Parhaat välipalapatukat!

bites (4 of 7)

*Kaupallinen yhteistyö Cloettan kanssa

Mä unohdan tosi usein syödä tarpeeksi usein. Ruokailuvälien kasvaessa alkaa verensokerit tippumaan ja rouva muuttuu kiukkuiseksi hyvin äkkiä. Varsinkin nyt viime aikoina on ollut tärkeää pitää syöminen sellaisena, että ei pääse heikottamaan tai tule paha olo, joten välipaloista on tullut mitä tärkeimpiä ystäviä. Koska karkkia ei viitsisi vetää välipalaksi jo ihan tulevan lapsen terveyden tähden, oon yrittänyt täyttää itseäni aina herkullisilla, mutta terveellisillä välipaloilla. Bongasin jo muutama viikko sitten jonkin ABCin hyllystä BITE-patukoita, joita nappasin pari automatkalle Helsingistä Kuopioon. Siinä missä mies tykkää proteiinipatukoista, mä en oikeen niistä välitä. Yleensä mulla onkin hedelmiä ja pähkinöitä eväänä, ja samaa linjaa edustaa tämän postauksen päähahmo. Olen jo jonkin aikaa tehnyt yhteistyötä Cloettan kanssa, ja tänä keväänä Cloettalla on pari ihan mieletöntä uutuutta. Yksi niistä on tämä älyttömän herkullinen BITE-uutuus. Oli ihanaa saada Cloettalta taas tuotepaketti uutuuksia, kun olin ehtinyt jo vahingon kautta itse näihin tutustua!

Mä aloitin tutustumiseni Müsli BITE Seeds – välipalapatukalla, joka on edelleen suosikkini. Sarjassa on neljää eri välipalapatukkaa, jotka on täynnä mysliä, pähkinöitä, siemeniä ja hedelmiä. Sokeria on korvattu patukosita niin, että sidosaineena on käytetty aitoa hedelmämehua ja patukat on päällystetty ohuella kerroksella maitosuklaata. Eli hedelmiä, pähkinöitä, siemeniä, hedelmämehua ja suklaata, you say? What’s not to like! 

bites (3 of 7)

bites (5 of 7)

bites (1 of 7)

MüsliBITEsit on pähkinää ja siemeniä sisältäviä myslipatukoita, kun taas FruityBITEt on hedelmäpatukoita, tai no ne sisältävät melkein 60 % hedelmiä paloina. MüsliBITE Nuts on pähkinäpatukka ja Seeds on vuorostaan sekoitus auringonkukan-, kurpitsan- ja pellavansiemeniä. (Joo, tiedän, pellavansiemeniä ei suositella syötäväksi raskaana, mutta esim. leivässä tai myslipatukassa ne on kuulemma OK, kunhan ei syö älyttömästi). FruityBITEt sisältää rusinaa, omenaa ja karpaloa tai aprikoosia. Pinkki karpalo on ehkä vähiten suosikkini, ja ehdottomasti suosikkini on Apricot tätä nykyä. Seeds on hyvin jaetulla ykkössijalla.

Kerron teille salaisuuden. Toi Apricot maistuu ihan Tupla-patukalle :D Sen etu on vaan siinä, että se on paljon paljon terveellisempi :D Kuten kaikissa Cloetta-suklaatuotteissa, BITE-patukoiden suklaalla on vastuullisuudesta kertova UTZ-merkki, eli suklaaseen käytetty kaakao on tuotettu vastuullisesti ihmisten ja ympäristön hyvinvoinnista huolehtien.

bites (6 of 7)

bites (2 of 7)

bites (7 of 7)

Mä yritän rajoittaa tällä hetkellä näiden liikasyömistä, mutta pakko kyllä sanoa, että nää on superkäteviä! Patukat on melko pieniä, 30 gr, ja sellaisen tuhoamiseen menee ehkä minuutti mun vauhdilla. Varsinki noita aprikooseja voisin varmaan syödä muutaman hassun ihan huomaamattani. Pienestä koosta huolimatta noi on ihan mahtava nopea pieni välipala, joka taltuttaa jopa tällaisen sokerihiiren makeanhimon täysin! Pienuutensa vuoksi nuo on tosi helppo mahduttaa mihin tahansa pieneen käsilaukkuun tai taskuun, eikä ne rokota lompakkoakaan pahemmin. Kaupasta riippuen olen nähnyt näitä myytävän 0,85 – 1,10 eurolla! Mulle ne on pelastanu jo monta moninaista automatkaa ja kaupunkipäivää, joiden kesken on tarvinnut jonkin välipalan, ennen muuttumista todella hungryangryksi.

Suosittelen erityisen lämpimästi vihreää Seeds-patukkaa ja keltaista Apricotia :) Ne on ihan parhaita, vaikka en mä nyt valita, vaikka käsilaukusta löytyykin joku noista muista :D 

0

You Might Also Like

7 Comments

  • Reply Jenni Saturday, March 11, 2017 at 10:06

    Kiitos näistä vinkeistä! Nopeat ja terveelliset välipalaideat on aina enemmän kuin tervetulleita! Seuraavalta kauppareissulta lähtee ehdottomasti kokeiluun nämä patukat :)

    • Reply Anna Wednesday, March 15, 2017 at 11:49

      :)

  • Reply Minä Saturday, March 11, 2017 at 21:08

    Itse olin katsovinani että noista löytyy sokeria yhtä paljon kuin suklaapatukasta, mutta voin olla väärässäkin.. :/

    • Reply Miia Sunday, March 12, 2017 at 13:11

      Googlaamalla löyty et hiilarit 63g/100g ja joista sokereita 41g/100g eli jos patukka on 30g niin ei siitä ny ihan hirveesti sokeriakaan jää. :)

    • Reply Sitäpäsitä Sunday, March 12, 2017 at 15:51

      Sokeriahan näissä on, se on vain verhottu juurikin mainostetuksi hedelmämehuksi, joka kuitenkin lasketaan lisätyksi sokeriksi, mutta markkinoinnissa voidaan näin väittää, että tuote sisältää vain hedelmien omaa sokeria jne. WHO on linjannut, että kaikki erilaiset sokerit (myös intiaani-, palmu- yms.), siirapit (agave-, vaahtera- jne.), hunaja ja hedelmämehut ja hedelmämehutiivisteet ovat lisättyä sokeria.

  • Reply M Monday, March 13, 2017 at 20:05

    Kiitos tästä vinkistä. Nää lähti testiin ja hyviä on. :)

    • Reply Anna Wednesday, March 15, 2017 at 12:32

      :)

    Leave a Reply

    Previous Post Next Post