Pikavuoron paikkaliput

Lippuja Pikavuoroon myy Salon Tilausmatkat Oy. Kyytiin voi hypätä lähes mistä tahansa matkan varrelta. Voit matkustaa mukana halutessasi koko matkan tai yhtä hyvin vain ”päivän tai pari”.

Pikavuoro maailman ympäri -lippuvaraukset

Salon Tilausmatkat Oy
Jani Laine
040 54 33 218
[email protected]

Hinnat

Uudet matkat

Pikavuoro Helsinki – Sotshi – Helsinki 18.4 – 8.5.2017 Hinta 480 euroa.

Erikseen menomatka 300 euroa ja paluumatka 240 euroa.

Pikavuoro Helsinki – Baku, Azerbaidzan – Helsinki 11.6 – 6.7.2017 Hinta 630 euroa

Erikseen menomatka 400 euroa ja paluumatka 300 euroa.

Pikavuoro Itäblokin maihin 2.9.2017 – 19.9.2017 Hinta 440 euroa. (mm. Liettua, Valko-Venäjä, Ukraina, Moldova, Romania)

Pikavuoro Ex-Jugoslavian maihin 20.9 – 6.10.2017 Hinta 440 euroa. (mm. Serbia, Kosovo, Makedonia, Kreikka, Albania, Montenegro, Bosnia-Hertsegovina)

Pikavuoro ei ole pakettimatka

Pyydämme matkustajia huomioimaan, että Pikavuoro maailman ympäri ei ole valmismatka. Mainitut hinnat sisältävät bussikuljetuksen ja mainion seuran, mutta majoitus ja ruokailut matkan varrella jäävät kunkin itse (tai ryhmässä yhteistuumin) hoidettaviksi.

Edellytämme jokaiselta lähtijältä omatoimisesti hankittua matkavakuutusta. Suosittelemme laajaa vakuutusta, joka kattaa esimerkiksi sairaskuljetukset Suomeen. Myös rokotuksista jokainen lähtijä vastaa itse.

Salon Tilausmatkat Oy pidättää oikeuden reitti- ja aikataulumuutoksiin.

Katso tarkemmat reittitiedot Reitti ja aikataulu -sivulta

Vastauksia kysymyksiin

Kuinka pääsen Pikavuoron lähtöpisteeseen? Mistä kaikkialta voin tulla kyytiin? Mitä pakkaan mukaan? Millaisen vakuutuksen tarvitsen? Paljonko majoitukseen on varattava rahaa? Mihin maihin tarvitaan viisumi..?

Tiedämme, että Pikavuorosta haaveilevalla on varmasti tuhat kysymystä mielessään. Moneen niistä saat vastauksen lukemalla FAQ-sivun huolellisesti ja seuraamalla blogia aktiivisesti. Tarvittaessa yhteyttä voi ottaa myös suoraan pikavuorokippari Janiin, [email protected]  Puh. 0405433218 Tiedustelut klo.16.00 – 19.00 välisenä aikana.

FAQ

Lue Pikavuoro maailman ympäri FAQ!

16 Comments

  • Reply Varausaika on alkanut! | Pikavuoro Bangkokiin 10.9.2010 at 10.01

    […] Varaa paikkasi Pikavuoroon! […]

  • Reply Kari halminen 24.9.2012 at 15.06

    Joo moikka ajattelin kysyä että missä mahdatte olla tammikuun alkupäässä eli 6-10.1.2013 jos olis mahdollista hypätä jostain mukaan ja sitte sinne tappiin saakka…. Muttamkaikki avainta vielä…mitsekkään tiedä minne oon matkalla…mutta kiinnostais hyvä kiinan etappi….

    • Reply Jani 24.9.2012 at 15.53

      Hei Kari, ollaan silloin Hong Kongissa..
      Saavutaan noin 6pv tammikuuta ja jatketaan matkaa 9pv.

      Ota vaikka sähköpostilla yhteyttä [email protected]

  • Reply Kyselijä 31.12.2012 at 13.35

    Hei! Onko Amerikan, lähinnä pohjoisen osan, matkailusta mitään hinta-arviota vielä tässä vaiheessa?

