Perillä newyorkilaisten kesänviettopaikassa Hamptonsissa

Riverhead, New York. Day 1 (Ulla ja Make)

Perillä ollaan – ja täällä näyttää – ihan Amerikalta! Teknisesti ottaen majapaikkamme Riverhead-nimisessä kaupungissa taitaa sijaita Hamptonsiksi kutsuttavan alueen rajamailla. Kuten arvata saattaa parhaat hotellit merenrannalla maksavat mansikoita, joten me valitsimme tukikohdan vähän keskemmältä kohtaa saarta. Meillä on musta city-maasturi allamme, joten pääsemme tutkimaan paikkoja helposti.

aIMG_9955

Ensimmäiset askeleet Amerikan maaperällä, sitten lentokentällä sijainneen autovuokraamon, otimme pysähtyessämme ruokakauppaan. Amerikkalaiset asuinlähiöt näytävät kyllä melko samalta osavaltiosta riippumatta mielestäni.

aIMG_9959

Fairway Marketista lähti mukaan bagelia, tuorejuustoa, jogurttia, vettä ja vähän karkkeja. Aioimme hotellille päästyämme lähteä syömään paremmin, mutta uni voitti pitkän matkustuspäivän jälkeen.

aIMG_9961

Täällä sitä ollaan. Make nukkua tuhisee onnellisena edelleen ja meikäläisen uni loppui aikaeron takia klo 4.50, joten on aikaa kirjoitella blogia…

aIMG_9964

Jaksoimme illalla juuri ja juuri tehdä lyhyen kävelylenkin hotellin ympäri ja totesimme, että puutarha ja uima-allasalue näyttävät tosi kivalle, vaikka hotelli tuntuu sijaitsevan vähän keskellä ei mitään. Tai no – joku valtava outlet-kylä on kyllä parkkipaikan toisella puolen, joten…

Tässä olikin kaikki kuvat, jotka olen tähän mennessä ehtinyt räpsimään. Täksi päiväksi on luvattu 30 astetta lämpöä ja ukkoskuuroja. Puolen tunnin päästä kello on seitsemän ja voisin alkaa kolistelemaan siihen malliin, että aamupalakaverini heräisi. Eihän tässä nyt malta nukkua, kun ollaan Amerikassa! Uskoisin siis, että kameran saldo lihavoituu tämän päivän aikana, kun pääsemme tutkimaan tätä saaren kärkeä tarkemmin.

Näyttökuva 2014-6-24 kello 6.09.22

Eilen matkasimme nopeinta reittiä saaren keskiosaa pitkin määränpäähän. Palatessa on tarkoitus ajaa eteläpuolen rantatietä, jonka varrella sijaitsee myös New Yorkin kuuluisin surffausranta, Rockaway beach. Instagrammissani @ulletin on kuva lentokoneesta alas Hamptonsiin, joka näkyi kirkkaan sään vuoksi todella kivasti yläilmoihin.

Loppuun vielä täysin el naturel -kuva lentokoneesta. Meillä oli todella kirkas ja hyvä lentosää ja näimme ilmeisesti Grönlannin jäisiä kukkuloita hyvin ikkunasta. Finnairin oman koneen vian takia lensimme Privilege-yhtiön koneella, jonka palvelu oli kyllä aivan uskomattoman kehnoa. Onneksi oli kahdeksan tuntia aikaa, niin lentoemännät juuri ja juuri ennättivät toimittaa kaikille ruuat ja noin yhden kerran juotavaa koko matkalla. Tunnelmaani ei onnistunut kuitenkaan pilaamaan mikään noin vähäpätöinen seikka.

akuva 2-54

Raketilla taivaaseen! 😀

Amerikka-euforiani ei ole haihtunut. Olin onneni kukkuloilla koko eilisen päivän. Katselin koneessa läppäriltä Nyciin ja itärannikkolle sijoittuvia leffoja ja virittäydyin tunnelmaan. Olen niin kiitollinen, että saadaan olla terveitä ja täällä.

• Reply Mirkka tiistai, kesäkuu 24, 2014 at 14:35

IIIIK minen kestä, te oikeesti ootte nyt siellä!! Nauttikaa mussukat ja laittakaa paaaaljo kuvia ja kuulumisia <3

• Reply ulla50 keskiviikko, kesäkuu 25, 2014 at 11:54

Ihana kommentti mussukka! Minen myöskään kestä, että me ollaan täällä, oon niin mielissään! Otin eilen 350 kuvaa, joten I keep posting, ainaki niin kauan kuin jetlag herättää sopivasti neljän jälkeen, niin on aikaa sille 🙂

• Reply kirsi50 tiistai, kesäkuu 24, 2014 at 16:35

Aivan mahtavaa ekaa kokonaista päivää USA:ssa! Oon niin samaa mieltä, että amerikkalaiset lähiöt ja pikkukaupunkien pääväylät näyttävät samoilta ympäri mantereen… Ja karkeista tuli mieleen, että yhdessä HEB-ruokakaupassa oli Jelly Beans-irtokarkkiseinä. Olin suurta hymyä kun valitsin beaneja pussiini… Roasted marshmallow on mun suokkari 🙂

• Reply ulla50 keskiviikko, kesäkuu 25, 2014 at 11:58

Roasted marshmallow on myös mun suokkari!! Ootpa tehnyt hyviä löytöjä siellä. Me ollaan jouduttu syömään b-luokan karkkeja 😀

Joo eilisen jälkeen vakuutuin lisää että tosi samanlaista on eri puolilla Jenkkejä, mutta hyvässä mielessä vaan. Puhuttiinkin vähän väliä tuolla ku ajeltiin, että ”hei tää on ihan kuin Key Westistä” ja ”hei tää on ihan kuin Tucsonista”. Joka paikassa on omat erityisyytensä ja sen päälle vielä se amerikkalainen ”perusmiljöö” josta niin tykkään 🙂

