• Matkatarjoukset:
Valikko

München 28–30.10.2011

Perjantaiaamuna nousin ylös klo. 4:00 ja ei muuta kun laukku kainaloon ja menoks. Juna Müncheniin lähti klo. 05:02 ja matka sujui erittäin hyvin nukkuessa. Pitihän niitä koulutehtäviäkin tehdä, mutta nukahdin aina vaan uudestaan, kun vähän yritin lukea. Vähän ennen klo. 11 olin sitten perillä määränpäässä ja siellä Sannia odotellessa join aamukahvini.

Sannin sitten saavuttua lähdettiin suuntaamaan hostellille. Sanni sanoi numeron ja suunnan. Löydettiin kyllä oikea talonnumero, mutta sitten vasta tuli mieleen katsoa kadunnimi. No onneksi ei oltu kovin kaukana. Hostelli tosin olisi ollut siinä ihan rautatieaseman vieressä. Vihdoin hostelliin löydettyämme, jätettiin sinne kamat ja suunnattiin kaupunkiin. Ehdittiin siinä jo shoppailla ja napsia kuvia. Syömässä käytiin tosi hyvät pihvit kivassa ravintolassa.

kartanlukija.

lounasjuoma.

Lauantaina sitten herättiin aikasin ja suunnattiin Olympiapuistoon. Sinne piti matkustaa metrolla ja sinne oli todella helppo löytää. Sattumalta puiston vieressä oli myös BMW näyttely ja tien toisella puolella BMW museo. Kierrettiin ensin näyttely, jossa olisi ollut tosi hienoja leikkiautoja ostettavaksi, mutta turhan kalliita. Puistokierros oli seuraavaksi luvassa ja siinäkin meni tovi ja oli kyl hieno paikka (tuli oikein hyvä päivälenkki). BMW museoon mentiin sitten kierroksen jälkeen ja siellä olikin sitten jos jonkinlaista kulkupeliä. Olihan ne hienoja, mutta ei niistä si muuta tajunnutkaan.

Olympiapuiston torni.

Olympiapuisto.

kyllä kelpais tollanen potkuauto.

näyttelyssä oli myös tollanen pallo.

olihan siellä käytävä.

Batman auto.

tuommone.

oli se tehtykin.

Kun saatiin autoista tarpeeksemme, suunnattiin Allianz Areenalle. Yllätykseksi siellä oli alkamassa peli samana päivänä, siellä oli älyttömästi porukkaa jo aikaisin päivällä. Me päästiin Allianz Areena Nallen kanssa kuvaankin! Sieltä poispäin kävellessä moni huuteli, että ollaan menossa väärään suuntaan. Ja niin tosiaan oltiinkin. Olisihan se ollut todella hienoa käydä katsomassa se eli, muttei ollut lippuja eikä aikaakaan. Valitettavasti. Siellä kyllä näkyi varsinaisia faneja ja paljon, joka puolella punaista. Monella oli monta erilaista huivia sidottuna käsiin ja oli siellä yksi mieskin, jolla oli kaulahuiveista tehty hame.

Areenalla.

Allianz nalle!

Loppupäivä menikin sitten taas keskustassa kuvia otellessa. Syötiinkin tosi hyvin ja illalla käytiin kans parilla kaljalla. Sunnuntaina siten pyörittiin eripuolilla, kun kaupat eivät olleet auki. Löydettiin me pari museotakin. Niissä oli erilaisia patsaita ja vaaseja. Oli ihan mielenkiintoisia. Me sitten onnistuttiin sunnuntaina löytämään paikat joissa tapahtui. Kun käveltiin museoilta keskustaan päin, niin siinä sitten poliisi juuri oli sulkemassa katuja. No mehän tietenkin jäätiin siihen katsomaan mitä tapahtuu. Tovi ja monta u-käännöstä myöhemmin sieltä sitten vihdoin saapui poliisisaattueessa mustia autoja ja pari bussia. ilmeisesti jotain poliitikkoja. Ei niin mitään hajua, ketä siellä oli, mutta kadut niiden takia hetkeksi suljettiin. Tilanteen mentyä ohi mentiin syömään. Löydettiinkin kiva kiinalainen paikka. Ruuan jälkeen poikettiin rautatieasemalla, koska se oli ainoa paikka, jossa oli vähän enemmän paikkoja auki.

patsas?

Marienplatz.

Lauantai-illan leikit.

vaasi.

Ja taas tapahtui! Turkkilainen musiikki raikui ja Turkin liput liehuivat kun astui sisään rautatieasemalle. Siellä oi lava laitureiden tiellä, eikä siellä meinannut päästä edes läpi. Joku siellä oli villiinnyttämässä ihmisiä, taaskaan ei mitään käryä kuka tai mikä. No siinäpä sitten pyörittiin ja ihmeteltiin aikamme ennen kuin lähdettiin hakemaan kamojamme. Vielä hetki sitten pyörittiin laukkujen haun jälkeen siinä asemalla. Sannin juna lähti ensin, joten mä si odottelin hetken omaa junaani siinä.

Piti junassa tällä kertaa tehdä tosissaan niitä koulujuttuja, mutta totta kai minun vaunuuni tuli äijiä ihan kännissä. Ne eivät olleet hetkeekään hiljaa, jos tuli hiljainen hetki nii tää yks niistä rupes si aina laulaa tai pitää jotai muuta älämölöö. Oli rasittavia! Viisi tuntia myöhemmin olin sitten vihdoinkin omalla asemalla ja ennen puolta yhtätoista illalla kotona. Oli ihana päästä omaan sänkyyn, kun hostellissa sänky natisi joka kerta ku vaihtoi asentoa ja siihen heräsi itse ja niin heräsivät kaikki muutkin huoneessa nukkujat. Lisäksi hostellin seinät eivät olleet erityisen paksut. Kaikki meteli kuului huoneeseen, eikä oikein saanut nukuttua.

Omassa sängyssä tuli uni helposti, mutta nukuttua ei vielä sinä yönä saanut. Heräsin puoli viiden aikaan ihme meteliin, en ensin tajunnut yhtään mitä se oli ja luulin sen olevan unta. Hetki meni ennen kuin tajusin, että se oli palohälytys. Piti sitten raahautua käytävään katsomaan palaako tai näkyykö savua, no ei näkynyt. Puin sitten päälle ja painuin ulos niin kuin muutkin. Lopulta sitten hälytys loppui ja palokunta ja poliisit tuli tarkistamaan tilanteen. Taisi tulla jollekin vähän kalliimpi Hallloween lasku. No tähän loppui sitten tämäkin seikkailu, seuraavaa odotellessa!