Yearly Archives

2014

Se on Miami!

Olin ajatellut kirjoittaa reissuarjesta seuraavaksi, mutta sitten saavuimme Miamiin. Näihin puitteisiin ei mitenkään saa sopimaan sanaa ARKI, vaikka kuinka koittaisi ajatella käsitettä positiivisena määritelmänä. Omaa arkeaan on mahdotonta saada näyttämään näin värikkäältä, vaikka se kuin hyvää olisi. Ah Miami, mikä pastellikarkki olet!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAmiam

Kurkkukipu on ollut riesanani viimeiset pari päivää enkä sen vuoksi pulahtanut tänään uimaan ollenkaan. South beach tarjosi kuitenkin kelvolliset puitteet karhean kurkun paranteluun ja päivä kului ihmetellessä kaikkea ympärillä tapahtuvaa. Lentokoneet lensivät ilmassa mainostamassa ja näimmepä jopa ilmalaivan rannan yllä lipumassa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA miami2 miami4 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kolmellakymmenellä suojakertoimella varustettu aurinkovoide kera aurinkokapseleiden on pitänyt huolen, ettei iho ole päässyt kärähtämään pidempinäkään rantapäivinä. Tänään oli pakko käydä ostamassa uudet biksut, sillä Miami beachillä värikkäät bikinit kera pikkushortsien on suorastaan pakollinen uniformu!

miami3OLYMPUS DIGITAL CAMERAmiami11

Moni asia on ehtinyt ihastuttaa meitä kuluneiden kahden ja puolen viikon aikana, mutta ”Miami on aina kyllä Miami” virkkoi Make, kun pääsimme ensi kertaa rannalle. Airbnb-hostien kanssa taisteltuamme oli jotenkin ehtinyt hiipiä mieleen, että tämä kaupunki on täynnä pelkkiä onnenonkijoita sanan negatiivisessa merkityksessä. Suloinen pieni boutique-hotellimme sai meidät kuitenkin huomaamaan, että kyllä täälläkin on kaikenlaisia ihmisiä.

Saimme eilen perushuoneen hotellista ja ensimmäinen asia, jonka noteerasimme oli huoneen hyvin voimakas haju. Ajattelimme, ettei ole näin uuden vuoden kynnyksellä pikkuhotellissa muuta vaihtoehtoa kuin sietää ja yrittää sopeutua. Löysimme hajusteen lähteen ja kiskoimme sen seinästä irti. Hiljalleen huoneen valtasi parfyymin sijaan haju, jota parfyymilla ilmeisesti yritettiin peittää. Aamulla Make totesi, että nyt hän menee puhumaan asiasta respaan.

Seuraavassa hetkessä muutimmekin tavarat toiseen vapaana olevaan huoneeseen, joka sattui olemaan puolet isompi keittiöllinen sviitti! Henkilökunta kantoi tavaramme, sillä aikaa kun me makoilimme rannalla! Tällainen palvelualttius yhdistettynä siihen, että saapuessamme respan nainen tuli kantamaan tavaroitamme kanssamme autosta hotelliin, sai meidät unohtamaan kaikki ajatukset siitä, ettei täällä olisi hyviä ihmisiä.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kolmaskin ihminen respan henkilökunnan lisäksi on ehtinyt ilahduttaa meitä. Eilen, kun saavuimme Miamiin, oli ilta jo pitkällä ja me nälissämme. Minulla oli illaksi kaavailtuna kirjoitushommia työharjoitteluun liittyen ja päätimme vain hakea hotelin vierestä pizzapalat ja syödä ne huoneessa. Pystypizzerian nainen alkoi jutustella meille ja kävi ilmi, että hän oli Kreikasta. Kerroimme, että rakastamme hänen kotimaansa keittiötä yli kaiken ja pian nainen raapustikin jo käyntikorttiin hyvän kreikkalaisen ravintolan osoitteen. ”Lisäsin tähän, että minä tarjoan teille molemmille lasit viiniä, ojentakaa vain tämä kortti mennessänne. He tietävät ketä laskuttaa myöhemmin.”