    • Reply mirka 4.1.2013 at 13.37

      Jani Laineelle voisi varmaankin laittaa tiedustelua esimerkiksi sähköpostitse aiheesta.
      pikavuorobangkokiin (at) gmail.com

      • Reply Jussi - safety 4.1.2013 at 13.51

        Jani laittanee Amerikan liput myyntiin ihan lähitulevaisuudessa, jahka saa selviteltyä etapin kustannuksia ja aikatauluja ihan loppuun asti. Eli voitaneen olla viikon tai parin sisällä jo viisaampia lippuasian suhteen.

  • Reply Paska_kaupunni 26.1.2013 at 8.22

    Juhuu! Oon heinä-elokuun Arizonassa ja Kaliforniassa reissaamassa, joten saatan hyvinkin yrittää hypätä kyytiin päiväksi pariksi ;)

  • Reply autoilija 29.3.2013 at 15.48

    pikavuorobangkokiin (at) gmail.com? Onko firmalla ”virallisempaa” yhteystietoa ? noi gmailit vähän tyylit [email protected]..

  • Reply Et oo tosissas 30.3.2013 at 23.42

    ^ Et oo tosissas? Sulla kannattaa ainaki jättää reissu väliin jos pitää jos sähköposti-osoitteestakin alkaa nipottamaan. Miten jotku jaksaa…

  • Reply Reissari 20.7.2013 at 6.55

    2200 pelkkä bussimatka Chilestä Kolumbiaan? Johan tohon hintaan matkustaisi mantereen ympäri paikallisvuoroilla.

  • Reply Jani 20.7.2013 at 21.02

    Pikavuorolaisia bussissa on noin 20 eli noin kaksi paikkaa jokaiselle sekä linja-auto on käytössä koko ajan. Osa matkustajista majoittautuu siinä sekä säilyttää tavaroita. Saamme rmahdollisesti hyviä ryhmämajoituksia. Ajelemme rauhaksiin ja pysähtelemme toivomusten mukaan. Vierailemme suomalaisissa yrityksissä mahdollisesti myös Suomen suurlähetystöissä. Pyrimme paikanpäällä ajelemaan turisti ympyröitä/ tekemään retkiä.

    *Ajokki on rekisteröity 48pk eli jos otan 48 matkalaista kyytiin niin hinta olisi mahdollisesti halvempi kuin paikalliset bussit*.

    Tervetuloa Reissari pikavuoro infoon niin käydään läpi lipun hinta. Mikäli otamme enemmän kuin 20 pikavuorolaista Ajokkiin niin saadaan hinta edullisemmaksi. esim. jos Ajokkiin astelee 30 maksavaa matkustajaa niin lipun hinnaksi tulisi 1465 euroa.

    Nähdään infossa!

  • Reply Kukkahattusetä 1.1.2017 at 21.45

    On ollut todella hauskaa seurata teidän matkoja omalta nojatuolilta. Edellä jokunen nipottajakin on kiinnostunut, eli on selvää, etten ole ainoa, jota teidän reipashenkiset retket bussilla kiinnostaa. Olisiko suunnitteilla ”viinitilaretki” – viinin ostoretki suoraan tiloille. Eikös toistaiseksi saisi tuoda aika palkonkin viiniä, jos palaa itse samalla kulkuvälineellä. Siitä saisitte jälleen positiivista julkisuutta. Ja matkanhan ei olisi pakko mennää ihan eteläisimpiin Euroopan kärkiin. On lähempänäkin viinitiloja ja pienellä pohjatyöllä vaikka internetissä saisitte hyvät hinnatkin sovittua. Ja ehkä pikkuprovikankin myydyistä viineistä. Kannattaisiko miettiä? Minä sinakin lentäisin vaikka eteläsaksaan ja hyppäisin kyytiin.. Viinitiloillahan on maistelu ja yöpymismahdollisuudet yleensä.

    • Reply Jani Laine 2.1.2017 at 10.29

      Syyskuussa starttaa Itäblokin matka sekä sen jälkeen Pikavuoro jatkaa Balkanin maissa. Matka julkaistaan lähiviikkoina. Reitillä poiketaan myös viinitiloilla.

