Quinoapuuro siemenillä

Keltaisessa keittiössä on tehty ja syöty tänä vuonna paljon puuroja, mutta nyt lupaan, että tämä on viimeinen puuroresepti vähään aikaan. Quinoasta tehtyyn puuroon sekoitetaan chiasiemeniä ja proteiinijauhoa, joista jälkimmäisen makua muuttamalla puuroon saa kivasti vaihtelua.

Lisämakeutta puuro saa hunajasta, ja kun pinnalle ripotellaan vielä kurpitsansiemeniä, on päivän siemenannos turvattu. Superterveellinen puuro maistuu hyvälle ja pitää nälän poissa pitkään. Puuroon voi jemmata helposti myös muita superfoodeja kuin chiasiemeniä. Minä olen laittanut tähän ainakin MSM-jauhetta, macaa sekä lucumaa.

Quinoapuuro siemenillä

1 annos

– 1 dl quinoaa
– 2 rkl chiasiemeniä
– 30 g proteiinijauhoa
– ripaus suolaa
(- MSM-jauhetta, macaa, lucumaa, kaakonibsejä, gojimarjoja..)

– hunajaa ja kurpitsansiemeniä päälle

Keitä quinoa pakkauksen ohjeen mukaan. Mausta ripauksella suolaa ja lisää chiasiemenet. Sekoita proteiinijauho puuroon ja anna tekeytyä hetken aikaa. Jos haluat lisätä puuroosi muita superfoodeja kute MSM-jauhetta tai gojimarjoja, sekoita ne joukkoon tässä vaiheessa. Lorauta valmiin annoksen päälle hunajaa ja ripottele kurpitsansiemeniä päälle.

Previous Post Next Post

No Comments

Leave a Reply