Europcar Suomi: kun haluat maailman surkeinta ’asiakaspalvelua’

Ollaan vuokrattu monia kertoja autoja ulkomailla matkoilla ja oon aina ollut super tyytyväinen asiakas. Toisin kävi nyt, kun jouduttiin Suomessa vuokraamaan auto Europcarilta vastapuolen vakuutuksen piikkiin, sillä meidän autoa naarmutettiin keväällä ja automme oli sen takia huollossa viikon verran elokuun lopulla. Kehotan kyllä omien kokemuksien perusteella kiertämään koko Europcarin erittäin kaukaa, sillä tässä parin viikon aikana ollaan käyty aikamoista vääntöä heidän kanssa ja olen ollut niin tyrmistynyt, miten huonosti asiakkaita voidaan kohdella.

Erittäin harvoin kirjoitan tänne mitään negatiivista mistään, mutta nyt oon vaan niin yksinkertaisen tympääntynyt Europcariin, että pakko jakaa tää kokemus teidänkin kanssa. Yritin pitää tämän mahdollisimman lyhyenä ja asiallisena, mutta vuodatusta on silti tulossa. Koittakaa kestää. Joskus vuosi sitten joku kysyi multa blogissa, että miten kaikki voi musta olla niin ihanaa ja ettei se ole mahdollista? Tämä postaus on omistettu sinulle ja ei-ihanalle Europcarille.

Aloitetaan alusta. Nimeltä mainitsematon yritys naarmutti meidän auton todella pahasti keväällä ja se meni Pohjolan vakuutuksen piikkiin ongelmitta. Päätettiin maalauttaa auto vasta meidän Norjan automatkan ja veljentyttäreni opetuslupien jälkeen – avopuoliso opetti siis hänelle ajokortin kesällä.

Saimme korvauspäätöksen 9.4. sattuneelle vahingolle kesäkuussa ja varasin 10.6 (eli siis kesäkuussa, en elokuussa niin kuin myöhemmin Europcar valehteli kirkkain silmin) auton huollon sekä vuokra-auton itse huollon ajaksi, koska huollon piti kestää viikon verran. Tämän huoltoarvion perusteella otin yhteyttä Europcariin vahinkotunnuksen ja -tietojen kera ja mukava miespuolinen henkilö kertoi puhelimessa, että vuokra-aika autolle on viikon verran maanantaista maanantaihin ja tämä tulisi maksamaan meille vain 6% auton vuokra-hinnasta per vuorokausi.

Vahvistin asian vielä uudestaan puhelun aikana, sillä tiesin että olisimme lähdössä viikonlopuksi reissuun kyseisen huoltoviikon aikana ja en halunnut mitään yllätyksiä jälkikäteen. Hän sanoi, ettei se ole ongelma, koska vuokra-aikamme autolle on maanantaista maanantaihin ja auton kokonaiskustannus on meille 6% vuorokauden hinnasta.

 

 

Elokuu ja huoltopäivä koitti, veimme auton huoltoon ja otimme Europcarin vuokra-auton alle. Haimme oman auton mukavan viikonloppureissun jälkeen ja palautimme samalla Europcarin auton ennen kuin meidän kirjallisen vuokrasopimuksen määräaika umpeutui, josta ilmenee myös hyvin selkeästi, että maksaja on vakuutusyhtiö, emme me. Mitä tulee vuokrasopimukseen, niin Europcar näyttää muutenkin olematon huolimaton tai sitten avopuolisoni on valehdellut itsensä reilu 20 vuotta nuoremmaksi.

Myöhemmin samana päivänä meihin otettiin yhteyttä Europcarilta ja kerrottiin, että meidän pitäisi maksaa viikonlopulta autonvuokraus, sillä huolto oli ollut valmis perjantaina. Totta, huolto oli valmis perjantaina (valmistui sinä aikana, kun oltiin jo lähdetty matkaan) ja ei käyty vaihtamassa autoja sen takia, kun sopimuksessa selkeästi luki, että meidän pitäisi palauttaa auto maanantaihin 9.30 mennessä sekä puhelimessa minua palvellut työntekijä kesäkuussa sanoi, että meille ei tule tästä viikosta enempää kustannuksia kuin 6% omavastuuosuus.

