H&M 5v!

Kylläpä näitä 5-vuotisjuhlia nyt riittää. Pari viikkoa sitten juhlittiin Keltaisen keittiön 5-vuotispäivää ja moni muukin blogi tuntuu täyttäneen lähiaikoina 5-vuotta. Tänään ei kuitenkaan juhlita blogeja eikä myöskään H&M-vaateliikettä, vaan sitä toista paljon kuuluisampaa H&M:ää, eli Henkkaa ja Martinaa.

Siitä on kulunut nyt viisi vuotta kun kipitin jännissäni Kasarmikadulle tapaamaan ensimmäisen kerran miestä, johon olin tutustunut muutama viikko sitten netissä. Seisoin Cantina Westin edessä kun Henkka asteli viereeni. Muistan ajatelleeni että onpa pitkä mies.

Menimme sisään ravintolaan ja tilasimme hevospihvit. Juttelimme kaikenlaista ja illallisen jälkeen kävimme vielä drinkillä ennen kuin istahdin kotiin vievään junaan. Laitoin junassa kaverille viestin, että mies oli kiva ja haluan tavata hänet uudelleen. Kaveri oli sanonut jo ennen ensitreffejämme, että Henkka on tuleva poikaystäväni, ja niinhän siinä myös kävi. Hyvin tiedetty.

Seuraavilla treffeillämme menimme muistaakseni leffaan ja kolmansilla lähdimme jo ulkomaille kun lensimme helikopterilla Tallinnaan. Sitten kävimme ainakin pari kertaa Cantina Westissä, jossa söimme muun muassa kamelia ja antilooppia. Kävimme myös Korkeasaaressa katsomassa miltä syömämme eläimet näyttävät elävinä. Lentokentän laidalla katselimme nousevia ja laskeutuvia lentokoneita ja eräänä jo vähän viileämpänä päivänä joimme huoltoasemalla kuumat kaakaot.

Oi niitä aikoja. Viisi vuotta on kulunut kuin siivillä ja vähän päälle parikymppinen tyttö on varttunut kolmeakymppiä hätyytteleväksi naiseksi. Ensimmäisenä yhteisenä kesänä eräs haaveeni toteutui kun matkustimme Italiaan. Olin halunnut matkustaa lempimaahani jo kauan ja muutaman kuukauden tuntemisen jälkeen Henkka lupasi lähteä kanssani Italiaan seuraavana kesänä. En ollut varma uskoako, mutta niin siinä kävi, että lensimme kesäkuun lopulla Roomaan ja reissasimme sieltä muutaman päivän päästä Riminiin. Riminin hotellin parvekkeella istuessamme päätimme, että Henkka muuttaa syksyllä luokseni.

Yhteenmuutosta oli kulunut noin vuosi kun ostimme tontin Järvenpäästä ja niin haave omakotitalosta otti ensiaskeleensa. Ennen taloprojektin pyörähtämistä käyntiin ehdimme tehdä vielä pari pidempää ulkomaan matkaa. Egyptissä kävimme juuri ennen kuin pitkään rauhallisena ja suhteellisen turvallisena pysyneessä maassa puhkesivat ensimmäiset levottomuudet, jotka jatkuvat vielä tänä päivänäkin.

Yksi haave toteutui jälleen kun matkustimme keväällä 2011 New Yorkiin, Miamiin ja Karibian risteilylle. Tuon reissun jälkeen polkaisimme taloprojektin kunnolla käyntiin ja siitä lähtien elämämme onkin ollut yhtä rakentamista. Nyt aletaan vihdoin olla loppusuoralla ja toivon kovasti, että pääsemme muuttamaan uuteen kotiimme vielä tämän vuoden puolella.

Tänään emme kuitenkaan suo rakentamiselle ajatustakaan (tai no ehkä pienen ajatuksen, mutta emme yhtäkään tekoa), sillä juhlimme vuosipäiväämme astelemalla Cantina Westiin samalla kellonlyömällä kuin viisi vuotta sitten. Vuosipäivää juhlitaan myöhemmin myös Amsterdamissa, mutta palataan siihen muutaman viikon päästä. Tänään juhlitaan meitä kahta! Onnea meille!

• Reply tatjaana keskiviikko, syyskuu 11, 2013 at 09:04

Olen odotellut kihlajaisuutista. Ja häitä. Silloin varmaan saamme katsella hienoja kuvia ruoista ja kauniista vaatteista ja kukista ja koristeista ja kattauksista jne…

• Reply Martina keskiviikko, syyskuu 11, 2013 at 15:51

Kihlajaistoiveet voi osoittaa suoraan Henkalle, mulla kun ei kuulemma ole siihen asiaan mitään sanottavaa, vaikka uhosinkin viime karkauspäivänä polvistuvani Henkan eteen kun hän sitä vähiten odottaa.

Ja hei, blogiin on tulossa syksyn aikana kauniita kuvia ystävien häistä! Toivottavasti ne kelpaavat nyt toistaiseksi. 🙂

• Reply Hanna keskiviikko, syyskuu 11, 2013 at 11:48

Onnea kyyhkyläisille! 😉

• Reply Martina keskiviikko, syyskuu 11, 2013 at 15:48

Kiitos Hanna!

• Reply Hellevi sunnuntai, syyskuu 15, 2013 at 18:21

Ihania sydämen muotoisia ruokia! Onnea!

• Reply Martina maanantai, syyskuu 16, 2013 at 08:09

Jee, Hellevi on täällä! Kiitoksia onnitteluista ja onnittelut myös takaisin: Onhan tänään Hellevin nimipäivä! 🙂