Jouluaatto kuvina

Olemme arponeet loppuun asti, että minne jatkaisimme täältä St. Pete Beachiltä, josta lähdemme tarkalleen ottaen 1 tunnin ja 15 minuutin päästä tästä kirjoitushetkestä (eli vielä yhden postauksen ehtii tekemään, onhan tässä aikaa! ;D) Lopputulos: emme vieläkään tiedä. Vahvimmat vaihtoehdot ovat Tampa ja Naples. Lähdemme metsästämään auringonpaistetta, joka eilen häipyi pilvien taakse.

Eilinen jouluaatto kului rennoissa merkeissä ja pitkästä aikaa päivä kuvina tyyppinen postaus luvassa.

florida_stpete

Heräsimme aamulla vaaleanpunaisen linnan toisessa kerroksessa. Sää oli vielä ihan hyvä, vaikka koko ajan oli puhuttu, että jouluna on hirveän huono keli.

aamupala

Päätimme, että vietämme tämän päivän ”ihan vaan kotosalla” ja aloitimme päivän hotellissa  tarjoiltavalla aamupalalla. 70 dollarin aamiainen kahdelta oli kalliimpi kuin useimmat illalliset juomien kanssa. Mutta olihan se herkullista.

Ennen aamiaista poikkesimme kysymään hieronnoista. Aikoja olisi ollut saatavilla 300 dollarin hintaa vastaan, joten päätimme vielä ”harkita” asiaa.

make

Aamupalan jälkeen tulimme takaisin hotellihuoneeseen ja otin koko vuoden makoisimmat päikkärit. Tiedättekö sellaiset A-luokan unet, jonka jälkeen on suorastaan uudestisyntynyt. Kuvan mies ja delfiini eivät liity tapaukseen.

allas

Sitten lähdimme kävelylle rannalle, jossa tuuli jo todella voimakkaasti. Lämmintä silti riitti. Kerkesimme myös hetken loikoilla riippumatossa ja uima-altaalla ennen kuin patjoja alettiin kerätä pois lähestyvän myrskyn tieltä.

pipareita

Sisälle tultuamme joulumuori oli saapunut aulaan lukemaan satuja lapsille. Tarjolla oli myös pipareita ja kuumaa kaakaota. Jäimme syömään piparit ja myöhemmin kun olimme taas huoneessamme toi huonepalvelu vielä lautasellisen pipareita meille huoneeseen kera joulutoivotusten.

joulumuorirouvajoulupukki

Joulupukin rouva on hieman eri näköinen täällä puolen palloa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Joulu ja hieno hotelli tarjosivat mainiot puitteet laittautumiselle. Papukaijamekko pääsi ensi kertaa reissulla päälle. Järkkäri ei iltalaukkuun mahtunut, joten kuvat ovat vähän suttuisia.

Huonon sään takia uima-altaalla iltaisin näytettävä elokuva oli siirretty tällä kertaa sisätiloihin. Kävimme katselemassa jonkun perheen kanssa jouluaiheista elokuvaa ja syömässä paikallista herkkua s’moreja, jota yleensä syödään nuotion ääressä siten, että suklaa ja vaahtokarkit sulaavat keksin sisään. No maistuvat ne hyvälle ihan noin kylmänäkin.

Näiden ”alkupalojen” jälkeen siirryimme sitten syömään illallista yhteen hotellin ravintoloista. Siellä ei tullut räpsittyä kuvia.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Loppuillasta menimme kuuntelemaan pianistia aulaan, kuten olimme suunnitelleet. Mies oli todella taitava ja ”miksasi” yhteen joululauluja ja muita universaalisti tunnettuja kappaleita. Istuimme pitkään kuuntelemassa ja katselemassa, kun ihmiset kävivät ottamassa kuvia itsestään ison kuusen äärellä. Oloni oli tosi stressitön ja onnellinen.

Jotenkin tykkään kovasti tällaisista amerikkalaisista hotelleista, joissa on järjestetty monenlaista mukavaa ihmisten ilahduttamiseksi. Päivän aikana tuli mieleen kolmen vuoden takaiset hupattelut New Yorkista, jossa Angelan kanssa osallistuimme erilaisiin järjestettyihin aktiviteetteihin mm. eri hotelleissa ja Empire State Buildingissa, jossa kävimme easter egg huntingissa. Kuten ennenkin todettu, leikkimielinen sydämeni viihtyy hyvin täällä kaltaistensa hupsujen joukossa ja onneksi tuo kaveri tuossa vieressäkään ei pane pahakseen näitä hömpötyksiä.

Jaikks nyt pakkaamaan ja baanalle! Katsotaan missä tavataan seuraavan kerran! Hauskaa joulupäivää kaikille!

• Reply Maarit Johanna torstai, joulukuu 25, 2014 at 20:12

Melkoisen hintava aamupala mutta tällä hetkellä olisin valmis maksamaan mansikoista vaikka mansikoita 😀
    Joulumuori näyttää oikeasti pelottavan amerikkalaiselta. Ei tule ollenkaan sellaista välittävää lämmintä vaikutelmaa. Mutta muuten näyttää joulu juuri sellaiselta kuin sen itse haluaisin olevan. Kaunis mekko yllä ja auringon paistetta! Huippua loman jatkoa minne sitten jatkattekin matkaanne 🙂

• Reply ulla50 perjantai, joulukuu 26, 2014 at 04:05

Hihii mansikoista mansikoita! Heh joo oli kyllä aika hintava aamiainen. Tultiin tänään Naplesiin ja hotelli maksoi 79 e joten melkein saman kuin edellisen paikan aamiainen 😉 Mukava olla erilaisissa paikoissa yötä. Edellinen paikka oli oikein sopiva joulun viettämiseen.

Kiitos paljon kivasta kommentista Maarit Johanna!

• Reply Inka torstai, tammikuu 1, 2015 at 14:11

Mää just sannoin Karimille jouluna, että mun on pakko päästä kokemaan oikea Amerikka-joulu joskus, ja tää teidän kokemus vaikuttaa kyllä niin kivalta! Se tosin sano että voin mennä huutelemaan toiveitani muille hulluille siellä Amerikka-kerhossa, joten työsarkaa on siis vielä jäljellä. 😀 Mutta voi vitsi miten kivalta jouluaatolta tuo kuulostaakaan, joulumuori ja kaikki!