• Reply rosita tiistai, kesäkuu 24, 2014 at 17:54

Voi miten ihanan idyllistä Hamptonsissa onkaan! Haluaisin todella käydä siellä, sillä katsoin joskus leffan Jakcie O. sukulaisista, jotka olivat maailman sotkuisimpia naisia, ja asuivat kartanossa Hamptonsissa lopulta viidentoista pesukarhun ja kahdenkymmenen kissan kanssa. Hyvää matkaa teille! 🙂

• Reply ulla50 keskiviikko, kesäkuu 25, 2014 at 12:00

Ahahah minkä ohjelman oot löytänyt! Musta tuntuu niinku olisin kuullut tuosta ohjelmasta ennenkin. Odotas, kun pääsen postaamaan varsinaisia kuvia täältä Hamptonsista, tää todella on superidyllinen paikka!

Kiitos kommentista, Rosita!

• Reply Emmi L. tiistai, kesäkuu 24, 2014 at 21:39

Mä haluan tietää kaiken Hamptonsista! Haluaisin sinne niin paljon 🙂

Emmi L.

• Reply ulla50 keskiviikko, kesäkuu 25, 2014 at 12:00

Mää rakastan tätä kommenttia, kiitos! =)) Kohta alan kynä sauhuten kirjoittamaan lisää :))

• Reply Inka keskiviikko, kesäkuu 25, 2014 at 07:04

Jee niin ihanaa!! Hamptons näyttää tosi kivalta, ja jotenkin en kestä ajatusta että te ootte Amerikassa, ääää! Määki haluan! Mutta tuun perässä, ihan taatusti. Nauttikaa hulluna ja vitsi ihanaa jos jaksat päivittää blogia! Ps. Ihan super tuo kuva lentokoneesta!

• Reply ulla50 keskiviikko, kesäkuu 25, 2014 at 12:02

Kiitos muru! Tuntuu kuule hyvältä se teidän reissu ku oot kerennyt siellä kerätä aamukampoja! Hihii tulkaa tekin käymään Nycistä käsin täällä Hamtonsissa? Luulen, että tänne pääsee junallakin. Montauk oli aivan huikea!

• Reply Jerry / Pako Arjesta perjantai, kesäkuu 27, 2014 at 08:27

En ole kiireiltäni ehtinyt lukemaan saatikaan kommentoimaan näitä postauksia, mutta nyt on rauhallinen aamu aikaa 🙂 . Tiedän, että tuo teidän reissu nostattaa omaakin USA-fiilistä entisestään, joten pitää sitä kai harkita matkaa ensi vuodelle 🙂 . Ymmärrän täysin tuon fiiliksen, että ”eihän tässä nyt malta nukkua”. Se on mahtava fiilis 🙂 ! Muistan vieläkin, kun heräsin Tokiossa ensimmäisenä aamuna (aamuyöstä, kuten sinäkin), mutten ollut vielä ehtinyt avaamaan silmiäni. En muistanut aluksi missä olen, mutta pian tajusin, että olen vihdoinkin TOKIOSSA, joten hymy nousi huulilleni 😀 . Those precious little moments…

En ole muuten koskaan kuullutkaan tuosta Privilege lentoyhtiöstä :O . Mutta hyvä, että laitoit tuon siipikuvan, koska tuossa on logo, joka löytyy logotunnistuspelistä, mutten ole tunnistanut sitä koskaan xD. Todella harmillista vain, että kävi tuollainen juttu :/.

Ja miksen ollut aiemmin seurannut sinua Instagramissa :O ?! En tiedä, miten en ollut tajunnut sitä, mutta asia on nyt korjattu 😉 . Hyvä, että Make on ilmeisesti nyt terve 🙂 ???
    Upeaa matkaa teille! On niin hienoa, että olet noin innoissasi matkasta, vaikkei kyseessä olekaan mikään ensimmäinen kertasi maassa 😀 !

• Reply ulla50 perjantai, kesäkuu 27, 2014 at 15:35

Jälleen huippukommentti, kiitos Jerry! 🙂 Mua naurattaa tuo logo-peli, oon itsekin pelannut sitä! En olis myöskään tunnistanut kyllä tuota logoa eli kiitos vinkistä, hihii! Ja kuinka hyvälle tuulelle tulin tuosta sun Tokio-jutusta, tiedän niin sen tunteen! Precious moments indeed!

Mun ääni menee sille, että tekin tuutte Usaan reissaamaan ensi vuonna! 🙂 Eli reissurikasta vuotta toivokaamme sekä teille että meille 😉

• Reply Jerry / Pako Arjesta perjantai, kesäkuu 27, 2014 at 23:54

You are welcome 🙂 . Joo, se on outoa, miten muistuu, että ”Ai, tuohan on se logo, jota etsin vaikka kuinka kauan!”. Näin käy usein lentokentällä 😉 . Kiva, että sain ilahdutettua kommentillani 🙂

Toivotaan sitä tosissaan molemmille! Eiköhän se USA ole vuorossa ensi vuonna 😀

• Reply Heidi / Auringon alla lauantai, kesäkuu 28, 2014 at 20:44

Haha, teillä on siis ihan samalla tavalla kuin meillä: Antti nukkuu, minä herään aamuyöstä ja alan kirjoittamaan blogia 😉

• Reply ulla50 sunnuntai, kesäkuu 29, 2014 at 05:42

Hihii, harmi vaan, että mun unenlahjoilla sitä aamuvirkkuutta kestää vaan muutaman päivän ja sen jälkeen onki paljon hankalampi keksiä sopivaa postausaikaa 🙂