Infotilaisuus Helsingissä 19. helmikuuta klo 14.00

• 17.02.2017

Hei kaikille,

Järjestämme kevään Sochin sekä kesän Azerbaizanin matkasta infotilaisuuden Helsingissä.

Mikäli olet kiinnostunut lähtemään matkalle mukaan niin tule ihmeessä paikan päälle tai jos et pääse niin infoon ja olet lähdössä tai kiinnostunut näistä matkoista niin lähetä minulle pikaisesti sähköpostia jani@salontilausmatkat

150411-4

Infotilaisuus

Kommentoi kirjoitusta

UUDET Pikavuoro -matkat on nyt julkaistu!

• 25.01.2017

Tehtiin kunnon tempaus ja vietiin Ajokki Royal matkamessuille. Messuilla oli esillä siis Ajokki, pikavuorolaisia ja apuna myös matkailualan opiskelijoita. Pidin esityksen pikavuorosta pe, la sekä su. Esityksessä kerroin uudesta tavasta matkustaa -pääpiirteittäin mitä pikavuoro on ja miten siihen pääsee mukaan.

Pikavuoro matkamessut

Matkailualan opiskelijat ottivat vastaan messuvierailijoita :) Messuosastolla kävi kuhina.

Matkamessut 2017 -Pikavuoro Maailman ympäri

Matkamessut 2017 -Pikavuoro Maailman Ympäri

Matkoihimme pystyi tutustumaan esillä olleella maailman kartallamme. Karttaan oli punaisella langalla merkitty tehdyt reissut ja vihreällä niin ikään tulevat. Julkistimme vuodelle 2017 neljä uutta Pikavuoroa. Messuilla suosituimmaksi pikavuoroksi osoittautui Pikavuoro Ex-jugoslavian maihin.

• Pikavuoro Helsinki – Sotshi – Helsinki 18.4 – 8.5.2017 Hinta 480 euroa.
  • Pikavuoro Helsinki – Baku, Azerbaidzan – Helsinki 11.6 – 6.7.2017 Hinta 630 euroa
  • Pikavuoro Itäblokin maihin 2.9.2017 – 19.9.2017 Hinta 440 euroa. (mm. Liettua, Valko-Venäjä, Ukraina, Moldova, Romania)
  • Pikavuoro Ex-Jugoslavian maihin 20.9 – 6.10.2017 Hinta 440 euroa. (mm. Serbia, Kosovo, Makedonia, Kreikka, Albania, Montenegro, Bosnia-Hertsegovina)

Jokaisesta tulevasta matkasta järjestetään infotilaisuus.

Seuraavaksi pidetään infotilaisuus Helsinki – Sotshi – Helsinki -matkasta. Infotilaisuus on tarkoitettu matkalle ilmoittautuneille sekä niille jotka harkitsevat matkalle lähtöä ja haluavat tietää lisää matkasta.

Matkamme tarvitsee 20 lähtijää jotta pystymme toteuttamaan sen. Ajokissa on 42 istuinta, maksimissaan otan kyytiin 25 matkustajaa. Täten jokaiselle jää hyvä tila bussissa.

Otan NYT ennakkoilmoittautumia vastaan sähköpostitse jani@salontilausmatkat.fi

Infotilaisuus

Järjestämme Sothsin matkasta INFOTILAISUUDEN Helsingissä sunnuntaina 19. helmikuuta klo 14.00. Tilaisuus pidetään Salon Tilausmatkojen linja-autossa. Osoitteessa Eteläinen Rautatiekatu 10. Tervetuloa!

2 kommenttia - kirjoita oma kommentti

Kuva otettu 23. marraskuuta 2010.

Kuva: otettu 23. marraskuuta 2010.

