Yearly Archives

2018

Täydellinen päivä Madridissa – Koe ainakin nämä

Madrid on helposti käveltävissä, vaikka etäisyydet saattavat näyttää kartalla pitkiltä. Me yllätyimme monta kertaa siitä, miten nopeasti olimme kävellen perillä, vaikka karttaa katsoessa näytti, että matka on paljon pidempi kuin mitä se todellisuudessa oli. Lyhyiden välimatkojen ansiosta Madridista saa hyvän käsityksen yhdenkin päivän aikana.

Madridin parasta antia ovat tapasbaarien herkut, espanjalaiset viinit ja sangria. Myös ostosmahdollisuudet ovat hyvät ja erilaisia nähtävyyksiäkin riittää kaikille. On museoita, ihanan vehreä ja iso puisto, upeita rakennuksia, eloisia aukioita sekä kattoterasseja.

Me kiertelimme Madridissa ruokateemalla, mutta koska koko ajan ei voi syödä, kurkistimme tärkeimmät nähtävyydetkin. Koostimme postauksen, jonka avulla päivästä Madridissa saa eniten irti. Tässä siis meidän vinkit siihen, miten koet Madridin parhaat palat yhdessä päivässä. Ohjelmaan on jätetty muokkausvaraa niin, että museoista pitävät ehtivät kierrellä niiden antia rauhassa ja viinin ystävät voivat istahtaa rauhassa alas maistelemaan paikallisia viinejä.

Thaimaalainen kanakeitto

Tämä keitto oli todellinen menestys. Sain aamulla idean, että haluan tehdä jotain ihanaa mausteista keittoa, jossa on kookosmaitoa ja mahdollisimman paljon makua. Chilin potkuakin saa olla. Ajatukset lähti laukkaamaan Thaimaahan ja pian olin kehitellyt lapsiperhearkeen sopivan helpohkon keittoreseptin, jonka aineksia lähdettiin hakemaan kaupasta.

Iltapäivällä keitto valmistui näppärästi, vaikka utelias pikkubloggaaja roikkuikin lahkeessa kiinni. Ja se maku! Se oli ihan mieletön. Tarjosin keittoa myös Henkalle sekä pihahommissa auttamaan tulleelle ukille ja molemmat pitivät keitosta kovasti. Onneksi tuli tehtyä iso satsi. Tähän ei nimittäin kyllästynyt, vaikka söinkin samaa soppaa monena peräkkäisenä päivänä.
Continue Reading

Sydvest- Paras kala-annos ikinä!

Yhteistyössä Ravintola Sydvest

Harva ravintolaillallinen onnistuu enää sykähdyttämään kunnolla. Olemme päässeet vuosien blogitaipaleemme aikana maistelemaan niin upeita herkkuja, että vaikka hyviä ja erinomaisiakin ravintolakokemuksia on yhä paljon, olen kaivannut sitä tunnetta kun joku ruoka vie todella jalat alta. Raumalla törmäsin parhaaseen kala-annokseen ikinä ja olin niin onnellinen, että muistelen illallista varmasti vielä pitkään. Nyt oli hyvä!

Oli helteisen elokuun päivän ilta. Olimme saaneet lapset unille ja isovanhemmat jäivät vahtimaan pienokaisia hotellille kun kävelimme Vanhan Rauman halki kohti Sydvestiä. Yltyvä tuuli lupaili viileämpää yötä ja ehkä ukkostakin. Kovaa vauhtia liikkuvien pilvien välistä siivilöityi kullankeltaista valoa vanhoille mukulakivikaduille. Oli yhä kuuma, mutta ilmassa alkoi olla lupaus syksystä.
Continue Reading

Tasty Travelissimo ja Rantapallo – Mukana arvonta!

Tasty Travelissimo 10 vuotta – 10 arvontaa – 10 päivän ajan

“Kymmenen vuoden ikäinen Tasty Travelissimo on vuosien aikana osoittanut ihailtavaa uskollisuutta, asiantuntevuutta, säännöllisyyttä ja laatua. Tämä näkyy muun muassa muuttuvat elämäntilanteet kestävänä säännöllisenä bloggaustahtina.”

Kas näin luki Blogikonkari -diplomissamme, jonka vastaanotimme aiemmin tänä vuonna Rantapallon 10-vuotisjuhlissa. Blogikotimme Rantapallo on luonnollisesti tärkein yhteistyökumppanimme. Yhteinen taipaleemme on alkanut jo vuonna 2012, jolloin siirryimme Bloggerista Rantapallon alle bloggaamaan. Olemme kokeneet vuosien aikana paljon. Ensimmäinen blogimatkani Italian Senigalliassa sekä erilaiset blogikoulutukset ja pikkujoulut ovat vain muutama esimerkki siitä, mitä olemme Rantapallon kanssa kokeneet.

Arvonta on päättynyt! Risteilylahjakortit voitti Annina, Liisa ja Jenna

Arvonta!

Olemme päässeet Rantapallon kautta usealle erilaiselle risteilylle, joten tämän arvonnan palkintona on risteilylahjakortti. Voita Eckerö Linen 2 hengen Päivä Tallinnassa -risteily kommentoimalla tätä postausta 8.9.2018 klo 24:00 mennessä. Voittaja arvotaan 9.9.2018. Muistathan jättää sähköpostiosoitteen sille varattuun kenttään niin saamme yhteyden voittajaan. Onnea arvontaan!

