USKOMATONTA!

Te jokainen tiedätte varmasti, kuinka suuressa arvossa pidän GHD:n rautoja? No, tänään oli hieman erilainen kokemus GHD:n kanssa, ja nimenomaan yrityksen, ei itse raudan…

Mun nykyiselle GHD:lle (joka on alle vuoden vanha) kävi sama juttu kuin vanhallekin, eli n. 9 kuukauden käytön jälkeen se alkoi piippailemaan jatkuvasti ja sammuilemaan itsekseen ja menemään päälle itsekseen, aika selkee merkki kosketushäiriöstä johdossa, koska johdon kääntyminen aiheutti tämän. Ensimmäinen rautani oli saatu SKT-Groupilta, jonka kanssa yhteistyö sujui mainiosti!! Kun edellinen rautani meni rikki samalla tavalla, SKT vaihtoi sen mitään mukisematta samantien uuteen rautaan.

Mutta.

Nyt huomasinkin, että GHD:lla on oma maahantuoja Suomessa, ja SKT Group ei enää tuo maahan GHD-rautoja. Oletin, että palvelu on samanlaista. Kuinka väärässä olinkaan.

Soitin GHD:n asiakaspalveluun, josta todella tyly nainen ilmoitti, että vaihtoon ei laiteta ilman kuittia. ”No kun ei ole kuittia, kun on tuotelahjana saatu”. Jaa, no sitten ei voida mitään. Hetkinen, miten niin ei? Mun käsittääkseni saman takuun pitäisi päteä, jos raudalle kerta annetaan se 24 kk takuu. Ja minä en kuitenkaan ole muuten vaan rautaa vastaan ottanut, vaan olen jatkuvasti rautaa blogissa kehunut, eli GHD on tästä hyötynyt, varmasti enemmän kuin minä.

Kun kerroin, että kai tässä joku järki pitää olla, että lehdistölahjoissakin on takuuta, todella tyly naisääni ilmoitti, että jaa, yhdistän sut Piipille ja löi luurin korvaan sanomatta edes näkemiin. Piip-henkilö ei vastannut vaan meni vastaajaan. Jätin viestin.

Puoli tuntia myöhemmin soittaa GHD:n country manager, jonka nimeä en nyt tähän laita, vaan kulkekoon tämä todella aggressiivisesti puhelimessa esiintynyt nainen nimellä Piip. Hän soitti minulle ja kysyi missä ongelma. Selitin. Sain saman vastauksen. Lahjaksi saatua ei vaihdeta. Ihmettelin miksi. Hän halusi tietää mitä lehdistöä edustan, kerroin olevani bloggaaja. Hän ihmetteli mikä blogi. Kun kerroin blogini nimen, hiiltyi kyseinen nainen minulle täysin, kun ei tavuttamatta ymmärtänyt blogini nimeä. Koko puhelu siitä lähtien kun esitin asiani käytiin hänen puoleltaan huutaen.

Minua käskettiin linkkaamaan blogini osoite ja hän katsoisi, että olisiko bloggaajayhteistyö hyödyllinen heille. Hetkinen! Tämä asia on punnittu 2 vuotta sitten, kun sain ensimmäisen rautani. Nyt on kyse viallisen tuotteen palauttamisesta/vaihtamisesta, johon ei pitäisi millään lailla liittyä blogiyhteistyökelpoisuus. Yritin asiallisesti selittää tälle Piipille, että mun integriteetti ei kestä tollasta, että mieluummin ostan raudan ja kerron lukijoilleni, miten normaaleja ihmisiä kohdellaan heillä, sen sijaan, että ottaisin jonkun lahjuksen. Piip ilmoitti, että olen kiristäjä. Kiitin ja ilmoitin, että asia menee selvitykseen Kuluttajaviraston kautta, ja lukijani saavat lukea totuuden asiasta.