Toden totta tänään menimme illalliselle naisen suosittelemaan paikkaan ja meille tuotiin isot lasit viiniä ilman veloitusta. Kuinka todella ystävällinen ele!

kreikkalaisessa2

Souvlakia ja tsatsikia tähtitaivaan alla, njam! Kyllä tekikin jo mieli riisiä.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ruokailun jälkeen kävelimme pitkin South beachin katuja ja päädyimme hotellille, jossa yövyimme kaksi vuotta sitten ystäviemme Mirkan ja Mikon kanssa. Kävi ilmi, että nykyinen majapaikkamme sijaitsee vain kahden korttelin päässä edellisestä kämpästä. Kävimme muistelemassa menneitä edellisen hotellin katolla ja täältä lähteekin terkut muruille, jos olette linjoilla!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Katolta oli hyvät näkymät eri puolille kaupunkia ja päädyimme seuraamaan, kun eräs poliisimies selvitti väärin pysäköidyn auton kohtaloa alhaalla kadulla. Kun lopulta lähdimme jatkamaan matkaamme, oli hinausauto hakemassa jo pois SUV:ta. Autonkuljettaja voi huomenna noutaa menopelinsä poliisin varikolta suolaisella lisähinnalla. Näin se kuri ja järjestys säilyy!

Huomenna on uuden vuoden aatto! Toistaiseksi täällä on ollut yllättävän rauhallista. Huomenna saattanee jokunen ihminen ilmestyä lisää katukuvaan. Hyvää uutta vuotta vain Suomeen ja muualle maailmaa, missä sitä vietättekään!

Life’s a beach

Naplesin kauneus on jotain sellaista, että täällä puhuisin vain runoin, ajattelin tänään. Jos altistuisin tälle kauneudelle kaiket päivät, puhkeaisin varmasti taiteisiin. Niin sen täytyisi olla. Vuokrasimme eilen pyörät ja ollaan huristeltu kaksi päivää pitkin hyvinhoidettuja, palmujen reunustamia katuja ja toivottu, että joku upeista taloista olisi meidän. Ollaan ihasteltu pelikaanien vauhdikkaita syöksyjä mereen ja katseltu delfiinien leikkiä laiturin vieressä. Iltaisin ollaan syöty ulkona-ulkona pääkadun varrella jouluvalojen ja tulisoihtujen ympäröimänä. Ei valittamista juuri nyt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA uimassanaplesOLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAnaples2OLYMPUS DIGITAL CAMERA life_is_a_beach naples3 naples6

Life’s a beach on paikallinen sanonta. Niin hyvä. Parhaan onnen saan merestä, auringosta, polkupyörästä ja suppailusta. Harkitsin täydellistä rikosta rannalla, kun näin yksinäisen paddle boardin lojumassa hiekalla: entä jos huppäisi laineille ja meloisi auringonlaskuun? (Tämän harkinnan lisäksi päässäni ei paljon muita ajatuksia olekaan ollut, kerrankin loma sielläkin!) Paddle boardin suhteen päätin pysyä kaidalla tiellä, mutta laineille on jo ikävä. Huomenna kutsuu Miami. Enpä keksisi parempaa kuin meloa uuteen vuoteen. Toivotaan hyviä vesiä ja vuokraamoja kohdalle.

Ps.

Olen saattanut hieman sortua ostelemaan Floridaa kotiin… Tietäisikö kukaan, että mistä voisi ostaa sellaisen rottinkisen sängynpäädyn? Siis Suomesta! (Sitä en minäkään pysty täältä raahaamaan, ehkä ;D )

aIMG_4630

Käsintehty florida-tyylinen tarjotin tuntui joka kodin must have -tarvikkeelta enkä voinut jättää sitä kauppaan.

aIMG_4633

En tiedä miltä tämä tervetulo-kyltti näyttää, kun kotiarki kinoksineen taas paljastuu, mutta se, että ostin tuon tänään kertonee siitä että olen oppinut elämään hetkessä…? Hyvä ajatus nyt, hyvä ajatus aina?

