujia, joten Espanjan Suomen matkailutoimiston saamien liidien määrä oli vaikuttava. Myös tiedot matkailusta kiinnostuneiden suomalaisten suosikkikohteista ovat erittäin arvokkaita. 

Kampanjan tavoite

Espanjan Suomen matkailutoimisto halusi lisätä monipuolisesti tietoisuutta kevätkauden matkakohteista Espanjassa ja kerätä samalla liidejä. Tavoitteena oli saada suomalaiset matkailijat tietoisiksi Espanjan eri kevätkohteista, innostaa matkailuun myös kesäsesongin ulkopuolella ja kerätä heidän yhteystietojaan tulevaa markkinointia varten.

Kampanjan toteutus

Rantapallo suunnitteli Espanjan Suomen matkailutoimistolle monikanavaisen kolme viikkoa kestäneen kampanjan, joka hyödynsi muun muassa Rantapallon uutiskirjeitä ja sosiaalisen median kanavia ohjatakseen liikennettä kampanjasivulle. 

Espanjan Suomen matkailutoimiston logo oli selvästi näkyvillä useimmissa kampanjasivulla.

Kampanjasivulla järjestettiin arvonta, jossa osallistujat jakoivat sähköpostiosoitteensa ja vastasivat kysymykseen heidän suosikkikohteestaan Espanjassa keväällä. Arvonnan palkintona oli 1 000 euron matkalahjakortti, mikä rohkaisi matkailijoita osallistumaan ja kertomaan mieltymyksistään.

Kampanjasivulle ohjattiin liikennettä Rantapallon sosiaalisen median kanavista ja uutiskirjeestä. Rantapallolla on yli 200 000 seuraajaa somessa ja uutiskirjeellä on yli 150 000 tilaajaa. Näin Espanjan kampanja sai monikanavaisen näkyvyyden kaikissa Rantapallon kanavissa.

Kampanjan tulokset

Kampanja ylitti alkuperäiset odotukset sekä tietoisuuden että liidien keräämisen osalta. Kampanjasivulla vieraili kolmen viikon aikana tuhansia yksittäisiä kävijöitä, ja sama määrä osallistui myös arvontaan. Espanjan Suomen matkailutoimistolle saatiin kerättyä niin ikään tuhansia arvokkaita liidejä. 

Näiden vaikuttavien tulosten myötä Espanjan matkakohteet saivat merkittävästi lisänäkyvyyttä ja matkailutoimisto runsaasti arvokasta tietoa matkailijoiden kiinnostuksen kohteista.

Kampanjassa esiteltiin onnistuneesti lukuisia Espanjan matkakohteita.

Onnistumisen edellytykset

  • Asiakkaan tavoitteen ymmärrys: Avoin yhteistyö asiakkaan kanssa auttoi Rantapalloa suunnittelemaan kampanjan, jolla puhuteltiin haluttua kohderyhmää ja herätettiin mielenkiintoa monipoulisesti kohdemaata kohtaan. Asiakas antoi tilaa kampanjan suunnitteluun ja toteutukseen ja luotti siihen, että Rantapallossa osataan puhutella haluttua yleisöä. 
  • Monikanavainen lähestymistapa: Uutiskirjeiden, sosiaalisen median ja verkkosivujen yhdistelmä mahdollisti kampanjalle laajan näkyvyyden Rantapallossa. 
  • Kannustava osallistuminen: Arvonnan palkinto ja interaktiivinen kysymys rohkaisivat kävijöitä osallistumaan ja jakamaan yhteystietonsa, sekä kerämään samalla arvokasta tietoa suomalaisten suosikkikohteista Espanjassa. Samalla saatiin myös arvokasta tietoa kohteista, joista ei vielä ehkä tiedetä tarpeeksi ja voidaan tuottaa näihin kohteisiin sisältöjä, jotka lisäävät niiden tietoisuutta. 

Kampanjan tulokset osoittavat selvästi, kuinka onnistuneella yhteistyöllä voidaan saavuttaa merkittäviä tuloksia ja kerätä asiakkaalle arvokasta tietoa. 

Haluatko toteuttaa kampanjan meidän kanssamme? Ota yhteyttä, niin ideoidaan kampanja, jonka avulla saavutat juuri ne tavoitteet, joihin tarvitset apua! 

Milla Himberg, kaupallinen johtaja 
milla.himberg(a)rantapallo.fi 
0400478100