Siis kuinka raivostuttavaa? Eli jos Tavis Tavallinen saa synttärilahaksi GHD:n, josta ei ole kuittia, niin GHD sanoo eioota ja ilmoittaa, että vaihtoa ei tule. Mutta kun Bloggaaja Josta On Meille Hyötyä ilmoittaa, että rauta rikki, niin jo alkaa tapahtumaan? Minä halusin tuon vaihdon normaalina ihmisenä, en bloggaajana. Jos tuo vaihto olisi tehty vain sen takia, etten kirjoittaisi negatiivista, tai koska musta on hyötyä, niin on jumalauta täysin lakien ja hyvien menettelytapojen vastaista!

Mä laitan tän rauta-asian nyt eteenpäin Kuluttajariitalautakuntaan yhdistettynä nimiin niille henkilöille, joiden kanssa puhuin. Teille varoituksen sana siis, pitäkää niistä GHD-kuiteistanne kiinni ku henkikullasta, muuten voipi olla, että ette saa vaihtoa, kun ”ei teistä ole hyötyä” GHD:lle. Minä käyn ihan omin kätösin ostamassa uuden muotoiluraudan, ja pidän huolen, että se kuitti päätyy laminoitavaksi.

Mun tekis mieli boikotoida koko GHD:ta, mutta boikotoin ainoastaan tuota Suomen maahantuovaa osaa. Haluan uskoa, että GHD:n pääkonttorissa pyöriteltäisiin silmiä tällaiselle toiminnalle. Ostan siis GHD-rautani ulkomailta, jotta vältän Suomen maahantuojaa. Ja suosittelen sitä kaikille muillekin! Minullahan on ihan GHD:n markkinointipäällikön meili, taidankin käyttää sitä hieman valaistakseni tätä palvelua, jota sain ja varmistaakseni, ettei yksikään muu GHD-asiakas saa samanlaista palvelua Suomen maahantuojalta.

Jumalauta, joku raja sille, miten kohdellaan ihmisiä ja asiakkaita. Asiakaspalvelun epäystävällisyys ja huutaminen on yksi asia, mutta tuollainen härskiys on ihan asia erikseen. Kyllähän se on selvä, että näitä yhteistöitä bloggaajiin solmitaan markkinointiarvon kohottamiseksi ja mainonnan vuoksi, mutta joku järki pitää olla, miten eriarvoisesti ihmisiä kohdellaan! Kenenkään toisen mainostajan kanssa ei ole ikinä tällaista meininkiä ollut.

Johtopäätös:

  • SKT-Group (tuo Tigit jne. maahan) ISO AAMEN JA PALJON PLUSSIA TOIMINNASTA
  • GHD Suomen maahantuoja JÄRISYTTÄVÄN ISO MIINUS

Tää avautuminen nyt teille tähän väliin, tsekatkaa hei noi huuto.net-kohteet, jotka on tossa alla!:)

125 vastausta artikkeliin ”USKOMATONTA!

  1. Käsittämätöntä tuosta tekee sen, että oma ylpeys ja kiukku laitetaan toiminnan edelle. Jos järjellä ajatellaan, kaatuuko bisnes muka siihen, että hyvität yhden raudan? Vaihtokauppana saisi tyytyväisen asiakkaan. Mutta ilmeisesti tärkeämpää on pitää jostain typerästä periaatteesta kiinni, eikä lunastaa niitä laatulupauksia, joita noinkin kalliin tuotteen kohdalla voi olettaa olevan olemassa. Täysin toisarvoista on se, onko rauta saatu vai ostettu, jos sillä on 24kk takuu. Ja vaikka ei voisikaan antaa periksi, miksi asiaa ei voi hoitaa asiallisesti? Mikä oikeuttaa aikuisen, ammattilaisen, huutamaan kenellekkään, missään tilanteessa? Iso miinus, todellakin.