Europcarin työntekijä sanoi, että meidän pitäisi ottaa yhteyttä vakuutusyhtiöön ja vakuutusyhtiön työntekijä sanoi taas meille, että tilanne ei varsinaisesti kuulu meille eikä myöskään vakuutusyhtiölle.  Tämä oli myös heidän mielestä kesäkuun alussa mua palvelleen työntekijän virhe, kun oli kertonut että vuokra-aika on maanantaista maanantaihin 6% vuorokausihinnalla. Yritettiin selittää asiaa uudestaan Europcarille, mutta he nyrpeästi neuvoi meitä uudestaan ja uudestaan ottamaan yhteyttä vakuutusyhtiöön. Vakuutysyhtiö sanoi, että periaatteessa olisi Europcarin tehtävä selvittää tämä, eikä meidän kahden tarvitsisi jonotella puhelimessa vuorotellen heille.

Europcar sanoi avopuolisolleni, että ovat jututtaneet autoa luovuttaneen henkilön kanssa sekä henkilön, joka sopi pari viikkoa sitten vuokrauksesta minun kanssa ja että kukaan ei olisi minulle noin sanonut puhelimessa. Tässä kohtaa he selkeästi valehtelivat ja eivät todellakaan olleet edes keskustelleet minun kanssani keskustelleen henkilön kanssa, sillä olin sopinut vuokrauksesta kesäkuun alussa – en elokuussa. Miksi olisin keksinyt tuollaista päästäni? Miksi olisin halunnut lähteä reissuun huonommalla autolla mitä meidän oma auto on ja vielä kaiken lisäksi maksaa siitä? 

 

 

Heidän mielestään meidän olisi perjantaina pitänyt tuoda auto takaisin, koska huollosta oli tullut tekstiviesti että auto on valmis. Emme ole töissä autovuokraamoissa, vakuutusyhtiöissä tai korjaamoissa, joten mistä ihmeestä me oltaisiin voitu tietää, että kirjallinen sopimus voi muuttua lennosta – etenkään kun siitä ei meille perjantaina ilmoitettu, että auto pitäisi palauttaa monta päivää aikaisemmin. Oletuksena on, että voimme luottaa työntekijän sanaan, kun hän on sanonut, että riittää kun auto on palautettu maanantaihin klo 9.30 mennessä – tämä myös lukee kirjallisessa sopimuksessa.

Minuun otettiin yhteyttä viime tiistaina asiaan liittyen, että he eivät voi tehdä asialle mitään ja meidän velvollisuus on maksaa. Yritin selittää tilanteen jälleen kerran ja he lupasivat palata asiaan minulle seuraavana päivänä. Olin tyrmistynyt jo tästä puhelusta, koska kyseinen nainen oli hyvin tympeä ja semisti ilkeä mulle. Mitään ei kuulunut jälleen, vaikka näin oli luvattu.

Viikko sitten perjantaina oltiin tankkaamassa meidän autoa, kun olimme matkaamassa Ouluun ja luottokortilla ei voinut suorittaa tankkausta, koska Europcar oli veloittanut meidän luottokortilta 200 euroa – ilman meiltä kysymistä tai edes meille ilmoittamista. Onneksi meillä oli muitakin maksukortteja mukana, olisi ollut tosi kiva jäädä Viitasaaren ABC:lle tyhjän tankin kanssa.

Soitin asiasta välittömästi Europcarille siihen numeroon, josta mulle oli soitettu aikaisemmin tiedustellen miten meiltä on voitu ottaa jälkikäteen rahaa luottokortilta. Sama nyrpeä nainen vastasi jälleen ja muisti tapaukseni heti, mutta ei kuitenkaan osannut perustella asiaa millään tapaa, kun kysyin että miksi ei hoitanut asiaa loppuun eikä ottanut yhteyttä kuten lupasi. Hän kehoitti mua soittamaan heidän asiakaspalveluun.

Tämä on ainoa hetki milloin aion kehua Europcaria, muuten koko case on totaalinen fiasko, joka saa mun sykkeet nousemaan kattoon pelkästä ajatuksesta. Minua tämän puhelun jälkeen palvellut nainen kehotti minua ystävällisesti ottamaan jälleen kerran yhteyttä vakuutusyhtiöön ja kysyä voisiko he mitenkään tehdä poikkeusta. Jos eivät, niin sitten he voivat tulla vastaan ja hyvittää laskun, koska kesäkuun työntekijä ei olisi saanut luvata minulle viikon vuokra-aikaa.