Roadtrippauksen anatomiaa

Pelkästään Floridan osavaltion päästä päähän on suunnilleen sama matka kuin Hangosta Nuorgamiin eli lähes 1400 kilometriä (tarkistin kartasta). Amerikassa roadtrippaamisen tärkein ohjenuora onkin muistaa kohtuullisuus välimatkoissa, ellei halua viettää koko lomaansa autossa. Ajoimme tänään St. Petersburgista Tampaan, Sarasotaan ja edelleen Naplesiin ja siihen kului koko päivä leppoisalla tahdilla paikkoihin tutustuen.

travel_notestampa_riverside

Jokisuistoon sijoittuva Tampa vaikutti kivalta kaupungilta, mutta pilvinen ja viileä sää oli niin iso miinus, ettemme päätyneet varaamaan hotellia täältä.

tampa_downtown

Tampan downtownia komistaa joukkio pilvenpiirtäjiä. Joulupäivänä kaupunki oli kuitenkin aivan autio.

tampa_university tampan_yliopisto

Tampan bisnes-yliopisto oli vaikuttava näky keskellä kaupunkia. Melkein samannäköinen kuin St. Petersburgin hotellimme, heh. Minulla on joku fiksaatio näihin hienoihin amerikkalaisiin yliopistoihin ja tykkään bongailla niitä reissuillamme. Googletus kertoo, että täällä opiskellaan samoja aineita kuin meillä HAAGA-HELIAssa. Voisikohan tänne tulla vaihtoon? Vastaus taitaa olla se, että kyllä jos lompakossa riittää taaloja.

tampa

Jokivarsi oli täynnä toinen toistaan sievempiä taloja, niitä sellaisia joita elokuvissa näkee. Olisi ollut kiva päästä kurkistamaan sisälle ihmisten joulunviettoihin. Vitsailimmekin autossa, että mitä jos vain mentäisiin johonkin ovelle koputtamaan ja katsomaan.

tampa3ybor_city

Etsiessämme aamiaispaikkaa Tampasta päädyimme Tampan keskustan läheisyydessä sijaitsevaan Ybor cityyn. Paikka on noteerattu USAn historiallisten nähtävyyksien listalle (National Historic Landmark District). Ybor city on perustettu 1800-luvulla espanjalaisten, kuubalaisten ja italialaisten siirtolaisten toimesta sikarikaupungiksi, joka oli pitkään monikulttuurisuuden kehto Floridassa. Nykyisin paikka on kunnostettu omaleimaiseksi yökerho- ja viihdealueeksi.

vaatteita_tampa

Vaatekaupan ikkuna Ybor cityn tapaan oli värikäs ja täynnä viitteitä menneeseen.

tampa_2

Parasta roadtrippaamisessa on se, että voi löytää aivan uusia nähtävyyksiä, joista ei ole tiennyt aiemmin. Ybor city jää mieleen juuri tällaisena löytönä.

aIMG_4463

Ei niin parhaimmillaan taas roadtripillä voi päätyä syömään elämänsä kehnointa aamiaista. Kaikille joulun aikaan roadtrippausta suunnitteleville muistiin: joulupäivänä koko Amerikka on kiinni. Kerta kaikkiaan emme meinanneet löytää mitään syötävää tästä osavaltiosta ja päädyimme ainoaan paikkaan, joka Tampassa tuntui olevan auki. Huonolla menestyksellä. Kylmä kahvi ei ollut juomakelpoista ja Maken aamiainen oli vähintään kyseenalainen. Einespivi kera siirapissa uitettujen paahtoleipien! Eikä meikäläisen ruokakaan juuri parempi ollut.

sarasota

Tampasta ajoimme rantareittiä Sarasotaan, jossa saimme todeta, että siellä sijaitsee kopio Kalifornian San Diegossa olevasta suutelevasta merimiespatsaasta. Wikipedia kertoi kuitenkin, että tämä Sarasotan versio onkin se ensimmäinen ja sen jälkeen Unconditional Surrender -patsaita on viety San Diegon lisäksi New Jerseyn Hamiltoniin, Havaijin Pearl Harbouriin ja Ranskan Caeniin! Tällä kertaa emme jääneet pussailemaan patsaan eteen kuten viime vuonna San Diegossa, jossa muuten niin ikään oli harvinainen pilvipäivä meidän siellä vieraillessa.