    • Itseasiassa jos olisin tuossa tilanteessa, en edes huolisi rautaa enää vaikka tarjottaisiin. Jo pelkästään se, että kaksi rautaa pimahtaa alle vuoden käytön jälkeen ei kyllä mielestäni ole noin kalliin tuotteen ominaisuus, puhumattakaan siitä kuinka huonosti koko asia hoidettiin.

      Tsemppiä, pirteää lukea blogeista välillä totuudenmukaista ryöpytystä ;)

  2. Ei parane raudan mennä nyt sitten rikki, koska ostin sen messuilta noin vuosi sitten, enkä saanut kuittia. Oliko muuten nää Suomen maahantuojat ihan suomalaisia? Tai siis ne henkilöt keiden kanssa puhuit?

        • Itse asiassa mun mielessä yritys saa itse päättää tarvitaanko kuittia tai ei. Olen töissä eräässä suomalaisessa liikeketjussa. Mikäli ostajalla ei ole kuittia reklamaatiotilanteessa, ei hän saa reklamaatioita suorittaa. Kuitti yritetään tietenkin kaivaa kaikin mahdollisin keinoin esim. asiakkaan tiliotteista tai myymälän kuittipankista. Mutta mikäli kuittia ei löydy, ei asiakas ole oikeutettu reklamaatioon, sillä tuote voi olla ostettu muualta. (samoja tuotteita myydään muissakin ketjuissa)

          Minulle on selitetty, että tuo systeemi ei riko lakia jne. Koska kuluttajansuoja on myös liikkeen puolella.

          Mielestäni tuo on vähän ihmeellistä, itse olettaisin, että reklamaatio hoituu aina ilman kuittia Suomessa. Osaako joku viisaampi valaista?

          Ps. Hirveetä toimintaa tuo GHD-juttu…

          • Rrklamaatio liikkeeseen on eri asia kuin maahantuojalle. Liike voi nimenomaan vedota, että ilman kuittia ei tiedä mistä ostettu. Maahantuoja on eri asia. Lain mukaan saa hakea aina korvausta suoraan maahantuojalta ohittaen sen väliportaan. Ja maahantuoja on velvoitettu korvaamaan virheelliseen tuotteen ja lain mukaan ilman kuittia. KSL on ainoastaan suunniteltu kuluttajan hyödyksi, siinä ei ole tarkoituksena suojella muuta kuin kuluttajaa.

  3. Olipa törkeää palvelua! Toivottavasti asia ratkeaa oikeudenmuikaisesti… Ja olivat nuo ämmät kyllä ihan väärällä alalla jos asiakaspalvelutaidot ovat noin puutteelliset!

    Ite olen tässä juurii tutustunut noihin kuluttajansuoja asioihin erään kurssin tiimoilta ja täytyy sanoa että kyllä ne yritykset vaikka minkälaista puppua kehittelee!

    Pidät meidät sitten ajantasalla että jokainen saadaa liitettyä tämä maahantuoja mustalle listalle!;)

  4. Vähän raivostuttavaa!!>:( Onneks ostin omani ulkomailta.
    Mä oon ite niin luuseri et jos joku tollane huutais mulle puhelimessa ni en sais aikaseks nostaa kovin suurta vastarintaa..:( Onneks sä viet kuitenkin asiaa eteenpäin ja kerroit siitä blogissa! :)

  5. Ihan älytöntä! Uskomatonta, että joku viittii alkaa miettimään omaa hyötyä siinä vaiheessa, kun kyseessä on käytännössä rutiinitoimenpide. Ja asiakaspalvelu, haloo.. Hyvä että vaadit palvelua ”normaalina” ihmisenä! :)

  6. Hyvä että jaoit asian täällä. Meidän muidenkin kuuluu saada tietää asiasta, ja hyvä vaan että v-mäiset asiakaspalveluammatissa olevat henkilöt kyseisessä firmassa saavat vähän julkisuutta :) toivottavasti heidän esimiehensäkin tms lukevat blogiasi ;) hyvä Anna !:)

    Ihanaa muuten pitkästä aikaa nähdä vähän Suomi-asukuviakin, alkaa jo vähän kyllästyttää ne paratiisitaustat ;) :D pidähän kiva loma täällä päin !