Meripaviljonki – Voita ravintolalahjakortti

Tasty Travelissimo 10 vuotta – 10 arvontaa – 10 päivän ajan

Sivusimme Ravintolakolmiota jo Cantina Westia käsittelevässä arvontapostauksessamme, mutta koska olemme tehneet paljon yhteistyötä myös muiden konsernin ravintoloiden kanssa, otimme syntymäpäivähulinoihin mukaan myös toisen Ravintolakolmion ravintolan. Meripaviljonki kelluu veden päällä Säästöpankinrannassa ja olemme päässeet seuraamaan ravintolan tarinaa alusta alkaen jo ennen kuin se avasi ovensa ensimmäistä kertaa.

Meripaviljonki on miljööltään ainutlaatuinen. Isoista lasiseinistä voi ihailla ympärillä liplattavaa merta sekä kaunista kaupunkimaisemaa. Meripaviljongilta katseltuna Helsinki näyttää yhdet kauneimmista kasvoistaan. Ravintolaan heijastuva valo luo tilaan upean tunnelman. Kirkas kevätaurinko saa tilan suorastaan tulvimaan valoa, auringonlaskun aikaan tunnelma muuttuu romanttisemmaksi ja synkällä säällä maisemaa katsellessa tuntuu ihanalta olla sisällä ravintolan seinien suojassa. Kyllä täällä kelpaa ruokailla.

Zum Beispiel – Ravintolalahjakortin arvonta

Tasty Travelissimo 10 vuotta – 10 arvontaa – 10 päivän ajan

Tärkeintä ravintolassa on aina ruoan maku ja se jos jokin on Zum Beispielissa kohdallaan. Kaikki porvoolaisravintolassa maistamani annokset ovat olleet täynnä syviä ja herkullisia makuja aina aamiaislautasesta caesar-salaatin kautta jäätelöön. On ihanaa voida astua sisään ravintolaan tietäen ettei joudu pettymään.

Zum Beispielistä on tullut lempparimme myös sen mukavan ja rennon tunnelman ansiosta. Tänne ovat tervetulleita kaikki iloisista kaveriporukoista lapsiperheisiin. Sijainti Porvoon suloisen vanhan kaupungin laidalla on mitä mainioin. Zum Beispielistä voi aloittaa tai sinne voi päättää päiväretken Porvoossa. Minä saattaisin piipahtaa siellä useamminkin kuin kerran saman päivän aikana, vaikka Porvoo onkin täynnä myös muita mielenkiintoisia ravintoloita. Ensin nauttisin Zum Beispielin aamiaisen, myöhemmin cocktailin tai jäätelön ravintolan terassilla ja miksei vielä pitkän illallisenkin. Zum Beispielistä on kaikkeen ja se tärkein – maku – sehän on tosiaan kautta linjan kunnossa.

Kultaranta Resort – Voita majoituslahjakortti

Tasty Travelissimo 10 vuotta – 10 arvontaa – 10 päivän ajan

Ei hätää, sinun ei tarvitse olla golfaaja majoittuaksesi Kultaranta Resortissa. En minäkään ole, mutta viihdyin silti alueella todella hyvin, vaikka rehellisyyden nimissä aluksi tuntuikin siltä, etten kuulu golfaajia täynnä olevaan joukkoon. Resortin rauhassa on ihana lomailla ilman golfaamistakin ja alueella riittää paljon tekemistä myös meille taviksille. Toki myös golfaajat saavat osallistua tähän arvontaan. Teille paikka lieneekin jo tutumpi.

Kultaranta Resort on tuorein yhteistyökumppanimme, jonka otimme mukaan synttäriarvontoihin. En oikein tiennyt mitä odottaa kun suuntasimme kolmen sukupolven voimin testaamaan Kultaranta Resortin elokuun alussa. Saimme yllättyä iloisesti, sillä vierailu antoi enemmän kuin uskalsimme toivoa. Viihdyimme erinomaisesti. En höpöttele tässä kuitenkaan enempää, sillä olemme julkaisseet hiljattain kokonaisen postauksen Kultaranta Resortista. Voit lukea sen tämän linkin takaa.

Voita elämysloma Hyvinkään Sveitsin alueella

Tasty Travelissimo 10 vuotta – 10 arvontaa – 10 päivän ajan

Vaikeahan näitä on vertailla tai laittaa paremmuusjärjestykseen, mutta sen osaan sanoa, että yksi mieluisimmista yhteistyökumppaneistamme vuosien varrella on ollut Prime Hotels. Kaikki alkoi siitä kun kävimme testaamassa Katajanokan vankilahotellin keväällä 2017. Sen jälkeen olemme olleet Prime Hotelsien vieraana myös Savonlinnassa, Varkaudessa ja nyt viimeisimpänä Hyvinkäällä.

Hyvinkään Sveitsin alueella pääsimme tutustumaan hotellin lisäksi myös muihin alueen aktiviteetteihin. SeikkailuSveitsi oli niistä ehdottomasti mieleenpainuvin ainakin näin korkeanpaikankammoisen näkökulmasta. Puihin rakennetuilla seikkailuradoilla tuli todella kohdattua pelkonsa ja ylitettyä itsensä. Sitä seurasi huikean hyvä fiilis. Kokemusta oli kiva muistella vielä illallisellakin ravintola Tilan herkkuja maistellessa.