Screen Shot 2014-12-25 at 22.09.14 copy

Reittiä kartalla. Sarasotasta ajelimme Naplesiin etsimään sinitaivasta ja luin hyvän kirjani autossa loppuun. Siitä muuten tietää, että on rentoutunut, kun on malttia keskittyä lukemaan romaania.

kannyvaraus

Naplesiin saavuttuamme taivas oli pilvetön ja lämpötila oli noussut monta astetta kuten toivoimme. Mutta meillä ei ollut majapaikkaa: mikä neuvoksi? Lähdimme etsimään Starbucksia, jossa on aina tarjolla ilmainen langaton netti. Tällä kertaa navigaattorin tiedot eivät olleet ajantasalla ja päädyimme ostarille, josta Starbaa ei löytynyt, mutta myös Staples tarjoaa ilmaisen wifin, joka toimi onneksi autosta asti. Niinpä siihen kiinni ja hotels.comin mobiilitarjouksia selaamaan.

puhelimella_varaaminen

Olemme huomanneet tällä reissulla, että mobiilisovellukseen laitetaan parempia tarjouksia kuin nettiversioon. Löysimme hyvältä vaikuttavan motellin 79 euron hintaan ja teimme varauksen palveluun kirjautuneena. Käytämme pääasiassa aina Hotels.comia, koska sitä kautta joka kymmenes yö on ilmainen ja tällaisella reissulla se on tuntuva etu. Lisäksi pidämme siitä, että toisena yönä voi olla neljän tähden tiluksissa ja seuraavana vaikka tällaisessa 2 tähden motellissa.

navi

Sitten osoite navigaattoriin ja ohjeiden mukaan eteenpäin.

naplesaIMG_4510

Periltä löytyi odotuksiamme parempi majapaikka ja täällä sitä nyt ollaan. Vasta remontoitu Red Roof Plus+ on vakuuttanut meidät siihen malliin, että taidamme jäädä tänne maanantaihin saakka. Uima-altaan takana on nuotiopaikka ja täällä tuntuu olevan nuorta porukkaa asumassa.

Tällaiset paikat ovat niitä todellisia roadtrip-majapaikkoja.

Jouluaatto kuvina

Olemme arponeet loppuun asti, että minne jatkaisimme täältä St. Pete Beachiltä, josta lähdemme tarkalleen ottaen 1 tunnin ja 15 minuutin päästä tästä kirjoitushetkestä (eli vielä yhden postauksen ehtii tekemään, onhan tässä aikaa! ;D) Lopputulos: emme vieläkään tiedä. Vahvimmat vaihtoehdot ovat Tampa ja Naples. Lähdemme metsästämään auringonpaistetta, joka eilen häipyi pilvien taakse.

Eilinen jouluaatto kului rennoissa merkeissä ja pitkästä aikaa päivä kuvina tyyppinen postaus luvassa.

florida_stpete

Heräsimme aamulla vaaleanpunaisen linnan toisessa kerroksessa. Sää oli vielä ihan hyvä, vaikka koko ajan oli puhuttu, että jouluna on hirveän huono keli.

aamupala

Päätimme, että vietämme tämän päivän ”ihan vaan kotosalla” ja aloitimme päivän hotellissa  tarjoiltavalla aamupalalla. 70 dollarin aamiainen kahdelta oli kalliimpi kuin useimmat illalliset juomien kanssa. Mutta olihan se herkullista.

Ennen aamiaista poikkesimme kysymään hieronnoista. Aikoja olisi ollut saatavilla 300 dollarin hintaa vastaan, joten päätimme vielä ”harkita” asiaa.

make

Aamupalan jälkeen tulimme takaisin hotellihuoneeseen ja otin koko vuoden makoisimmat päikkärit. Tiedättekö sellaiset A-luokan unet, jonka jälkeen on suorastaan uudestisyntynyt. Kuvan mies ja delfiini eivät liity tapaukseen.

allas

Sitten lähdimme kävelylle rannalle, jossa tuuli jo todella voimakkaasti. Lämmintä silti riitti. Kerkesimme myös hetken loikoilla riippumatossa ja uima-altaalla ennen kuin patjoja alettiin kerätä pois lähestyvän myrskyn tieltä.