    PS. Sinä ja blogisi ootte aivan upeita<3

  7. Mahtavaa, suurkiitos että kerroit tästä!

    Olen pohdiskellut GHDn ostamista, mutta nyt on ainakin 100% varmaa etten suomesta sitä osta. Arvata saattaa ettet varmasti ole ensimmäinen joka saa kyseistä käytöstä osakseen, mutta toivottavasti tämän julkisuuden ansiosta viimeinen! :)

  8. Tuli mieleen tämmönen juttu että kun tossa muutama kuukausi sitten marssin kampaajalleni aikeissani ostaa ghd-rauta, niin kampaajani kertoi, että alkuperäiset ghd:n tekijät ovat myyneet oikeuden ghd-merkkiin toiselle yhtiölle ja samalla ghd-rautojen laadullinen taso laskenut huimasti. En nyt tarkkaan tiedä koska tämä on tapahtunut, mutta kampaajani sanoi ettei voi suositella nykyisiä ghd-rautoja enää. Hänen mukaansa vanhan ghd-raudan kehittäjät tekevät nykyään cloud nine nimistä rautaa, joka on yhtä laadukas kuin ghd-rauta joskus oli (ja plussana se, että lämpöä voi säätää). Koska luotan kampaajaani sataprosenttisesti niin ostin sitten tuon cloud nine raudan ja ainakin tähän asti olen ollut enemmän kuin tyytyväinen! Kannattaa siis harkita tuota cloud ninea jos kuitenkin olet arvokkaamman raudan hankkimassa. Omani maksoi n.200e.

      • Mulla on tuo cloud 9 ja hakkaa ghd:n mennen tullen! Mahtava ominaisuus tuo lämmönsäätö, kaikkien hiukset kun ei kestä sitä 200 astetta mitä yleensä raudat paukuttaa läpi. Hennommille hiuksille kun riittää jo suoristamiseen se 150 ja sileetä tai kikkuraa tulee :) Suosittelen erittäin lämpimästi! mä sain oman cloudini hippasen halvemmalla 165€, suositushintahan on se n.22o€.

        Mä teen paljon kampauksia ja tuo rauta on ollut myös niissä puuhissa ihan ehdoton. Lämpenee tosi nopeeta ja plussana on raudan suojus, jonka voi sujauttaa päälle viakka rauta ois just sammutettu ja kuuma.

  9. Moikka!

    Kysymys ihan aiheesta poiketen: Miten laitat tai käsittelet sun tukkaa? Se on aivan mahtavaupeaihana ja oon miettiny että miten sitä arkena laitat, vai onko se ihan vaan laittamattomana noin valloittava? :)) Oon sun tukkaan ihan rakastunu <3 Ja sun blogi on ihana ja sä olet mahtava! :))

  10. Tosi hyvä juttu, että pidät tästä asiasta kiinni ja viet tän perinpohjin loppuun! Mua itseäni aina suututtaa kuunnella, kun joitain ihmisiä on kohdeltu väärin/huonoa palvelua jne, eikä ne tee asialle sitten mitään. Jupina seläntakana kun ei paljon auta. Harmi juttu toki, että tällasta pääsee käymään, mutta nyt taisivat kyllä ryppyillä väärälle henkilölle. :D

  11. Kiva ylläri ”Piip”:lle, jos se googlaa sun blogin, näkee tän postauksen ja tajuaa lukijamäärät. :D On kyllä ihan törkeää käytöstä. Tommoset piipit varmaan kuvittelee, että jos nuori naisääni soittaa niin se asiakas on helposti säikäytettävissä. Valitsi kyllä nyt väärän tytön! ;) Go Anna Go!