 

 

Jälleen kerran jonotukset vakuutusyhtiöön (Pohjolalle iso kiitos tähän kohtaan, teidän kanssa on ollut ilo asioida ja teillä asiakaspalvelu sujuu aina) ja edelleen tuli kieltävä vastaus, heillä ei ole syytä tai edes oikeuksia korvata tätä kahta vuorokautta kun vika on aivan selkeästi myös heidän mielestä Europcarin. Soitto takaisin Europcarille – linjat suljettu. Okei, palaan asiaan maanantaina ja silloin Europcar vetää totaaliset pohjat: minua puhelimessa palvellut henkilö päätyi loppujen lopuksi inttämään minulle, pyysi minua pysymään hiljaa useampaan otteeseen, keskeytti koko ajan lauseeni sekä loppujen lopuksi korotti selkeästi ääntään ja huusi minulle puhelimessa. Toistan: korotti ääntään ja huusi. 

En käsitä, miten tuollaisia ihmisiä edes päästetään kontaktiin ihmisten kanssa työssään – hän oli heti puhelun alusta super ilkeä ja väitti, ettei heidän työntekijä perjantaina sanonut minulle Europcarin hyvittävän laskunsa jos vakuutusyhtiö ei korvaisi. Yksi ilkeimmistä puheluista elämässäni loppui siihen, että hän lupasi palata minulle puhelimitse ja kiitin loppuun häneltä saamaani hyvää asiakaspalvelua (okei, tässä oli lievästi sarkasmia ilmassa).

Kolme päivää myöhemmin postiluukkuun kolahti loppulasku (eikä sitä luvattua yhteydenottoa ikinä kuulunut puhelimitse) autovuokrasta, sillä koko summaa he eivät olleet saaneet veloitettua meidän tililtä. Mikä parasta, tässä laskussa oli kirjoitettu meidän kotiosoite väärin eli Europcarilta jälleen yksi todiste siitä, kuinka huolimattomia he ovat.

Laskulla olevasta 90 euron summasta en jaksanut edes alkaa vääntämään / antamaan palautetta, koska auton luovuttanut mies oli myynyt ’omavastuun poiston’ 13 eurolla Jussille. Hän oli unohtanut mainita sen, että se on siis vuorokausihinta – toki Jussi olisi voinut lukea pienen pienen präntin sopimusehdoissa tarkemmin, mutta me sentään myönnämme oman virheemme tässä toisin kuin Europcar.

Rahallisesti mulle on aivan sama joudutaanko maksamaan tuo 260 euron suuruinen lasku vai ei, mutta en vaan voi käsittää miten Europcar ei voi omaa virhettään myöntää ja sitä millaista ’asiakaspalvelua’ kyseiseltä yritykseltä saimme. Olemme molemmat olleet asiakaspalvelun parissa töissä kymmenisen vuotta ja tällä käytöksellä olisimme itse saaneet mennen, tullen ja palatessa kenkää.

Toivon, että tällä postauksella saan edes yhden ihmisen kääntymään jonkun muun vuokrafirman pariin, sillä Europcarilla et meidän kokemusten perusteella tule pahoittamaan kuin mielesi. Tässä vielä aikaisempi postaus, jossa kerron avaimet onnistuneeseen autonvuokraukseen ulkomailla. Tässä on mun vinkki avaimet onnistuneeseen autonvuokraukseen Suomessa: vältä Europcaria kuin ruttoa.

Seuraavaksi yhteys kuluttajariitalautakuntaan, katsotaan eteneekö asia sen kautta yhtään.

 

 

Anteeksipyyntöä odotellen,

Vuokrasopimus HELE050678


Seuraa Aurinkorasvaa ja aloe Veeraa -matkablogia:

Facebookin (@Aurinkorasvaa ja aloe Veeraa), Instagramin (@veerapirita) , Bloglovinin tai Blogit.fi:n kautta – olet lämpimästi tervetullut mukaan! <3

Previous Post Next Post

You Might Also Like

23 Comments

  • Reply miraorvokki 13.9.2019 at 12:51

    Tää on ihan random case. En voi käsittää, että miten tässä on saatu sekoiltua näin paljon. 😀 Todella outoo myös, että toi veloitus on tehty nyt.