  • Reply Aboturku 2.1.2017 at 13.44

    Sochiin lähtijöille tiedoksi, että tarvittaessa osan matkaa voi tehdä junalla – esim. Sochiin tai takaisin sielä. Severnaya Palmira-juna lähtee Pietarista ilallla 20:00 jälkeen ja on 36 – 38 tunnin kuluttua Adlerissa. Vastaavasti voi tulla pois Sochista tai Mahatskalasta (Kaspian meren ranalla) Pietariin (tai Moskovaan.): Severnya Palmira-juna on mukava – kaksikerroksiset vaunut, sähköpostikkeet, Suomen junia siistimmät vessat. Itse matkustin junalla Sochiin ja takaisin lokakuussa 2016. Ajankohta on sellainen, että en voi itse lähteä/en saa lomaa koko matkaksi mutta aloin ajatella Suomi-Moskova väliä. Olen kulkenut sen bussilla kolme kertaa aikaisemmin. Yöpyminen kannattaisi minusta pitää Pientarin sijaan Novgorodissa – tai jos aikaa on enemmän niin Pientarissa ja Tverissä. En mielestäni löytänyt vielä tarkkaa tietoa mahdollisita ajatelluista yöpymiskaupungeista mutta ymmärtääkseni Kaspian meren rannalla yöpymispaikka olisi Mahatskala ja Kaukasukella Grozny.

    Ajankohta on tosissaan sellainen, että en pääse mukaan koko matkalle mutta kiinostaa koska Venäjällä on tullut matkustelua paljonkin bussilla mm. Kazakstanissa asti. Joskus tulevaisuudessa Pikavuoroa voisi ajatella myös Siperiaan – tosin sinne on Turun Nevatours tekemässä matkaa syksyllä 2017.

    • Reply Jani Laine 2.1.2017 at 15.31

      Hei, pysähdyspaikkoja ei olla vielä lukittu, kartat ovat suuntaa-antavia. Suunnitelllaan sitten yhdessä paremmin kun saadaan jengi kasaan. Tulevista matkoista järjestetään infotilaisuus hyvissä ajoin ennen matkaa missä käydään läpi matkasuunnitelma jne.

      Yhden yön stoppiin Pietari on huonompi vaihtoehto kuin esim.Novgorodi. Ehdottomasti samaa mieltä kanssasi. Kuuntelen mielellään tulevien lähtiöiden mielipiteitä sekä myös matkasta kiinnostuneiden ehdotuksia/mielipiteitä. Kiitos Aboturku! Tervetuloa Pikavuoroilemaan :)

      Yksi unelmistani on maanteitse Suomesta Vladivostokkiin via Mongolia.

      • Reply Aboturku 3.1.2017 at 19.16

        Tosissaan Suomi-Moskova väli on sellainen, että siihen menee ainakin kaksi päivää. Käytännössä Pietari-Moskova-väliä ei millään jaksa ajaa yhdessä päivässä vaan jos ajaa niin Suomesta pitää ajaa suoraan Novgorodiin (tauko esim. Pietarin kehätiellä MegaMallissa) ja yöpyminen Novgorodissa (useaa eri hintaluokkaa ymmärtääkseni löytyy) tai sitten Pietarissa ensimmäinen yöpyminen (vaikka hotelli Moskovassa ja ymmärtääksen aikoinaan jotkut saivat nukkua autossa hotelli Moskovan parkkipaikalla ja käydä vessassa hotellissa). Pietarin jälkeen yöpymiseen käy lähinnä Tver (sekin aika tuntematon kaupunki mutta isompi kuin esim. Turku). Moskovassa auton kannalta varteenotettava paikka olisi Izmailovskij Park-hotellikompleksi. Metro on vieressä ja jos joku on jossain muualla niin metrolla pääsee parkkiplikalle. Sinällään Izmailovskij Park on mielenkiintoinen, että on yksi maailman isoimpia hotelleja ja metro vieressä (Partizanskaya). Moskovasta eteenpäin mah. paikkoja voivat olla Tambov (yli 300.000 asukasta, ei juuri tietoja netistä mutta olin yötä 2014 ja mm. 500 metrin sisällä 7 kirkkoa, siisti kaupunki), ehdottomasti kannattaisi käydä Volgoradissa (yli miljoona asukasta, mm. Rodina Mat/Äiti Synnyinmaa-patsas). Kaupungin nimi oli aikoinaan Staliningrad. Volgroradista voi ajaa Astrakhaniin, muistaakeni tien varressa on rahtarihotellejakin. Astrakhanin eteläpuolelta minulla ei ole kokemuksia (olen siis kulkenut reitin (kuljettaja Tane, matkatoimisto Turun Nevatours, syksy 2014/Pietari-Vologda-Niznij Novgorod-Saratov, Kazakstanin raja/auto hajosi ja Tane jai autoon, me muut pikkubussilla keskellä yötä Uralskiin, Uralki-Atyray, Atyray-Venäjän raja/Astrkahan-
        Volgorad/Tambov/Moskova/Novgorod/Helsinki/Turku).