pipareita

Sisälle tultuamme joulumuori oli saapunut aulaan lukemaan satuja lapsille. Tarjolla oli myös pipareita ja kuumaa kaakaota. Jäimme syömään piparit ja myöhemmin kun olimme taas huoneessamme toi huonepalvelu vielä lautasellisen pipareita meille huoneeseen kera joulutoivotusten.

joulumuorirouvajoulupukki

Joulupukin rouva on hieman eri näköinen täällä puolen palloa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Joulu ja hieno hotelli tarjosivat mainiot puitteet laittautumiselle. Papukaijamekko pääsi ensi kertaa reissulla päälle. Järkkäri ei iltalaukkuun mahtunut, joten kuvat ovat vähän suttuisia.

Huonon sään takia uima-altaalla iltaisin näytettävä elokuva oli siirretty tällä kertaa sisätiloihin. Kävimme katselemassa jonkun perheen kanssa jouluaiheista elokuvaa ja syömässä paikallista herkkua s’moreja, jota yleensä syödään nuotion ääressä siten, että suklaa ja vaahtokarkit sulaavat keksin sisään. No maistuvat ne hyvälle ihan noin kylmänäkin.

Näiden ”alkupalojen” jälkeen siirryimme sitten syömään illallista yhteen hotellin ravintoloista. Siellä ei tullut räpsittyä kuvia.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Loppuillasta menimme kuuntelemaan pianistia aulaan, kuten olimme suunnitelleet. Mies oli todella taitava ja ”miksasi” yhteen joululauluja ja muita universaalisti tunnettuja kappaleita. Istuimme pitkään kuuntelemassa ja katselemassa, kun ihmiset kävivät ottamassa kuvia itsestään ison kuusen äärellä. Oloni oli tosi stressitön ja onnellinen.

Jotenkin tykkään kovasti tällaisista amerikkalaisista hotelleista, joissa on järjestetty monenlaista mukavaa ihmisten ilahduttamiseksi. Päivän aikana tuli mieleen kolmen vuoden takaiset hupattelut New Yorkista, jossa Angelan kanssa osallistuimme erilaisiin järjestettyihin aktiviteetteihin mm. eri hotelleissa ja Empire State Buildingissa, jossa kävimme easter egg huntingissa. Kuten ennenkin todettu, leikkimielinen sydämeni viihtyy hyvin täällä kaltaistensa hupsujen joukossa ja onneksi tuo kaveri tuossa vieressäkään ei pane pahakseen näitä hömpötyksiä.

Jaikks nyt pakkaamaan ja baanalle! Katsotaan missä tavataan seuraavan kerran! Hauskaa joulupäivää kaikille!

Hyvää joulua!

Täällä on vielä aatonaatto, siellä jo jouluaatto, joten haluamme toivottaa teille lukijoille, ystäville ja rakkaille mitä lämpimintä joulumieltä ja hyvää joulua täältä Meksikonlahden rannalta Sankt Petersburgista sinne missä te ikinä olettekaan.

joulu3jouluhyppykuva

Meidän päivämme on tänään kulunut Salvador Dali -museossa, jossa oli vierailevana näyttelynä nimikkotaiteilijan rinnalla Pablo Picasso. Molemmat taiteen suurmiehet lukeutuvat ylivertaisiin suosikkeihini, joten näyttely oli todella elämyksellinen ja ansaitsee myöhemmin oman postauksensa.

joulu5joulu2joulu4joulu

Postauksen kuvat otimme päivällä täällä Loews-hotellistamme, joka on todella nätti vaaleanpunainen linna (muttei paratiisi, siitäkin oma postaus tulossa).

Aamupalalla mietiskelimme kaikkia rakkaitamme siellä kauakana ja lähetimme hyviä jouluajatuksia sinne. Totesimme myös, että tämän syksyn rutistuksen jälkeen emme olisi jaksaneet lähteä joulurundille pohjoiseen, jollainen se meidän lapsettoman pariskunnan kohdalla on tupannut olemaan lukuisine kyläpaikkoineen (viime kerralla taisimme nähdä reilusti yli 50 läheistä sillä muutaman päivän reissulla!). Nyt nautiskelemme siitä, että on aikaa levähtää ja olla kahdestaan.