    Tällaisessa caseissa sitä todellakin huomaa, että kuinka tärkeää se asiakaskokemus on. Tommonen rikkinäinen puhelin asiakaspalvelussa on oikeesti tosi paha. Aina pitäis olla notesit tai muistijäljet yrityksen päässä siitä, että mitä asiakkaan kanssa on juteltu ja puhuttu.

    En oo koskaan Europcarilta vuokrannut autoa, oon tainnut käyttää aina vain Sixtiä ja tämän perusteella jatkan myös jatkossa tutun ja turvallisen kanssa.

    Toivottavasti tää case ratkeaa pian ja onhan tuossa menty jo niin monta kertaa vihkoon, että hyh. Toivottavasti yritys oppii tästä taas lisää myös asiaskokemuksen kehittämiseen liittyen.

    • Reply VEERAPIRITA / Aurinkorasvaa ja aloe Veeraa 13.9.2019 at 21:12

      Joo kun ei oo vaan yksi kohta missä on sekoiltu, vaan:
      – vuokrasopimuksen ajankohta kerrottu meille väärin ja ei ole infottu muutoksesta, että vuokra-aika lyhenee parilla päivällä ja 6% päiväosuuden sijasta joudumme maksamaan koko vuorokausihinnan
      – osoitetiedot laskuun kirjoitettu väärin
      – Jussi on reilu 20 vuotta vanhempi kuin mitä on minulle kertonut
      – kolme kertaa luvattu soittaa minulle takaisin, ei ole kuulunut kuin huminaa
      – yksi asiakaspalvelija lupasi, että tulevat vastaan ja maksavat laskun, jos vakuutusyhtiö sanoo edelleen ei – tämän kuitenkin seuraava työntekijä kumoaa, kun mainitsen asiasta
      – luottokortiltamme veloitetaan LUVATTA 200 euroa
      – valehtelivat Jussille puhelimessa elo-syyskuun vaihteessa, että olen sopinut autovuokrausesta pari viikkoa sitten ja että ovat jututtaneet tätä työntekijää, joka asiasta on sopinut kanssani / neuvonut minua. Oikeastihan sovin asiasta kesäkuussa.
      – kaiken kukkuraksi työntekijät vittuilee 10-0 puhelimessa mulle ja korottaa ääntä/huutaa

      Öö ja tässä ei edelleenkään ole aihetta anteeksipyyntöön ja virheen myöntämiseen?

      Hämmästelin kyllä kovasti, kun sanoin että voivat tarkistaa meidän kesäkuun puhelun jossa minua neuvotaan selkeällä suomenkielellä. On kumma, että näin isossa yrityksessä ei nauhoiteta puheluita. Suosittelen Mira pysymään Sixtillä jatkossakin!

  • Reply Heli / Drama On The Road 13.9.2019 at 13:23

    No huhhuh!! Nousis mullakin tunteet ja raivohiki tällasen asiakaspalvelun kanssa. Kiitos vinkistä, vältän kuin ruttoa👌🏼 nimim. hyvä aspaduunari

  • Reply Katri 13.9.2019 at 13:39

    Kiitos. Olemme miettineet auton vuokraamista syysloman ajaksi. Tämä kirjoitus löytyi hyvään aikaan, kun suunnitelmat ovat vielä tekeillä. Tämä vaikuttaa vuokrafirman valintaan ainakin meidän perheellä. Katselemme siis muita vaihtoehtoja kuin Europcaria.

    • Reply VEERAPIRITA / Aurinkorasvaa ja aloe Veeraa 13.9.2019 at 21:04

      Joo suosittelen Katri kääntymään jonkun muun kuin Europcarin palveluun, ellet halua että teidän perheen loma menee pilalle. Suosittelen omien kokemuksien mukaan esimerkiksi Enterpriseä tai Sixtiä.