  12. Kiitos kun jaoit tämän kanssamme! Olin aidosti jo etsimässä itselleni GHDtä kun edellinen muotoilurauta oli siskon ja mun yhteinen, mutta omille muuttaessani se jäi siskon omistukseen. Mä en vihaa mitään muuta niin paljon kuin huonoa asiakaspalvelua enkä todellakaan aio tälläisen jälkeen kannattaa yritystä tai maahantuojaa. Tosi kurjaa että jouduit taas tommosta soopaa kuuntelemaan :/ Alanpa katselemaan nyt toisia muotoilurautoja…

  13. Kiitos ja kumarrus sulle, että ajattelet asian niin, että mikä on oikeudenmukaista etkä niin, että ”olkoon, olen bloggaaja ja sain sen vuoksi uuden raudan”. Oli lahja tai ei, jos takuu on luvattu tuotteelle(ja GDH:llakin kun on hyvä maine ja hintaa) niin kyllä sen vain on pädettävä. Kuluttajasuoja-asiamies hoitaa asian varmasti! Kiitos myös hyvästä blogista Anna! :)

  14. Heips,

    Ootko kuullut Cloud Nine -muotoiluraudasta? (http://www.cloudninehair.com/shop/products/cloud-nine-iron/) Viime syksynä sain viimein mahdollisuuden hankkia ghd-raudan, mutta juuri ennen ostamista maahantuojalta (sillon vielä SKT-GROUP) kuulin tästä uudesta raudasta, ja päädyin ostamaan Cloud Ninen, ja hetkeäkään en ole katunut. Verrattuna ghd-rautaan Cloud Ninessä on kaikki samat ominaisuudet, mutta muutama extrajuttukin! Esim. Cloud Ninessä on säädettävä lämpötila (lämpötilan säätöhän vaikuttaa siihen millaista jälkeä raudalla haluaa, kuumemmalla saa kestävää, ja hennommat hiukset tarvitsevat pienempiä lämpötiloja muotoiluun. ghd:n lämpötila on n. 185-190 astetta, joka usein suomalaiselle hennommalle hiukselle on liian kuuma.)

    Lisäksi Cloud Nine -raudan ovat kehittäneet samat ihmiset, jotka aikanaan kehittivät alkuperäisen ghd-raudan. Nykyäänhän ghd:n valmistus on siirtynyt Kiinasta pois (en muista minne :-/) ja rautaan käytetään halvempia osia kuin aiemmin. Tästä syystä uudemmat ghd-raudat eivät juuri kestä mitään, vaan jatkuvasti tulee näitä oikosulkuja yms. Cloud Nine -raudat taas valmistetaan Kiinassa, juuri siinä entisessä ghd-tehtaassa.

    Itse en sitten ole päässyt ghd:tä kokeilemaan, mutta kun tuttavapiirissä jonkun verran noita kampaajia pyörii, joilla on kokemusta molemmista, niin kuulemma Cloud Nine liukuu hiuksissa vieläkin paremmin kuin ghd.

    Tän pienen romaanin vois näin markkinointihenkisesti lopettaa, että kumpaa haluaisit, good hair dayn, vai elämää yhdeksännessä taivaassa ;)

  15. Häh? Eikö tuossa ongelmana ole se, että olet saanut tuotteen lehdistölahjana, joten sitä ei vaihdeta. Olethan saanut sen ilmaiseksi maahantuojalta. (Näköjään maahantuova organisaatiokin on vaihtunut!) Jos joku Tavis-Taija saa raudan äidiltään lahjaksi, on kyseessä ihan eri juttu. Tavis-Taijan äiti on nimittäin maksanut raudasta. Fiksuna ihmisenä Tavis-Taijan äiti säilyttää kuitin ja ottaa siitä vielä kopion. Onhan se nyt ihan selvää, että viallisen tuotteen palautukseen tarvitaan kuitti.

