Hajoilua Hanoissa

Aina reissun päälläkään kaikki ei mee niinkuin elokuvissa, tulee muutoksia suunnitelmiin tai sitten vaan tuntuu siltä, että mikään ei onnistu. Mä hajoilin eilen Hanoissa ihan kunnolla, sillä tänään on päivä numero neljä ilman ruokaa – oon yrittänyt mussuttaa riisipuuroa, hedelmiä ja eilen rohkaistuin maistamaan hamppariakin, mutta ei. Mikään ei pysy sisällä, kaikki tulee ulos samantien.

Palattiin eilen Halong Baylta takaisin Hanoihin ja takaisin tullessa autossa tajusin, että voi hemmetti, mun kengät jäi meidän veneeseen ja mulla on laivan lainakengät jalassa. Enkä unohtanu mitä tahansa kenkiä, vaan juuri mun jalkoihin tehdyt nahkaiset sandaalit, joita ehdin pitää vain kolme kertaa. Heikon olon takia tää tuntu ehkä maailman isommalta asialta ja edelleenkin mulle nousee vähän tippa linssiin, sillä en todennäköisesti tule näkemään näitä kenkiä enää. Istun tällä hetkellä Hanoin lentokentällä kengissä, jotka unohdin jalkaani ja hyvällä tuurilla ehdin saamaan oikeat kengät huomenna mun kavereiden matkaan. Pitäkää mulle peukkuja!

Halong Bayn reissun parhautta vähän söi se, että puolet ajasta vietin meidän hytissä – yritin parhaani kuitenkin ja osallistun kajakkimatkallekin (kiitos Jussin, sillä itse aivan puolikuolleena nökötin kanootin keulassa ilman voimia melomiseen). Halong Baysta lisää tulevaisuudessa ihan omassa postauksessa, kunhan voimat riittää sinne asti! Lisäksi sain blogipalkinnon, josta pitäisi kertoa lisää sekä jakaa kymmenelle blogille blogipalkinnot!

Eilinen päivä oli yhtä säätämistä kaiken kanssa, sillä päästiin vasta kolmanteen hotelliin sisäänkirjautumaan. Kahteen ensimmäiseen tehtiin varaukset ja mentiin paikan päälle, kun meille sitten ilmoitettiin, ettei huoneita olekaan. Molemmat paikat olivat liian kiireisiä päivittämään Booking.comiaan. Tästä lisää hajoilua, sillä mun rinkka painaa 18 kiloa, joka on tosi paljon kipeänä kantaa. Näinpä mä taas pillahdin itkuun hotellilla ja sitten viimeisen respan nainen auttoi meitä saamaan hotellin ja maksoi taksinkin meille.

Kolmannessa hotellissa onneksi oli vapaita huoneita ja päästiin sisäänkirjautumaan. Lähtiessä huoneesta ovi kuitankin alkoi temppuilemaan ja jouduttiin pyytämään henkilökunta paikalle: sähköovi rupesi pitämään omaa elämäänsä ja meluamaan kauheesti. Lähdettiin tämän jälkeen käymään syömässä ja eihän siitä taaskaan mitään tullut: niinpä paluumatkalla hotelille silmät valuu kyynelistä pahan ja heikon olon takia. Näytin varmaan juuri siltä, että nautin Aasian lomastani? 😀

Oivoi, normaalisti en oo tälläinen itkupilli reissun päällä, mutta eilinen Hanoi oli kyllä yhtä hajoilua. Nyt tultiin Hanoin lentokentälle odottamaan, että lento Laosiin lähtee – jospa siellä odottaisi paremmat ajat! Tultiin tännekin ihan liian aikaisin, sillä olin muistanut lentoajan pöpperössä ihan väärin. Täällä sitä nyt odotellaan! Mites siellä suunnalla, ootteko ”päässeet” hajoilemaan matkoillanne vai onko kaikki menny ihan mutkitta? Tiedostan kyllä, että itselläni on pienet ongelmat (vaikka ne kengät tuntuu kyllä isolta ongelmalta), mutta tässä olotilassa pienikin vastoinkäyminen on liikaa. Tää päivä menee varmaan vielä voimia kerätessä Vientianessa, mutta huomenna haluaisin kovasti olla elävien kirjoissa!

Veera

AURINKORASVAA JA ALOE VEERAA-blogiani voit seurata Facebookin, Bloglovinin, Instagramin, Blogipolun  tai Blogit.fi:n kautta – olet lämpimästi tervetullut mukaan! <3