Suomen suurin matkablogiyhteisö
Koti Yleinen

Hetkellinen treeni-into

15/01/2020

Niihän se menee, että vuoden alussa treeni-into iskee moneen, minut mukaan lukien. Pitkän sairastelun jälkeen terveys on tapetilla ja tarve pitää itsestäni huolta on voimistunut kummasti. Sairaana ollessa ei halua muuta kuin olla terve, mutta heti kun olo paranee tuo lupaus itselle häviää kuin pieru saharaan. Päätin kuitenkin että tällä kertaa teen asialle jotain. Olen sen velkaa itselleni ja ennen kaikkea tytölleni, joka tarvitsee tervettä ja pirteää äitiä eikä väsynyttä sohvaperunaa.

 

Woman looking out of window

 

 

Olen jo muutenkin ollut matkalla oikeaan suuntaan sillä lääkäri kertoi että kolesteroli on korkealla parisen kuukautta takaperin, joten laitoin ruokavalion uusiksi. Nyt selvisi että se oli taas laskenut normaaleihin lukemiin parissa kuukaudessa, joten se siitä, mutta se ei tarkoita ettenkö pitäisi kiinni uudesta ruokavaliostani ja miettisin muutenkin että miten kehoani huollan. No en mitenkään, on se lyhyt vastaus. Olen umpilaiska. Ei sitä kannata kaunistella. Kuntoilu on kamalaa. En ole koskaan ymmärtänyt niitä, jotka koukuttuu kuntoiluun, enkä näe sitä upeaa ja mahtavaa kuntosalilla tuskailussa. Pidän kuitenkin kävelyistä, itse asiassa pidän myös kuntopyöräilystä ja en nyt väitä ettenkö liiku lainkaan, mutta kaikki sellainen kuntoilu joka oikeasti vaati työtä, siis sellainen joka tuottaa tuloksia niin vatsan ympärillä kuin mielialassa on todella vastenmielistä. Koska olen laiska.

 

Pink Kettlebell

 

Noh. Koska kuitenkin ymmärrän että olen itseni saattanut tähän pisteeseen ihan omatoimisesti, mietin että miksi myös sitten joka kerta epäonnistun kuntoilun alottamisessa. Samasta syystä kuin miljoona muutakin. Teen liikaa kerralla. Tavoitteet ovat korkealla ja päättäväisyys yhtä katossa. Noin viikon verran. Sitten se kaikki romahtaa kuin huonosti rakennettu korttitalo. Tällä kertaa olen päättänyt aloittaa pienin askelein. Eilen tein 10 minuutin HIIT treenin ja 10 minuutin aamujoogan, jota teen muutenkin joka aamu. Kun tuo 10 minuutin HIIT ei enää tunnu kamalalta, ja sujuu hyvin, pidennän treeniä 15 minuuttiin. Kun se sujuu niin pidennän 30 minuuttiin tai lisään vaikka  painoja. Tajuatte varmasti pointin. Eli näillä lähdetään. Jos löydän tekosyyn siihen ettenkö muka voi saada aikaiseksi 10 minuutin treeniä, niin sitten täytyy todeta että olen toivoton tapaus. Katsotaan saadaanko tätä umpilaiskaa väähän liikkeelle!

 

Sunlight through clouds

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply Nimetön 18/02/2020 at 10:52

    Ihan samaa mieltä, en ymmärrä ihmisiä jotka koukuttuu kuntoiluun. Haluaisin itsellenikin sen tapahtuvan. Yritän kyllä käydä kuntosalilla parisen kertaa viikossa. Mutta joskus on vain liian laiska lähteäkseen kuntosalille.

  • Leave a Reply

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.