    • Viallinen se tuote on vaikka olisi kuinka pressilahja. Pressilahja ei tule ”ilmatteeksi” vaan vastineeksi on mainostilaa. Ja silloinkin luvataan se 24 kk takuu. Tehdään vaan ns. nollakuitti, jota mä en vaan ikinä saanut:)

    • Ei viallisen tuotteen palautukseen tarvita kuittia, jos se on selkeästi viallinen ja selkeästi maahantuojan/valmistajan tekemä.

      Kuitti ei ole lakisääteinen asia Suomessa minkään muun kuin alkoholin myynnin suhteen. Myyjä voi siis täysin laillisesti jättää kuitin antamatta ja tekemättä, jolloin taas asiakkaan oikeudet turvataan sillä, että kuittia ei ole pakko olla viallisen tuotteen palautuksessa.
      Myymälä joutuu hyvittämään viallisen tuotteen, jos on todettavissa, että he kyseistä tuotetta myyvät, ihan ilman muuta todistetta kuin asiakkaan sana.
      Tämä siis vain viallisen tuotteen kohdalla, mitään muita oman maun säätämiä palautuksia taas ei tarvitse ottaa vastaan. Nythän tässä on selkeästi viallinen laite kyseessä.

      Hyvä, Anna, anna mennä ja pidä meidät ajan tasalla, miten asia etenee.

    • viallisen tuotteen palautukseen ei tarvitse kuittia, vaan kyseessä on reklamaatio ja asiakas saa uuden tuotteen tilalle :) mutta on kyllä omituista asiakaspalvelua, luulisi että myyjien ensimmäinen juttu ”asiakas on aina oikeassa” pysyisi päässä.. ja tärkeintä on että asiakas lähtee tyytyväisenä! ja kun positiivisesta kokemuksesta kerrotaan parille, negatiivisesta yli kymmenelle…

  16. Tuo on kyllä aivan älytöntä puuhaa.. Kuinkakohan moni yritys oikeasti lahjoo ihmisiä, että he eivät kertoisi totuutta? Naurettavaa on myös huutaa ja raivota puhelimessa, kun voisi keskustellakin kuin aikuiset ihmiset. Todella huonoa mainosta.
    Taitaa mennä oma ghd tilaukseen ulkomailta..

    Pahoittelen, että en ole saanut niitä tuotteita vielä lähetettyä! Tässä on podettu angiinaa ja kuumetta,niin ei ole päässyt postiin asti.

  17. Varmaan kyseessä on vaan yksi henkilö tai kaksi ilmeisesti sinun tapauksessasi.Ei kai kaikki siellä voi olla noin surkeita asiakaspalvelijoita.Hyvä,että otit nimet ylös,ehkä siellä joku saa palautetta asiasta:)

  18. Pöyristyttävää :O Mäkii niin luotin GHD:n. Toivottavasti oikeus voittaa! Tsemppii.

    ps. Ei ehkä ihan oikee aika kysyy mutta voisitko ehkä joskus tehä postauksen tosta miten teet noi yli-ihanat kiharat? ;D

  19. Toi kuulostaa ihan käsittämättömältä, voiks tolleen oikeesti tehä? Ainakaan mulle ei avaudu, millä perusteella ne teki tolleen niinkuin teki, tosi kummallista touhua. Hyvä, etten jättänyt asiaa siihen vaan viet eteenpäin :) Itse oon joskus harkinnut GHD:tä, mutta tän valossa taidan pysytellä ainakin vielä jonkin aikaa normiraudoissa.

