Sitruunapasta

Jaamme Henkan kanssa loppumattoman kiinnostuksen ruokaa ja ruoanlaittoa kohtaan, mikä on onni, sillä en osaa nähdä itseäni parisuhteessa miehen kanssa, joka syö vain eineksiä ja roskaruokaa, ei ole yhtään kiinnostunut siitä, mitä suuhunsa laittaa saatika vietä aikaa keittiössä muuta kuin pakollisen einesruoan mikrottamisen verran. Se olisi todella outoa ja mietin, voisiko se edes toimia.

On ihanaa kun voimme kokata Henkan kanssa yhdessä, maistella uusia makuja, innostumme uusista ravintoloista ja kokeilemme molemmat ennakkoluulottomasti uusia asioita ruoan saralla. Pidämme pääsääntöisesti samasta ruoasta (sillä pidämme molemmat kaikesta, kuinka helppoa!), mutta mieltymyksemme eroavat kuitenkin joidenkin ruokien ja ruoka-aineiden kohdalla. Yksi niistä on sitruuna.

Minä rakastan sitruunaa. Voisin tunkea sitä jokaiseen ruokaan, pidän sitruunan tuoksusta, sitruunaa ei voi koskaan laittaa ruokaan liikaa, rakastan limoncelloa ja lemonadea ja syön sitruunaa toisinaan jopa sellaisenaan, vaikka se irvistyttääkin vähän. Jopa blogin bannerissa komeilee keltaisia sitruunoita. Henkan lempiasioihin sitruuna sen sijaan ei kuulu ja hän valitseekin mieluummin jotain muuta kuin sitruunaista ruokaa.

Tähän pastaan turautin sitruunaa reilusti, sillä se tuli evääkseni töihin, eikä Henkka näin ollen joutunut syömään kirpeää sitruunapastaa. Resepti on tuttuun tapaan Aglio & Olio -kirjasta ja paistoin sen kaveriksi halloumia, niin kuin minulla on usein tapana jos eväsbokseissani on pastaa. Käytin tähän gluteenitonta pastaa, joten lisäsin postaukseen myös Gluteeniton-tunnisteen.

Sitruunapasta

– 2 sitruunaa
– 2 vihreää paprikaa
– 2 sipulia
– voita
– pastaa (mulla oli gluteenitonta fusillia)

Pilko paprika ja sipuli ja kuullota niitä voissa. Lisää sitruunoiden mehu ja anna hautua noin vartin verran. Minä haudutin vähemmän aikaa, sillä en halunnut sitruunamehua haihtuvan liikaa pois pastastani. Kuten todettua, rakastan sitruunaa.

Keitä pasta ja lisää se pannulle paprikan ja sipulin kaveriksi. Mausta suolalla ja pippurilla. Lorauta sekaan vielä hieman oliiviöljyä ja lisää halutessasi myös parmesaania.

Previous Post Next Post

No Comments

Leave a Reply