Kuva: Sokos Hotels
Jyväskylän Paviljonki

Hotellimajoituksen uusi luksus on pelkistetty hiljaisuus

Luksuksen tuntu voi löytyä yllättävillä tavoilla: hiljaisuus, avaruus ja hotellihuoneen yksinkertaisuus ovat nykypäivän hotelliasiakkaan tärkeitä toiveita.

Mitä on nykypäivän luksus?

Nykypäivän hotelliasiakas on matkaillut paljon ja vaatii palvelulta ja tuotteilta entistä enemmän. Lisääntyneen varallisuuden ja vaatimustason nousun myötä myös luksusmatkailu on koko ajan kasvava trendi.

Toisaalta hulppean hotellihuoneen kanssa yhdistellään kevyesti halvin mahdollinen kuljetusmuoto. Luodaksemme asiakkaillemme luksuksen tunnetta, meidän on oltava innovatiivisia ja tarjottava asiakkaille uusia elämyksiä ja odotukset ylittävää palvelua. Mutta mitä se luksus tänä päivänä oikeastaan on?

Tiedustelimme asiakkailtamme elokuussa sekä Sokos Hotellien että S-etukortin Facebook-ryhmässä, mitä uutta hotellihuoneelta kaivataan. Enpä olisi uskonut, että uutena luksuksena asiakkaamme kokevat hiljaisuuden sekä sisustuksen niukkuuden.

Hotelliyö antaa etäisyyttä arkeen

Eniten ehdotuksia keräsi ajatus hotellihuoneesta hiljaisena tilana, jossa otetaan etäisyyttä omaan arkeen ja rutiineihin. Rauha ja väljä tilan tuntu koettiin selkeästi parhaana ylellisyytenä. Vastaajat toivoivat hotellihuoneelta tilaa, jossa voisi rauhoittua, lukea, nukkua päiväunia, hiljentyä ja hidastaa. Olla yksin.

Osa vastaajista kertoi toivovansa jopa täydellisesti äänieristettyä huonetta.

Myös hotellihuoneen avaruus ja yksinkertainen sisustus koettiin hyvää oloa tuovana, uudenlaisena luksuksena. Väljyys ja tyhjä tila koettiin miellyttävänä vastakohtana kodille, jonne on voinut kerääntyä vuosien varrella runsaastikin tavaraa. Hotellissa on henkisesti helppo olla, kun ympärillä ei ole mitään turhaa tavaraa.

Minimuotoista hiljaisuuden retriittiä kaipasivat niin pikku lasten vanhemmat, luovan työn tekijät kuin toimistonomaditkin. Nyt onkin syytä alkaa miettiä, millä tavalla täytämme mahdollisimman hyvin näiden asiakkaiden tarpeen.

Outi Vitie
Markkinointijohtaja
Sokos Hotels ja S-ryhmän ravintolat

Päivitetty: 4.12.2015

Tämän artikkelin kirjoittaja on Rantapallon vieraileva asiantuntija. Kaikki mielipiteet ovat kirjoittajan omia ja eivät välttämättä edusta Rantapallon näkemystä. Vierailevat kirjoittajat ovat matkailun erikoisalojen tai eri matkakohteiden asiantuntijoita, jotka kirjoittavat säännöllisesti sivustollemme asiantuntijasisältöä omista aihepiireistään.

Haluatko Rantapallon asiantuntijaksi? Ota yhteyttä!

Sinua saattaisivat kiinnostaa myös nämä

Arvostelut ja vinkit

1 Tähti2 Tähteä3 Tähteä4 Tähteä5 Tähteä (2 votes, average: 5,00 out of 5)

Kerro kokemuksesi ja jaa omat matkavinkkisi!

Kommentoi nimimerkillä tai Kirjaudu sisään. Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Mitä mieltä olet?

0 kommenttia