Yleinen

Scandic Paasi – paluu juurille

keskiviikko, tammikuu 27, 2016

*Blogger’s Inn-yöpyminen Rantapallon bloggaajakortilla.*

Tästä tulee nyt ihan superkornia! Olipa kerran kaksi tyyppiä, jotka olivat töissä toisensa tavanneet ja kehdanneet vähän keskustella. Sitte käytiin yhdessä poimimassa mustikoita ja jo kohta seurusteltiin. Tyypit lähti ekaa kertaa Helsinkiin toisen kotiin. Opiskelukämpän soluhuone kävi ahtaaksi ja sitten haluttiinkin jo varata hotellista huone yhdeksi yöksi. Ne kaks tyyppiä oli tietenkin me, ja tuo ensimmäisistä ensimmäinen hotelli, johon me mentiin yhdessä, oli ihan vasta avattu Scandic Paasi Hakaniemessä. Nyt tarjoutui tilaisuus tehdä uusinta visiitti Paasiin ja palata juurille. Joulumatkamme päättyi Paasiin, joka oli lomareissumme viides ja viimeinen hotelli. (Ne muut hotellit olivat Radisson Blu Plaza, Tallink Spa, Hotel Kämp ja Hilton London Bankside)

Lentomme Lontoosta saapui Helsinkiin vasta klo 23:00 ja olimme hotellilla eväinemme aika tarkalleen keskiyöllä. Jatkolento Rovaniemelle lähtisi vasta 12:15 seuraavana päivänä, joten meillä oli ruhtinaallisesti aikaa. Saatiin joutuin huoneen avaimet ja suunnattiin ihan ylös, kuudenteen kerrokseen. Scandic Paasi on ”Story-hotel” ja jokaisella huoneella on jokin oma teema tai tarina. Muistamme ensimmäisestä vierailustamme sen, että huoneessamme oli valaisimina silinterihattuja ja se oli ihmeellistä, mutta aika siistiä. Tällä kertaa pääsimme avaraan, mutta erikoisen hämärästi valoisaan huoneeseen, joka oli kieltämättä aika söpö. Jostain syystä nyrkkeilijän päärynäpallo ja pehmoiset sydäntyynyt sopivat hyvin samaan huoneeseen! Markku jopa intoutui paiskomaan palloa parikertaa, ennenkuin ehdin hyssyttää, että nyt on KESKIYÖ! 😀

Oli ihan kamala nälkä ja keitettiin iltateet eväiden kanssa. Samalla meillä lämpesi sauna. Joo-o! Kuudennen kerroksen huoneesta löytyi ihan oma sauna. Tuntui, että viikko ulkomailla oli riittävän iso syy laittaa sauna heti päälle, että ehtisimme varmasti sen tuomasta ylellisyydestä nauttia. Ihan sama, vaikka kello olisi mitä ja se lyhentäisi yöuniamme tunnilla. Olipa muuten ihan mahtava kuoria matkan rähjäisyys päältä ja heittää löylyjä. Illalla löydettiin vielä meidän parveke ja aukaistiin ovi. Ulkona odotti yllätys: oli alkanut sataa lunta!

Suurista ikkunoista näkyi pimeän taivaan paksut pilvet ja hiljalleen satava lumi kun me köllähdettiin sängylle ja nukahdettiin. Ne oli muuten hyvät unet ne. Aamulla piti käydä heti parvekkeella tarkistamassa, että juu, maa on valkoisena. Me suunnattiin aamupalalle. Olen käynyt vuoden sisällä seitsemässä Scandicissa Paasi mukaan lukien ja aamupala oli näistä kaikista nyt toiseksi paras. Norjassa Stjördalin Scandic Hellissä Trondheimin liepeillä oli niin mellevät herkut, että niitä on aika vaikea voittaa. Paasi tulee hyvänä kakkosena. Herättiin ilmeisesti samaan aikaan kun kaikki muutkin vieraat, sillä aamiaisella oli hulinaa. Mikään tuote ei kuitenkaan ollut lopussa, vaan kaikkea oli. Oli ihana vetää buffetissa överit, kuten tavallisesti teen, sillä Lontoon matkalla emme syöneet hotelliaamupaloja kertaakaan. Nam. Ihmeellistä, että siitä on jo niiin kauan kun ensimmäisellä hotellilomallamme hämmensin Markun syömällä enemmän kuin se. Onneksi se on jo tottunut, että aamuisin napani on pohjaton. 😀 (Tämän jälkeen syötiin muuten vielä toinen aamupala Finnair Loungessa Helsinki-Vantaalla!)