En muuten saanut aikaiseksi korjauttaa puhelimeni wifiä ennen reissua (tai voinut olla siitä erossa jotta sen olisi voinut korjauttaa), joten olen viettänyt koko loman ilman kännykkää ja Instagramia. Se ei ole kuitenkaan ollut huono juttu. Nyt kun odotamme ruokaa ravintolassa huomio kiinnittyy ympärillä oleviin ihmisiin ja olemmekin jutelleet paljon paikallisten kanssa täällä. Olemme myös aktiivisesti huomanneet sen, että kenen kanssa sitä pöydässä istustaan. Just us two. <3

Huomisen suunnitelmat ovat vielä hieman auki. Ehkä istumme alas kuuntelemaan muusikkoa, joka iltaisin soittelee flygelillä joululauluja ala-aulassa. Auringonlaskun aikaan olisi tarjolla myös elokuva uima-altaalla ja joulukertomusten lukemista kuusen äärellä. Ajattelin antaa Makelle lahjaksi hieronnan joten siinäpä päivän tärkeimmät menot.

Kirjoitin aiemmin, että suomenkieliset joululaulut kuuluvat joulukuuhun. Niinpä Jarkko Aholan joululevy soikin täällä nyt. Oma kulttuuri on tärkeä asia jouluna. Onneksi nykyaikana välimatkasta huomimatta kaikki ollaan saman netin äärellä, haha!

Näissä mietteissä siis vielä kerran hyvää joulua ihanaiset! Syökää kinkkua meidänkin puolesta!

Parrot Key Hotel & Resort

Meidän aikamme Key Westissä alkaa olla lopuillaan. Viikko sitten saavuimme Parrot Key Hotel & Resortiin ja paikka hurmasi meidät heti ensiminuuteilla. Kuusi päivää ristimässämme ”viidakkoparantolassa” on tehnyt terää ja huomenna jatkamme seikkailua eteenpäin mieli ja ruumis rentoutuneina siitäkin huolimatta, että jälleen matkaamme tuli isoja muutoksia. Eilen selvisi, että Airbnb host ei ollut ollut meille rehellinen ja majoituksemme peruuntui. Niinpä jouduimme taas lennosta muuttamaan suunnitelmia, mutta onneksi tänä iltana korvaava suunnitelma löytyi (saa nähdä kauanko se on voimassa tällä menolla, ha!)

viidakkoparantolaOLYMPUS DIGITAL CAMERA parrot_key_resort3

Lupasin esitellä hieman tätä paikkaa ihan omassa postauksessaan. Suurin ihastuksen aihe meille on ollut tämä huoneistomme. 56 neliötä ja kaksi parveketta täyttä ihanuutta. Turkoosin sängyn päädyt ovat tyynyjen alla koristeltu ananaksen muotoisin koristeleikkauksin. Ananaksen! Parvekkeen takaa avautuu viidakkohenkinen maisema niin täynnä palmuja, että näkyvyyttä ei ole pitkälle.

viidakkohotelliparrot_key

Tupakeittiössä olemme paahtaneet leipää ja ihailleet Key West -tyylisiä taideteoksia seinillä. Kuten jo mainitsin tässä asunnosa on kolme kerrosta joihin asunnosta sisältä on portaat, mutta meidän käytössämme on vain kakkoskerros. Yläkerran ovi on lukossa ja se lienee jokin varastotyyppinen tila. Tupakeittiön parvekkeelta on maisema uima-altaalle ja siellä olemme parina iltana googletelleet uusia majoitusratkaisuja edellisten mentyä mönkään.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Aamupalaa ja muuta kevyttä syötävää on mahdollista nauttia uima-altaan vieressä olevassa rantabaarissa. Kaiken kaikkiaan resortissa on neljä pientä allasta, jotka kaikki sijaitsevat kuin viidakon uumenissa runsaan palmukasvuston ympäröimänä. Lomatyylinen musiikki soi yleisillä alueilla.

parrot_key_resort2 OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Parrot Key Hotel & Resort sijaitsee veden äärellä, mutta tällä puolen saarta ranta ei ole uimarantaa. Hotellista voi kuitenkin vuokrata vesiskoottereita, kanootteja ja suppilautoja, joten vesille kuitenkin pääsee ja hiekkaakin löytyy.