        Dagestanissa kannatta miettia hieman turvallisuustilannetta ja yöpyä rahtaripaikkojen tai autossa nukkumisen sijaan kunnon hotellissa jossa on vartiointi, samoin minusta Tsetseniassa. Jos aika riittää niin kannattaisi ajaa tosissaan Derbetniin asti. Derpen on yksi maailman vanhimmista kaupungeista ja Venäjän Federaation eteläisin kaupunki. Ja jos mahdollista niin voisitte yrittää selvittää mahdolliset pikkubussit/yhteydet Bakuun. Oman tietoni mukaan juna löytyy mutta ihan varmaan myös bussi. Rajan yli on voinut tieteääkseni mennä v. 2016 alun jälkeen. Raja oli suljettu ennen kolmannen maiden kansaisilta. Auton ylisaanti voisi tosisaan olla vaikeaa. Tätä varten pitää siis tosisaan olla kaksikertaviisumi. Jos vain mahdollista niin paras olisi vuosiviisumi. Itselläni on 12 kk. business-visa. Nimittäin on toinenkin mielenkiintionen paikka joka edellyttäisi pitkää/moninkertaista viisumia. Abhasia. Abhasian raja sijaitsee noin 2-3 kilometrin päässä siitä paikasta jossa on Sochin Formula-rata. Formula-rata on Olympiaparkissa joka sijaitsee Adlerissa 2-3 kilometrin päässä rajasta. En käynyt itse Abhasiassa mutta muutama kävi siitä ryhmässä jonka kanssa olin Sochissa lokakuussa 2016. Suurimmalla osalla visa oli sellainen, että eivät voineet käydä siellä.

        Astrkahanin jälkeen Kalmykian tasavalta (Elista) voisi olla mielenkiintoinen (en ole käynyt). Tsetseniassa Grozny on mielenkiintoinen. Nevatoursin porukasta jotkut kävivät siellä syyskuussa 2016 pikkubussilla Kislovodskista.

        Minulla on muutamia kuviaSochista ja video mm. Olympiaparkista ja formula-radasta Instagramissa lokakuulta 2016 jos kiinnostaa. Näimme sen formula-radan katsomon ym. ja menime Olympia-kentälle radan yli menevän kävelysillan yli. Ajattelimme juuri, että katsellaan sitten telkkarista tätä siltaa ja muistellaan paikkoja. Kuvat löytyy Instagrammista mm. hastagilla Sochi (käyttäjänimi turkuabo)
        Moskovasta (mm. hotelli Izmailovskij park löytyy hastagilla ladantehdasmatka, kuvat toukokuun lopulta 2016).

        Sochi on sinällään jännä kaupunki, että se on lähes 100 kilometriä pitkä. Adler on osa Sochia. Sohcissa kannattaa käydä lisäksi myös mm. vuoristossa Kranya Poljana:ssa jossa osa olympialaisista pidettiin. Lisäksi Akhun-vuorella mutta sinne ÄLKÄÄ alkako ajaa omalla bussilla vaan hankkikaa pikkubussi. Tie on päällystetty mutta se on sellainen serpentiini että Ajokki ei kyllä millään mahdu kääntymään niissä serpentiinimutkissa. Krasnaya Poljanaan menee lähes viivasuora moottoritie. Hotelleja ja majoitusta on Sochissa useaan eri hintaan. Me olimme neljä yötä Zemtsuzinassa – lähinnä siksi, että siitä oli monella vanhoja muistoja 1970-luvulta…

        Tässä aika pitkä kerronta omia edotuksia (vaikka en siis aika suurella todennäköisyydellä pääse mukaan, tai en ainakaan koko matkan ajaksi… Moskovaan asti ehkä voisi onnistua. Todennäköisesti ei onnistu esim. se, että tulisin/lähtisin Sochiin esim. junalla mutta se voi olla jollekin yksi vaihtoehto)

    Leave a Reply