Loppuun vielä vähän Scandic-pohdintaa. Me puhutaan Markun kanssa usein hotelleista ja eri ketjujen plussista ja miinuksista. Mulle on käynyt jo hyvin selväksi, että Scandic on Markun lemppari. Hän rakastaa autoaan ja sen tuomia mahdollisuuksia roadtripeille ja viime kesän Norjan reissulle Scandicit vaan sopivat täydellisesti. Minustakin ketjukonseptiin on tullut oikein hyviä muutoksia, nimittäin tuo jokaisessa hotellissa respan yhteydessä oleva shop on ihan järkyttävän hyvä juttu. Norjassa ostettiin iltapalasalaatit ja jugurtit tai vaikka uusi hammastahna niistä pikkukaupoista. Minibaaritkin joissain hotelleissa vielä on, mutta parempia herkkuja saa kun käy respan kaupassa. Tällainen systeemi pitäisi olla kaikilla ketjuilla käytössä varsinkin jos hotellin välittömässä läheisyydessä ei ole mitään 24h kauppaa tai ravintolaa. Muutaman kerran on nimittäin käynyt niin, että ollaan oltu huippuhienossa hotellissa, mutta huonepalvelu on ollut aivan budjetin ulottumattomissa ja kaikki kaupat ja raflat jo kiinni. Sitte on ollut kärvistelyä nälän kanssa aamuun asti, jos ei ole välttämättä halunnut lähteä jonnekin Mäkkiin keskellä yötä. Täältä ei tarvitse. Kiitos Paasi, tulemme ehkä taas uudelleen kolmen vuoden välein 😀

Seuraa blogia facebookissa, bloglovinissa ja instagramissa!

• Reply Outi keskiviikko, tammikuu 27, 2016 at 09:13

Te saitte saunan! Kylpyamme kelpasi meille oikeen hyvin, mutta onhan toi, että on sauna aika mahtavaa!! Itekin tykkäsin hotellin veikeästä ilmeestä hyvinkin paljon ja aamupala oli namia 🙂

• Reply Maarit Johanna keskiviikko, tammikuu 27, 2016 at 20:53

Sauna JUST tuolloin oli tosi ihana ylläri. 🙂 Muuten tykkään tosi paljon kylpyammeista, aina silloin kun niistä ehtii nauttia.
      Persoonalliset hotellit on kyllä myös mun makuun!

• Reply Satu keskiviikko, tammikuu 27, 2016 at 17:06

Mä yövyn aina Paasissa jos siellä on tilaa. Hinta on kohdallaan ja tykkään sijainnista (mulla ei oo koskaan ollut saunallista kämppää, joten Kulttuurisaunan läsnäolo siinä naapurissa on tosi jees). Hyvät unet tuli 🙂

• Reply Maarit Johanna keskiviikko, tammikuu 27, 2016 at 20:55

Hakaniemi on ihanteellisella paikalla pakko myöntää 🙂 Mekin käveltiin seuraavana aamuna Rautatieasemalle, kun oli niin kaunis ilma. Ihana aamukävely ja juurikin paikallaan. Tiesi, että pitää vielä istua tunti lennolla ja kaks tuntia autossa kotiin.
      Kulttuurisauna oli mulle ihan uus juttu! Pitää ottaa siitä selvä. Vois käydä löylyttelemässä sielläkin ^^

• Reply Anna / Tämä matka -blogi keskiviikko, tammikuu 27, 2016 at 21:44

Olleenkohan me oltu samassa hotellissa aamiaisen suhteen…? Hirveetä kuraa koko aamiainen.

Tuo myöhäinen saapuminen on usein kiusallista, kun on kiire huoneeseen, mutta ruokaakin olisi kiva saada. Niin alas en ole vielä kuitenkaan vajonnut, että olisin tyytynyt hotelliaulojen kioskien salaatteihin ; – ) Usein tehdään niin, että toinen jää ostamaan jostain kulmakuppilasta ruokaa, ja toinen kirjaantuu sisälle ja vie kamat huoneeseen. Pitää vaan muistaa jättää toinen kortti respaan, että ruokalähetys joskus pääsee huoneeseenkin : D

Se hammasharja/tahna/partahöylä kyllä kuuluu saada veloituksetta, jos on unohtunut. Ihan vain mielipiteenä niille hotelleille, jossa hinta on pitkälti yli 100 euroa yö, mutta jotka yrittää näillä välttämättömyyksillä rahastaa.

• Reply Maarit Johanna torstai, tammikuu 28, 2016 at 12:13

Kuulostaapa erilaisilta kokemuksilta! 😀 Minusta oli oikein tasokas aamupala ja voisin kyllä sanoa, että tällä vuoden aikaisella Scandic-kokemuksella näin osaan kyllä vertailla. Harmi jos sulla oli noin huono kokemus!

Ei mun mielestä kioskisalaatit ole mikään häviäjän valinta! Joskus sitä vaan on niin väsynyt, jos on ajanut pitkän päivän eikä ole ruokaa matkassa. Ihan hyviä ruokia noista on saanut, eikä meillä ainakaan ole aina varaa käydä ravintolasta hakemassa jotain kalliimpaa. Ainakin meidän tarpeita nuo shopit palvelee oikein hyvin. Nyt meillä oli naapurin Mäkkäristä kyllä iltapala, että ei sen kummempaa gourmet-ruokaa sekään :p