Lokinpoikii ilman jalkoi..

Päräytimme heinäkuun lomaviikkoni alkajaisiksi Kotkaan ja sen lähiympäristöön juhlimaan tuttavapariskunnan häitä. Ehdimme tutustua vuorokauden kestäneellä reissullamme hieman myös Kotkan kaupunkiin, vaikka pääasiallinen vierailumme syy olikin ne häät. Kun olimme perillä Kotkassa ja saimme auton parkkeerattua sekä kirjauduttua sisään hotelliin, tallustimme Sokos-hotelliamme vastapäätä sijaitsevaan Canttiiniin syömään. Katsotaan kuitenkin ensin nopeasti, miltä hotellihuoneemme näytti:

Yritin laulaa verhon nuotteja, mutta ne loppuivat ihan liian lyhyeen. Oltais tarvittu leveämpi verho.

Ravintola Canttiinin sisustus oli kiva ja palvelu toimi hyvin, vaikka olinkin lukenut ettei ravintolan palvelu ole aina kaikista ystävällisintä. Meille kuitenkin osui mukava tarjoilija ja meininki rentotunnelmaisessa ravintolassa oli mieleeni.

Tämä oli kuulemma hyvää..

..ja tämä oli pahaa.

Riisikin oli pahaa..

..mutta perunat maistuivat hyvälle.

Ruoka sen sijaan ei ollut ihan kauheasti mieleeni, sillä valitsemani kana-annos oli melkoisen mautonta ja sen kanssa tarjoiltu riisi vetistä mössöä, jota ei tehnyt juuri mieli syödä. Muut eivät kuitenkaan valittaneet omista ruoistaan, joten ensi kerralla minäkin otan jotakin tuliseksi mainostettua, niin saan ruokaani edes jotain makua. Vaikka ruokani oli mautonta, niin viini oli kuitenkin hyvää. Huomaatteko kun kaivelen ravintolasta hyviä puolia, en nimittäin millään haluaisi haukkua niin hauskasti sisustettua paikkaa..

Seuraavana päivänä ennen kotiin lähtöä söimme hotellin alakerrassa sijaitsevassa Amarillossa, jossa oli niin ikään todella mukava tarjoilija. Open Burgerini oli todella maukasta ja vei nälän todellakin mennessään. Myös huurteisesta tuopista tarjoiltu olut maistui, vaikka kello oli vasta hieman yli puolenpäivän. Lomalla viimeinkin, voin ottaa oluen aiemmin.. Tai jotain.

Aika iso kukkaruukku.

Soluttautuminen vihollisjoukkoihin.

Invalidilokki.

Lintu linnun päällä.

Näin, hypättiinkin sitten takaisin ensimmäiseen päivään. Oletteko vielä mukana sekavarakenteisessa postauksessani..? Canttiinissa ruokailun jälkeen meillä oli hieman luppoaikaa ennen kuin menimme hotellille laittautumaan hääjuhlaa varten. Teimme pienen kierroksen hotellin ympäristössä, tai lähinnä siinä viereisessä puistossa. Soluttauduimme muun muassa venäläiseen turistiseurueeseen, ihmettelimme yksijalkaista lokkia sekä sen hurjan näköistä laskeutumista lennon jälkeen maahan, ja minä uskaltauduin jopa ajamaan autoa, mitä ei olekaan tapahtunut vähään aikaan. Tosin tämä koulubussi ei liikkunut mihinkään. Siinä lienee myös syy, miksi Henkan veli avovaimoineen uskaltautui kyytiini..

Ovatko kaikki koululaiset kyydissä?

Tämän enempää emme ehtineet tutustua Kotkaan tällä kertaa, mutta näimmehän sentään yhden hotellin, kaksi ravintolaa ja puiston. Ihan hyvä turistikierros sekin. Täytyy kyllä vierailla kaupungissa uudestaankin vaikkapa joskus Meripäivien aikaan, varsinkin jos siellä on yhtä mahtavia esiintyjiä kuin tänä vuonna. Olisin niin halunnut olla paikalla sinä päivänä kun esiintymässä olivat Rednex, Haddaway, Aikakone ja Roxette. Kaikki mun lempparit! Ainakin joltain menneeltä vuodelta..

• Reply Sanni maanantai, syyskuu 3, 2012 at 10:30

Määki tykkään Kotkasta! Siellä on tullut joskus käytyä, kun siellä asuu muutama ihana kaveri. Viimeksi ajeltiin jollain laivalla merellä (onneksi oli aivan peilityyni, eikä keikuttanut) ja käytiin Kaunissaaressa. Ihana kesäinen retki oli se. Ja sieltä kun rantauduttiin takaisin Kotkaan, käytiin sikäläisessä kiinalaisessa ravintolassa, jonka nimeä nyt en muista, mutta sen muistan, että ruoka oli siellä aivan älyttömän hyvää! Kotkan meripäivät on myös mukava kokemus, joskin tungos on silloin melkoinen. Mutta esim. silakkaherkkuja löytyy sitten joka lähtöön. Ainakin valkosipulisilakat jäivät makumuistiin!

• Reply Martina maanantai, syyskuu 3, 2012 at 12:39

Kotkaan täytyy kyllä tehdä vielä perusteellisempikin retki jonakin kesänä, sillä Kotka on mielestäni ehdottomasti kesäkaupunki. Meripäivät houkuttelevat kovasti etenkin nyt kun mainitsit valkosipulisilakat. Namskis.