  • Reply Tepa 13.9.2019 at 14:33

    Europcarilla on vielä mahdollisuus pelastaa kasvonsa ja hoitaa homma kotiin myöntämällä reilusti virheensä ja pyytämällä aidosti anteeksi ja hyvittämällä maksetut maksut. Aivan käsittämätöntä sekoilua heidän osaltaan ja pöyristyttävän huonoa asiakaspalvelua. Kiitos kun jaoit kokemuksen. En ole lähiaikoina vuokraamassa autoa, mutta muistan tämän sitten kun taas sen aika tulee.

    • Reply VEERAPIRITA / Aurinkorasvaa ja aloe Veeraa 13.9.2019 at 21:03

      Ja pyh, ei ollut Europcarilla pienintäkään aikomusta myöntää mitään tai pyytää anteeksi! Laittoivat vaan viestiä tänään Facebookissa privana, jossa selittelivät lisää (eikä selkeästi ollut edes lukenut koko blogipostausta, kun väittivät asioista jotka ilmeni selkeästi tästä postauksesta) ja syyttivät edelleen mua aiheesta. Sekä sanoivat, että asioista on mainittu (viikonloppu maksaa erikseen) – kyllähän niistä on, mutta vasta sen jälkeen kun vuokra-auto on palautettu. Odotin, että olisivat edes lopussa sanoneet pienen pienen sanan, jolla on suuri merkitys: anteeksi.

  • Reply Sandra / Terveiset päiväntasaajalta 13.9.2019 at 14:46

    Oh kun kuulostaa niin mukavalta sähläykseltä! :O oon muutenkin aina ihan raivonpartaalla autoja vuokratessa, niin tällanen juttu kun vielä tulisi niin huh. Toivottavasti selkiintyy vielä loppua kohden.

  • Reply espanjaan 13.9.2019 at 15:04

    Yksi hyvä juttu tässä prosessissa on. Olet saanut käyttää suomen kieltä. Olen ulkomailta lukenut joitain autonvuokraustapauksia, joissa on petetty mennen tullen. Ja jos sellaista joutuu selvittämään esimerkiksi espanjaksi tai italiaksi osaamatta itse kieltä, ollaan vielä pahemmassa lirissä. Näiden juttujen takia kannattaisi aina etsiä netistä ko. firmasta kokemukset. Eli kiitos tämän jakamisesta!

    • Reply VEERAPIRITA / Aurinkorasvaa ja aloe Veeraa 13.9.2019 at 20:55

      No luojalle kiitos, että ei tarvinnut asioida oman äidinkielen ulkopuolelta – sittenhän mä vasta sanaton olisin ollutkin. 😀 Me ollaan ennen tätä vältelty näitä kaikista suurimpia autonvuokrausfirmoja tarkoituksella ja aina mennyt kaikki todella moitteettomasti eli pitää jatkaa samalla kaavalla. Ole hyvä, tsemppiä tulevaisuuteen autonvuokrauksen kanssa!

  • Reply HK 13.9.2019 at 16:48

    No, Europcar osaa: Sisiliassa matkapakettiimme kuului hotellin ohella vuokra-auto, sellainen pieni luokkaa B (Fiat Panda), kuitenkin neliovinen. Pienen jonotuksen jalkeen saavuimme tiskille ja saimme tahanastisen autonvuokraushistoriamme ekan downgraden, Fiat 500. Kun sanoin, etta tama ei kay, viesti oli hyvin selkea: herra ottaa taman auton tai tulee huomenaamulla katsomaan, josko joku olisi palauttanut oikean luokan auton. No, yopaikka oli sadan kilometrin paassa joten ei auttanut kuin ottaa tuo. Valituksia lahti seka Europcarille etta matkanjarjestajalle, jotka molemmat missasivat pointin: en ollut todellakaan sen muutaman kympin perassa liikkeella vaan asiakaspalvelukokemuksesta valittamassa….

    • Reply VEERAPIRITA / Aurinkorasvaa ja aloe Veeraa 13.9.2019 at 20:52

      Voi HK, kyllä niin tietää sun tunteen! Sillä on niin ärsyttävää, että pointti jää kokonaan toissijaiseksi eli se asiakaspalvelukokemuksesta palautteenanto. Ei se raha aina merkitse kaikkea.

