Hilton Dubai Creek

Dubai on täynnä toinen toistaan hienompia hotelleja, ja sieltä löytää helpostikin edullisen sviitin tasokkaastakin hotellista. Toki myös kalliita paikkoja löytyy, ja rannalla sijaitsevat hotellit ovat joka tapauksessa muita kalliimpia.

Me päädyimme Hilton Dubai Creek -hotelliin Deiran alueella. Se sijaitsee lähellä DXB-lentokenttää, ja on Hiltoneista toiseksi edullisin. Vielä halvemmalla pääsee lähistöllä sijaitsevaan ensiluokkaiseen Hilton Sharjah -hotelliin, mutta siellä ei esimerkiksi ole alkoholitarjoilua Sharjahin lain sen kieltäessä (kiitos vinkistä Passíonate Traveller-blogille)

Varasin Executive-huoneen, koska se sisältää pääsyn loungeen, jossa on päivittäin kahden tunnin ajan tarjolla juomia ja pientä purtavaa. Näiden ollessa Dubaissa aika hintavia, niin tuo pari kymppiä / yö ei ollut paha lisä tästä lisäpalvelusta. Executive-palveluun olisi kuulunut myös maksuton lentokenttäkuljetus, jos lentomme olisi saapunut/lähtenyt DXB:ltä. Lisäksi kaikille vieraille on tarjolla päivittäinen kyyti Hilton Jumeirah Beach -hotelliin, jossa yksityisranta on käytettävissä.

Tein varauksen Booking.com -sivustolta, koska se oli siellä kaikista halvin. Siitä huolimatta jo muutama tunti varauksen teon jälkeen hotellista lähetettiin tervetulokirje ja mm. kerrottiin, että he yrittävät mahdollistaa aikaisen saapumisemme. Ensiluokkaista huomioimista 🙂

Perillä olimmekin jo 6:15, vaikka taksimatka DWC:ltä kestikin melkein tunnin. Hotellin vastaanotossa virkailija esitteli kaikki saatavilla olevat huoneet, ja saimme valita minkä niistä käydään laittamassa meille kuntoon. Valitsimme ylimmässä (14.) kerroksessa sijaitsevan huoneen, vaikka se olikin kerros jossa tupakointi oli sallittu. Huone kuitenkin tehtiin ”savuttomaksi”, ja melko hyvin se onnistuikin 🙂

Pääsimme siis ottamaan torkut pian, vaikka olinkin henkisesti valmistautunut pidempään odotteluun aulassa. Klo 11 aikoihin lähdimme tutkimaan Deiran aluetta, ja siitähän löytyikin heti monia mielenkiintoisia pikkukauppoja sekä houkuttelevan näköinen syyrialainen ravintola, johon päätimme joku päivä mennä syömään.

Hotellille palattuamme oli aika katsastaa, minkälaista Afternoon Tea -settiä loungessa oli tarjolla. Sieltä löytyi virvoitusjuomien, kahvin ja teen lisäksi hedelmiä sekä lämpimiä suolaisia ja makeita leivonnaisia. Ihan kiva välipala.

Mutta sitten: klo 18-20 ”Happy hour” olikin aivan mahtava!

”Light snacks”ien sijasta siellä oli päivittäin vaihtuva salaatti- ja leikkelepöytä, kahta eri lämminta ruokaa, keittoa ja jälkkäriä! Sekä tietysti kuohuvaa ja tavallista viiniä, erilaisia oluita sekä muutamaa väkevämpää juomaa joihin pohjautuvia drinkkejä sai tilata loungen ”vastaanottotiskiltä”. Viiniä käytiin myös aktiivisesti koko kahden tunnin ajan kaatamassa laseihin lisää. Tämä oli todellakin kannattava veto – päivällä kun oli niin kuuma ettei paljon tehnyt mieli mitään syödä, niin oli helppo paastota iltakuuteen ja tulla nauttimaan herkuista ja auringonlaskusta terassille viereisestä moskeijasta kaikuneen iltarukouksen luodessa paikallista tunnelmaa.

Myös aamupalaa oli tarjolla loungessa – ei valittamista 🙂

Hotellin katolla oli viihtyisä uima-allasalue ja baari. Kakkoskerroksesta löytyi myös pieni kuntosali, jossa oli tarjolla ilmaista vettä – jota muuten myös huoneeseen tuotiin siivouksen yhteydessä kaksi kertaa päivässä. Itse ravintolaa ja baaria emme nyt testanneet, kun loungen tarjoilut olivat niin hyvät.

Koko henkilökunta oli äärettömän ystävällistä ja avuliasta, kuten toki Dubaissa yleensäkin. Tämä oli hinta-laatusuhteeltaan eriomainen hotelli, jota voimme lämpimästi suositella hyvänä vaihtoehtona Dubaissa – etenkin tuota Executive-huonetta!

p.s. Vaimoni Tuuli Maria -blogissa lisää Dubain tunnelmia: Ensimmäinentoinen ja kolmas postaus.