Siitä on kuusi vuotta aikaa, kun lähdettiin linja-autolla Bangkokiin. Kieltämättä matka oli ikimuistoinen. Venäjä, Kazakhstan, Kiina, Laos ja Thaimaa. Nälkä kasvaa syödessä. Pikavuorot vaan jatkuu…nyt Venäjän seikkailut saavat jatkoa.

Matkan aikana ja sen jälkeen vannoin, että en menisi Venäjälle enään pitkiin aikoihin. Olosuhteet olivat sen verran raskaat kuten tiet, pitkät ajopäivät, liikenne, lukuisat poliisipysähdytset jne. Olen kyllä käynyt Pikavuoro Bangkokiin -matkan jälkeen Venäjällä, mutta vain Viipurissa ja sen ”lähimaastossa”.

Nyt on eri ääni kellossa ja Venäjä kutsuu :) Järjestän nimittäin Pikavuoro -henkisen seikkailumatkan Venäjälle. Ajamme Kaspianmeren kautta Mustanmerelle aina Sotsiin asti. Pikavuorolaisilla on oiva tilaisuus seurata Sotsin formulakisat, mitkä ajetaan 28-30. huhtikuuta 2017.

Varaa lippusi seikkailuun tästä.

Venäjä vai Azerbaidzan?

• 10.12.2016

Hou Hou Hou! Jos saadaan 1000 tai enemmän tykkäyksiä 10.2.2017 mennessä, lähtee Pikavuoro katsomaan Formula1 -kisoja joko Sotsiin tai Bakuun eli Azerbaidzaniin.

VOITA LIPUT MATKAMESSUILLE!

Voit osallistua kommentoimalla tämän julkaisun kommentti kenttään tai facebook -sivuillamme ja olet mukana messulippujen arvonnassa. Arvonta suoritetaan 10.1.2017 ja voittajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti. Facebook ei ole mukana arvonnassa. Tokihan saat jakaa viestiä eteenpäin, jos siltä tuntuu! Onnea arvontaan!

Sepang

4 kommenttia - kirjoita oma kommentti

Edinburghista jatkettiin itärannikkoa alas, aina Yorkiin asti. Miksi ihmeessä Yorkiin? Kotimatkan aikana pikavuorolaisilla, niin kuin kipparilla syntyy ideoita reitin suhteen ja niitä yritetään toteuttaa mahdollisuuksien mukaan. Matkamme eteni Skotlannista Englannin Yorkiin, mikä oli mukavasti lähellä entistä Emmerdalen kuvauspaikkaa sekä lyhyen ajomatkan päässä Hullin satamasta, josta seuraavana iltana matka jatkui yön yli laivalla Belgiaan.

Emmerdalesta tuttu pubi The Woolpack.

Ennen satamaan ajoa noudettiin pari pikavuorolaista Minin -varasosamyymälästä.

Sirpa hieroi Tuomaksen hartiat kuntoon.

Belgiassa, Zeebruggen satamassa tuumailtiin seuraavaksi kaupungiksi Berliiniä, koska iso osa meistä ei ollut käynyt siellä. Teoriassa olisi ollut mahdollista ajaa jopa sinne asti, mutta alkumatka takkuili tieliikenteen ja -töiden takia. Lopulta jouduimme hylkäämään Berliini kortin ja valitsimme sen sijaan pienen saksalaiskylän nimeltä Ladbergen.

Ruuhkaa Saksan moottoritiellä.

Majoituksemme Ladbergessä.

Hyvin nukutun yön ja mahtavan aamiaisen jälkeen jatkoimme kotimatkaamme.

Ajoimme ostoksille isoon ostoskeskukseen Lyypekin Citti markettiin, jossa lastasimme Ajokin täyteen kotiinviemisiä. Ostosreissun jälkeen pysähdyimme keskustaan ja otimme pari pitkää Lyypekissä. Samoihin aikoihin saimme puhelinsoiton Finnlines -laivayhtiöltä: Laivassa on tilaa välille Travemunde – Helsinki.