  • Reply Anna | Tämä matka -blogi 13.9.2019 at 16:55

    Minä nyt tuumailin tätä hetken ja juttelin muutaman kaverin kanssa… Kun vakuutusyhtiö maksaa sijaisauton, he yleensä ovat tehneet sopimuksen jonkun autovuokraamon kanssa, kuten tässä ilmeisesti Europcar (sijaisautoja voi olla myös huollolla, mutta minunkin tapauksessa se tuli siltä vuokraamolta, johon vakuutusyhtiö käski minun soittaa.) Vai oliko tässä asiakkaan päätettävissä, mistä auton ottaa?

    Vakuutusyhtiön on siis se laskun saaja (autonvuokraamo laskuttaa) ja asiakas ottaa ja maksaa vain ylimääräiset vakuutukset mitä autoon haluaa (kuten tässäkin tapauksessa on otettu, vaikkakin ei ole heti ymmärretty mitä vakuutus maksaa). Siksi en ymmärrä tätä 6% vuokra-auton hinnasta laskutusta asiakkaalta? Koska kyseessä on vastapuolen liikennevakuutuksesta korvattava vahinko, vaihtoehdot ovat joko saada korvausta seisonta-ajalta tai sijaisauton kustannuksista liikennevakuutuksesta. Vai otettiinko tässä parempi autoluokka, mikä selittäisi tuon 6%?

    Kohdallani sain korvauspäätöksen, joka perustui korjausarvioon vahingosta. Korjausliike ilmoitti myös valmistumisajan. Hyvä, nyt meillä on aika jolle sijaisautoa tarvitaan. Vakuutusyhtiö ei luonnollisesti maksa sijaisauton vuokraa sellaisilta päiviltä, kun oman auton korjaus on valmistunut. Tämä pitäisi kertoa asiakkaalle selkeästi tai sitten pitää sopia toisin.

    Jos asiakas haluaa vuokrata auton vaikka kolmeksi viikoksi, se toki onnistuu autovuokraamolta, mutta vakuutusyhtiön maksama osuus on edelleen se aika kun auto menee korjaamolle, siihen kun auto on valmis. Nyt tullaankin siihen, mistä oikein on sovittu ja mitä kukakin on ymmärtänyt. Vakuutusyhtiölle lähtevä lasku ei voi olla ma-ma, jos auto on korjaamolla ma-pe.

    Eli olennaista olisi nyt tietää, mitä ja miten vakuutusyhtiö on luvannut korvata ja miten asiakas on sen ymmärtänyt.

    Tämä ei tietenkään poista sitä, että asiakaspalvelun suhteen on ilmeisesti ollut suuria haasteita.

    • Reply VEERAPIRITA / Aurinkorasvaa ja aloe Veeraa 13.9.2019 at 20:50

      Vastasin tähän jo Facebookin puolella sulle, mutta kopsaan tähän samat vastaukset:

      Se 6% on siis joku omavastuuosuus, joka meidän piti maksaa vaikka se menee vastapuolen vakuutukseen. Ei ollut meidän päätettävissä mistä otetaan, sanottiin että pitää ottaa yhteys Europcariin. Ja siis ei olla otettu mitään paremman luokan autoa, vaan nimenomaan oli puhe että samaa autoluokkaa vastaava. Vakuutusyhtiöstä sanottiin kun saatiin korvauspäätös, että meidän pitää ottaa vahinkotunnuksen kanssa yhteyttä vuokraamoon ja Europcar jatkaa siitä.

      Tähän vielä lisäyksenä se, että kun ollaan annettu ainoa tietomme asiasta eli vahinkotunnus Europcariin ja meille on sanottu, että Europcar tietää kuinka toimia kun ovat heidän yhteistyökumppani. Oletuksena olisi että he tietävät mitä tekevät tai jos eivät tiedä, niin ainakin selvittäisivät asiaa – he ovat palveluntarjoaja ja minä asiakas, joka tarvitsi apua ja kysyin neuvoa miten tulee toimia. Tiedustelin puhelun aikana useampaa yksityiskohtaa (muun muassa kokonaiskustannukset viikolta meille), koska sijaisautot vakuutuksen piikkiin olivat täysin tuntematon käsite itselleni. Hämmästelin puhelussa itsekin, että vuokra-aika on maanantaista maanantaihin kun kysyin että mitäs jos meillä on menoa pe-su ja ajattelin, että tämä on sijaisautoissa heillä käytäntö kun eivät kerta viikonloppuisin ota autoa vastaan. Mutta kerta työntekijä (jonka oletan osaavan työnsä) kertoi, että vuokra-aika on maanantaista maanantaihin, ei mielessäni käynyt kyseenalaistaa ammattilaisen sanaa.