  20. Aikamoista meininkiä!

    Tää tosin muistutti mua taas siitä, että ei mitään hajua missä mun GHD:n kuitti mahtaa piileksiä.. mut ehkä se tulee vastaan ku saan aikaseks siivota huoneen, jonka mylläsin ylösalas erään toisen tärkeän paperin perässä. Että näin hyvin meitsi kans osaa nää tärkeitten papereitten säilyttämiset.. ;) Tarttis varmaan tehrä jotain :D

  21. Vau! Erittäin ”hienoa” toimintaa tosiaan. Asiakaspalvelu on Suomessa lähtökohtaisesti perseestä, ja muutenkin näiden blogilahjojen ja -lahjonnan kanssa tullaan ainakin minun lukijan mielestä vähän jälkijunassa. Mitä maksaa yritykselle lähettää sinulle uusi laite? Postimaksut. Nyt kaikki Mungolifen lukijat lukevat huonot kokemuksesi ko. yrityksen kanssa, eli se saa hurjasti huonoa pressiä! Oikein paljon tsemppiä Anna, uskon, että KRIL:ssä asia hoituu. Ja kiitos hurjasti ihanasta, avoimesta, rehellisestä blogistasi. :)

  22. Ymmärrän että harmittaa että olivat kamalan epäystävällisiä mutta jotenkin naurattaa tämä postaus :D Kun kuitenkin ilmaiseksi olet saanut jo kaksi rautaa. Suurempi ongelma on toi asiakaspalvelijoiden käytös–

    • Olen saanut käytännössä yhden raudan, koska toisella korvattiin 9 kuukaudessa rikkoutunut ensimmäinen. Ja kuinkas monta kertaa GHD on esillä ollut täsä blogissa? Luuletko, että ihan ilmatteeks antoivat, vai ovatkohan saaneet mainosta tilalle?;)

  23. Hei tää asia ei nyt liity mitenkään tähän, mutta minkä kokonen on sun jumpini? Olen saman pitunen ku sä, ja S koko olis ollu 175 asti, ja ajattelin kummiski tilaa M koon, ku oon vähän leveempi, joten onko sulla S koko ja onks se reilun kokonen et tilasinko itelleni nyt jonkun armottoman ison teltan?
    Olen hirveen kärsimätön tän asian kanssa, odotan sitä niin innolla, mut rupesin pelkää et se onki ihan liia iso!
    Kiitos vastauksesta!

    Terhi

  24. Joo mulla on kans huonoja muistoja Suomen GHD:n puolelta… Tilasin rautani lookfantasticista ja tarkistin moneen kertaan GHD:n sivuilta, että se on valtuutettu myyjä ja myös tarkistelin, että lookfantasticin sivuilla oleva mikä-lie-varmistus-koodi on sellanen kun pitääkin. Noh sain sitten rautani ja alko ihmetyttään, kun siinä ei ollut minkäänlaista sinettiä… Paketti näytti aidolta ja kaikkee, mut sellanen muovijuttu, minkä oon nähny joissakin blogeissa, puuttu kokonaan ja näytti siltä, kun siinä ei sitä kuuluis ollakkaan. Aloin sitten panikoimaan, että se ei oo aito. Vertailin sitä rautaa muihin kuviin ja huomasin muutaman poikeavuuden (tajusin myöhemmin, että mun rautani oli vaan eri malli). Toinen juttu oli, että lookfantasticin ”kuitissa” luki vaan jotain tyyliin [/product 8972938742983]/ ja kääntöpuolella luki, että GHD:n palautus/vaihto onnistuu ainoostaan, jos sinetti on koskematon. Ja mikä h*lvetin sinetti??? Lähetin Suomen GHD:lle viestiä, jossa pyysin sähköpostiosotetta, jotta voisin lähettää kuvia. Sain sitten sellasen ja otin siihen kuvia paketista ja hologrammista yms ja selitin, että miten asiat on. Vastausta ei kuulunut ja lähetin uuden meilin, että onkohan kuvat tulleet perille. Vastaus oli erittäin tyly: ”Ei ole näkynyt.” Vastasin (ystävällisesti), että kuvat olivat liitteenä aikasemmassa viestissä, vastaus oli tyyliin ”Aa joo, en huomannut. Outoo, ettei siinä ollut sinettiä, mut ei tossa mitään vikaa ole, jos olet sen kerran pystynyt rekisteröimään”. A) Testasin niin saman raudan pystyy rekisteröimään uudelleen. Eli toisinsanoen kunhan vaan hologrammissa lukee sama numero, kun jossain aidossa raudassa niin myös feikkejä pystyy rekisteröimään. Ja B) Miten ei voi tajuta, että ne kuvat oli siinä, kun viestissä luki ”Liitteenä on kuvia raudasta”? Sitten se sen vastaus oli sellanen, kun se ei olis edes vilkassu niitä kuvia ja perin tarkotus varmastikkin oli se, että olisin luovuttanu, kun ei vastausta kuulu. Sain kyllä tosi huonon vaikutelman ja en tiedä, oonko vieläkään varma sitten sen raudan aitoudesta, mut sen ainakin tiedän, että seuraavan kerran tilaan jostain muualta. Luulis, että niitä olis siellä GHD:n Counterfeits -osastolla hiukan enemmän kiinnostanu, kun jokin niiden valtuuttama jälleenmyyjä myy rautoja ilman sinettiä. Sori sekavasta selityksestä, mut pointtina oli, että oli kyllä huonointa asiakaspalvelua mihin oon ikinä törmänny! Hyvä, että veit ton jutun vähän pidemmälle! Olis kiva kuulla, et miten asiat sitten meni. :)

