Budapest, lokakuu 2017

Käytiin vuosi sitten Budapestissä, ja nyt on hyvä hetki palata vähän syksyisiin Budapest-tunnelmiin. Majoituimme aika kaukana keskustasta, kylpylähotelli Aquaworldissa, mutta sieltä kulki joka päivä ilmainen bussi keskustaan, ja paluukyytejäkin oli illalla useampaan kellonaikaan. Joten ei juurikaan taksilla ajeltu, siellä kun ei ole taksit niin luotettavia, monenlaista huijausta esiintyy.

Olimme todella tyytyväisiä kylpylähotelliimme, kaikki oli nykyaikaista, ja kävin myös hotellin kuntosalilla joka aamu. Tuossa lämpimässä ulkoaltaassa oli ihana illanpimeydessäkin lillua! Piha-alueet oli myös hyvät, siellä olisi ollut kesällä monenlaista tekemistä, rantalentopallokenttä, leikkikenttä, lasten uima-altaita, kiipeilypuistoalue jne., mutta enää ei lokakuussa ollut sellaiseen sopivat kelit, eipä näkynyt myöskään auringonpalvojia noilla aurinkotuoleilla! 😀 Yllä oleva kuva on otettu hotellihuoneistomme parvekkeelta aivan aamusta, auringon vasta noustessa.

Pääsimme tosiaan hotellin bussilla aamupäivisin Sankarien aukion vieressä olevan museon (taidemuseo?) eteen. Siitä jalkaisin kiertelimme lähialueita, ja kävimme myös sillan yli Budan puolella. Eniten tykkäsin Vajdahuyadin linnan alueesta, josta muutama kuva alla.

Käytiin vähän kauempanakin metrolla, ja käytiin mm. kauppahallissa ja pääostoskadulla Váci utcalla, mutta en tainnut sitten oikein ottaa valokuvia niistä. Váci utcalla söimme oikein edulliset jäätelöt, eurolla sai yhteensä neljä pallojäätelöä kuppiin, ja se oli oikein laadukasta italialaistyylistä jäätelöä! Siellä oli erikoisia ravintoloita, jääbaari (tuolit ym. jäästä) ja uimarantabaari (hiekkaa sisällä) muun muassa, mutta ei menty sisälle asti baareihin, koska oltiin lasten kanssa reissun päällä. Mutta koska minulla ei näytä olevan tallessa valokuvia näistä, niin lisäänpä tähän jotain random-kuvia seuraavaksi…

Yhtenä päivänä käytiin myös eläintarhassa, josta teen myöhemmin erillisen postauksen, kuvia on niin paljon. Alla kuva eläintarhan sisäänkäynnistä. Ja sitten tietenkin shoppailtiin, mihin Budapestissä on mahtavat mahdollisuudet!

Ehdottomasti joskus uudestaan Budapestiin, paljon jäi näkemättä!