Kotimatka Suomeen lähti siis Saksasta yöllä klo 3.00 ja laivaan sisälle ajoimme 23 jälkeen. Sitä ennen aikaa kulutettiin sataman tiloissa, mitänpä muutenkaan kuin ostoksia tekemällä. Meillä oli edessä 27 tunnin laivamatka, äkkiseltään kuulostaa pitkältä ajalta, mutta sitä se ei kuitenkaan ollut.

Pikavuoro on päättynyt, mutta vain hetkeksi!

Haluatko lähteä pikavuorolle?

Minkälaiset ihmiset lähtevät mukaan ja viihtyvät pikavuorolla. Varmasti monia meistä kiehtoo ne lukuisat yllätykset, tietämättömyys ja se mitä tulemme näkemään ja kokemaan. Voisi sanoa lyhyesti extempore ja se hetkessä matkustaminen on jollekin meistä sitä parasta matkailua. Pikavuoro on siis uudenlainen tapa matkustaa, jotain reppureissun ja valmismatkan väliltä.

Aamuskumpat Vuosaaren satamassa. Tuula ja Krikke ovat olleet mukana melkein jokaisella pikavuorolla.

Pikavuoro ja sen tulevaisuus

Irlannin Pikavuoro oli kaikin puolin onnistunut matka. Itse olin aika kiireinen koko matkan eikä valitettavasti aika ja taito riittänyt reaaliaikaiseen blogin päivittämiseen. Seuraavalle pikavuorolle kytketään päälle tuttu karttaseuranta ja reissutarinoita kirjoittaa joku muu kuin minä :)

Aika kiittää blogin lukijoita ja kaikkia mukana olleita -Iso Kiitos! Uusia matkoja julkaistaan lähiaikoina!

Voitte kommentoida blogiin milloin ja minne seuraavaksi haluaisitte matkustaa?

Kommentoi kirjoitusta

Halki Skotlannin ja stoppi Edinburghiin :)

• 22.11.2016

Herätys! tukka hyvin, kaikki hyvin vai miten se meni.

Äkkiseltään Skotlannista tulee mieleen viskit, skotti hameet, muurit ja linnat. Tietenkin unohtamatta henkilöitä, kuten formuloiden kolminkertaista maailmanmestari Jackie Stewartia tai kaikille meille tuttua näyttelijää mm. James Bond -elokuvista tunnettua herraa nimeltä Sean Connery.

Belfastista oli alle kolmen tunnin laivamatka Skotlannin Cairnryan:iin. Mitään ihmeellisiä toimenpiteitä ei tarvittu. Varasimme edeltävänä päivänä laivaliput sekä paikan bussille. Päivän aikana seilaa useita aluksia ja nyt tuntui olevan tilaa yllin kyllin. Tosin sesonki alkaa olla jo ohitse. Pikavuorolaiset pääsivät bussin kyydissä laivaan sisälle ja ulos. Toisin kuin meillä Ruotsin- ja Tallinnan laivoilla. Pääsimme nopeasti jatkamaan matkaa.

Päivän aikana kurvailtiin pienempiä teitä aina Edinburghiin asti – kerrassaan hienoja maisemia. Skotlantiin pitää päästä vielä uudestaan. Ehkäpä, joskus voisi järkätä Skotlannin kiertomatkan :) Halukkaita?

Anteeksi, mutta pitää näitä bussikuvia tänne blogiin laittaa :)

Kiltti -kauppa.

Paikallinen musiikkopäällikkö ja pikavuoron viihdepäällikkö.

Maisemakuva Edinburghin linnalta.

Baarimikko kertoi meille viskeistä. Olipa aika kattava ”valikoima”.

Listassa viskit oli jaettu neljään eri ryhmään. Jaettelu oli tehty tuotantoalueiden mukaan eli saaret, ylä- ja alamaat sekä Spey-joen alue.

Jenni ja Tuomas viskikierroksella.