Eurooppa hotellit Matkat ruoka

Ilta Brysselissä ja viimeinen aamu mantereella

Friday, August 24, 2018

Menimme syömään hotellin ravintolaan, sillä tämä oli periaatteessa koko syy miksi tilasimme hotellista huoneen. Ravintola on kaunis. Hotelli itse väittää sen olevan art-deco tyyliä, mutta en tiedä olenko samaa mieltä. Joitankin vivahteita tosin on, mutta muuten se oli aivan liian “pramea” ja omasta mielestäni ei todellakaan art-decoon päinkään….mutta, ehkä olen väärässä. (no en ole!) 🙂

Tilasin Moules Marinier ja ranskikset, tyttö söi lammasragu-pasta annoksen ja mies tilasi pihvin. Tyttö söi sitten minun simpukat, ja päädyin syömään hänen pastan. 🙂 Kaikki oli erittäin hyvää, palvelu oli hyvää, ja kaiken kaikkiaan loistava kokemus. Tämä ravintola ja sen henkilökunta pelasti koko hotelli-yön.

Ruoan jälkeen kävimme pienellä kävelyllä ympäri Brysseliä, ja minulle tämä oli ensi kerta Brysselissä. Rakastuin kaupunkiin suunnattomasti ja haluan takaisin heti kun vaan ehdin! Kaupunki oli niin elävä mutta samalla rento, ja täynnä ihanan näköisiä baareja ja ravintoloita. Tyttö osti itselleen rannekorun torimyyjältä, ja myyjä oli eritätin auttavainen ja ymmärtäväinen pienen asiakkaan toivomuksiin. 🙂 Rannekoru maksoi huikeat 2 euroa, ja tyttö maksoi ihan itse omalla rahalla. 🙂 Suuri ostos pienelle ihmiselle.

Bryssel oli kaiken kaikkiaan minulle reissun paras pysäkki, vaikka hotelli oli huonompi kuin odotin. On se outoa, miten jotkut kaupungit iskevät kovempaa kuin muut. Tämä paikka oli minulle täysin uusi, mutta samalla niin tuttu. Jos uskoo aikaisempiin elämiin, niin varmaan olen asunut joskus täällä aikaisemmassa elämässä, sellainen fiilis tuli. Kuin olisi tullut kotiin.

Aamulla herättiin hyvissä ajoissa, sillä matka jatkui tänään Englantiin. Meidän piti mennä Eurotunnelin läpi, mutta niin ei sitten kuitenkaan käynyt. Mies luuli että minä olen tilannut liput, ja minä luulin että hän, joten lippuja ei ollut, ja hinnat olivat kohonneet jo lähemmäksi 300 euroa 35 minuutin kyydistä, joten päädyimme tilaamaan lauttaliput.

Hotellin aamiainen oli yhtä huonoa kuin huoneemme siisteystaso. Palvelu oli tylyä, valinnanvara huonoa, luvattu pöytiintarjoilu ei ollut olemassa, ja kun mies otti sanomalehden luettavakseen, se otettiin hänen näpeistä pois, koska niitä ei ollut kuin yksi ja he halusivat että se olisi esillä pöydällä rekvisiittana. Ihan käsittämätöntä. Söimme siis munakokkelimme ja jatkoimme matkaa. Hotelli Metropoleen ei ole ainakaan meidän perheellä enää asiaa, ravintolassa toki voimme vielä käydä uudemman kerran. 🙂

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

• Reply Heli Marjatta Monday, August 27, 2018 at 19:29

En tiedä, millä periaatteella viikon bloggaaja-titteleitä jaetaan, mutta ainakin tämä postaus on melkoista kökköä ja puppua – teksti sisältää paljon virheitä.

Aina kun minä matkustan Eurostarilla Lontoosta Brysseliin, matka kestää kaksi tuntia. Suomeksi kaupunki on muuten Bryssel ilman i:tä lopussa 🙂 1800-luvun lopulta peräisin oleva l’Hôtel Métropole edustaa useita eri tyylisuuntia, mutta ei art decoa, kuten mainitset. Hotellissa on esim. ranskalaista renessanssia ja art nouveau -tyylisuuntaa. Mitä tulee palveluun, “metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan” pätee myös maailmalla. Vielä tiedoksesi, että sinisimpukoita ei kannata syödä kesäkuukausina, jolloin merivedet ovat lämpimiä, ja siten simpukat alttiita taudeille.

Sorppa vaan, mutta blogisi ei ole mielestäni luotettavaa uettavaa ja siten jätän sen kahlaamisen tähän.

• Reply caritak Tuesday, August 28, 2018 at 13:40

Booking.com sivuilla puhutaan art deco hotellista, joten siksi mainitsin art decon, ja on tosiaan käytävät eri kerroksissa art decoa. Eurostarista en ole mitään edes sanonut, kuljettiin laivalla calais-doverin väliä, ensin piti mennä sama väli eurotunnelin kautta joka kestää 35 min. En myöskään ymmärrä tuota simpukkakommenttia? Hyviähän ne oli, ja simpukat kerätään toukokuu-syyskuu koska muina aikoina simpukoille annetaan mahdollisuus lisääntyä. Ei tarvitse blogia lukea (edes näinkään huolettomasti) jos ei halua mutta kiitos käynnistä! 🙂