      Mutta edelleen mulle on aivan sama tällä hetkellä enää tämä korvauspuoli, kuka on oikeassa / väärässä – kuitenkaan se ei poista sitä faktaa, että Europcarin asiakaspalvelu ja ongelmatilanteiden ratkaiseminen on mennyt metsään ja pahasti.

  • Reply Paula - Viinilaakson viemää 17.9.2019 at 19:27

    Siis ymmärsinkö nyt oikein, että teidän luottokortilta on velottu 200 ilman, että siitä on sovittu? Olisin soittanut välittömästi luottokorttiyhtiöön ja kertonut, että tämä on aiheeton veloitus. Näin ainakin täällä maailman toisella laidalla toimitaan. Kuulostaa kyllä ihan uskomattoman huonolta palvelulta. Voin juuri kuvitella tuon tympeän naisen siellä puhelimen päässä. Miksi ihmiset asiakaspalvelutyössä luulee voittavansa jotain olemalla tympeitä, en ymmärrä. Ehkäpä mekin Suomen reissuilla olemme varovaisia tämän yhtiön kanssa.

    • Reply VEERAPIRITA / Aurinkorasvaa ja aloe Veeraa 22.9.2019 at 22:08

      Siis kyllä ymmärsit. Saatiin se nyt onneksi peruutettua säädön kautta, mutta onneksi onnistui. Toi oli kyllä niin pöyristyttävää että, onneksi oli toinen kortti mukana Ouluun matkatessa – oltaisiin muuten jääty Viitasaaren ABC:lle nuolemaan näppejä.

      Kannattaa kyllä kiertää tämä Europcar kaukaa, hirveä paikka. 😀

  • Reply Pirkko 19.9.2019 at 19:32

    Harmi kuulla, että olet saanut noin kökköä asiakaspalvelua eikä asiakaspalvelija ole osannut selittää sijaisautovuokrauksen ns. pelisääntöjä. Itse olen saanut aina aivan toisenlaista palvelua. Asiakkaalla (myös sijaisautoasiakkaalla) on oikeus valita palveluntarjoaja, vaikka vakuutusyhtiö suositteleekin käyttämään sopimuskumppanivuokraamoa. En ole mistään saanut niin hyvää ja asiantuntevaa asiakaspalvelua kuin lentokentän Hertziltä, joten ihan ehdottomasti ensi kerran autovahingon sattuessa suosittelen ottamaan yhteyttä sinne 🙂

    Ja mitä tuohon 6 % omakustanteeseen tulee, niin se peritään koska vahinko korvataan toisen liikennevakuutuksesta. Jos omassa autossa on täyskasko, voi oma vakuutusyhtiö kuitata tuon 6 % osuuden.

    • Reply Anna 21.9.2019 at 19:52

      Kiitos PIrkko. Nyt selvisi tuo 6%. Mä ihmettelinkin mikä juttu se on ja kukaan ei ole osannut vastata siihen ennen sinua 😀 Todellakin, mulla on täyskasko ja siksi toi ei tietenkään ole tullut esille missään vaiheessa.

  • Reply Kohteena maailma / Rami 22.9.2019 at 14:34

    Nämä on sellaisia ikäviä juttuja, että ne valitettavasti muistaa aina paremmin kuin hyvät kokemukset. Se on kuitenkin selvä, että itselläni olisi myös mennyt hermot. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin huono asiakaspalvelu. Itse palvelussa virheitä voi tulla kun paljon tekee, mutta asiakaspalvelussa niitä ei saa tulla.

    • Reply VEERAPIRITA / Aurinkorasvaa ja aloe Veeraa 22.9.2019 at 22:06

      Näinhän se on, mutta on tässäkin casessa ollut jotain hyvää: se yksi perjantain työntekijä oli mukava puhelimessa – muut ei sitten. 😀 Allekirjoitan kyllä niin nuo viimeiset lauseet. Palvelussa saa ja varmasti tulee aina olemaan virheitä, mutta asiakaspalvelussa ei saisi tulla.

    Leave a Reply