IMG_3855parrot_key_resort_christmas

Ja jotta joulun läheisyys ei pääsisi unohtumaan, on paikka tietysti koristeltu amerikkalaiseen tapaan runsaasti ja näyttävästi. Tällainen paratiisi meidän täytyy nyt jättää taaksemme. Toivottavasti kaikki jatkossa ei ole pettymystä, heh. Huomenna suuntaamme Floridan länsirannikolle. Yövymme yhden yön Naplesissa ja sen jälkeen ajamme St. Petersburgiin eli Flordian Pietariin.

Tuntuu jotenkin, että runosuoni ei ole nyt parhaimmillaan. Minkälaisia postauksia toivoisitte lukevanne täältä? Toiveita otetaan vastaan, jos ehditte joulukiireiltänne kommentoimaan.

Iloista jouluviikkoa Suomeen! Aatto on jo todella lähellä, nyt pitää olla tooodella kilttinä! =)

Vedenkestäväkamera, nyt saa räiskyä!

Olen tippunut laskuista päivien kanssa. Onnellisuus on valunut yli äyräiden viime päivät ja tuntuu niin hyvältä nonstoppina. Yksi päivä ajattelin, että jos mun pitäis luoda kaupunki, siitä tulisi juuri tällainen kuin Key West on. Pastellivärejä, pieniä pitsihuviloita, turkoosi meri kaikkialla, aurinko paistaa joka päivä, ihmiset ovat hauskoja ja ystävällisiä, taide on värikästä ja iloista, joulukoristeissa ei kitsastella, ruoka on hyvää, palmut huojuu, kukat kukkii… Paikallisten mielestäkin tämä paikka on paratiisi. Everyday is a sun day.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Uskomattomia asioita on tapahtunut. Käytiin suppailemassa mangrovemetsissä kaksistaan toissapäivänä ja eilen kaverimme lensivät tänne pienoislentokoneella. Mekin pääsimme lentämään Key Saarien yläpuolelle ja toteamaan, että maisema on kuin sadusta.

Sain eilen ensimmäiset työharjoitteluhommat tehtyä ja myös Make on tehnyt vähän töitä. Näissä puitteissa voisi kyllä tottua työskentelemään. Tänään meidän pitää vaihtaa huonetta täällä majapaikassa, koska joku oli varannut tämän kahdessa kerroksessa olevan villan kokonaan, niinpä meidät sijoitetaan toisaalle loppuajaksemme eli viikonlopuksi. Ensimmäiset pakkaushommat siis odottavat nyt.

Koska ei ole aikaa nyt pidemmälle postaukselle, laitan vain aurinkoenergiaa tulemaan näiden vedenkestävällä Olympus Tough TG-3 kameralla otettujen kuvien myötä. Sain kameran etukäteisjoulu- ja synttärilahjana Makelta ja voi että siitä on jo ollut paljon iloa!

Joku sanoi kerran, että eläkepäiviä pitäisi ripotella säännöllisesti pitkin matkaa onnellisen elämän saamiseksi. Viisaita sanoja. ”Elämä on ihmisen parasta aikaa.”

Photo Diary / Key West

Päivä 2. Epätodellisuuden pilviverho väistyi kunnon yöunien jälkeen. Tuntui, että oma itse on tullut jälleen takaisin ja siitä voimaantuneena teimme 10 kilometrin kävelylenkin. Päivän maisemat näyttivät tällaiselta:

key_westkey_west_iguaanikeywest9keywest10key_west5 keywest8key_west_4keywest11key_west7me_keywest me2

Inka toivoi postausta siitä, mitä ostoskeskuksesta löytyi, kun laukkua ei tullutkaan. Nappasin Macy’siltä nämä housut sekä alusvaatteita. Pharmacystä hain aurinkolasit, shampoota, hoitoainetta, Lumenen (!) naamarasvaa, aurinkovoidetta yms kempparituotteita. Eilen illalla laukku sitten saapui retkiltään. Tällä kertaa emme kyllä antaneet laukun häviämisen häiritä eloa ollenkaan. Ehkäpä silti ensi kerralla valitsemme jonkun muun vaihtokohteen kuin Lontoon.