  25. Eihän juuri mitään elektroniikkatuotetta vaihdeta ilman kuittia. Kuittista kuitenkin näkee onko tuote 9 kuukautta vai 4.5 vuotta vanha. Ja lisäksi se toimii jonkinlaisena aitoustodistuksena.

      • Hei Anna, laita tämä äskeinen hologrammikommentti tekstiisi kiitos, niin säästyt vihaisilta anoilta jotka huutelee että ei ilman kuittia voi palauttaa. Itsekään en tätä meinaan tiennyt että ilman kuittiakin voi tuotteen iän todistaa niin ihmettelin kanssa mikä siinä on niin ihmeellistä ettei ilman kuittia voi palauttaa. Ettei vaan tule väärinkäsityksiä :)!

  26. Huh huh mitä toimintaa, onneksi et vaan pelkästään valita ja inise vaan myös teet asialle jotain !!!:) go mungo!!!

    Itsekin olen sinun blogistasi inspiroituneena haaveillut GHD:stä ja onneks en asu Suomessa niin ei sitä sieltä tule edes hankittua

    toivottavasti saat oikeutta vääryyden tilalle !:) ihan harmittaa puolestasi :(

  27. Kuulostaapa tutulta… Mun omalle raudalle kävi samalla tavalla, piippaili edestakaisin ja otin sitten aidon rautani hologrammitarrasta numerot ylös ja soitin SKT-groupille, jossa erittäin tyly nainen kertoi maahantuonnin loppuneen ja epäili rautani aitoutta kun kerroin tilanneeni sen ghd:n viralliselta jälleenmyyjältä ulkomailta.. No, tyly nainen väitti kuitenkin että vaihto ei onnistu ja kehotti ostamaan uuden raudan. Sattumalta meille tuli kouluun samalla viikolla joku nuori nainen SKT-groupilta pitämääm myyntikoulutusta (opiskelen parturi-kampaajaksi) ja hiillostin häntä sitten ihan kunnolla tästä asiasta vaikka hän nyt viaton olikin, ja sain lopulta käyntikortin jollekin taholle, mikä oli vastuussa noista takuuasioista ja sieltä sitten onneksi lopulta sainkin ihan asiallista palvelua ja muutaman viikon päästä uuden raudan kotiinkuljetuksella kun tältä naiselta sai osoitteen mihin rikkinäinen rauta piti lähettää mukanaan selvityslappu raudan viasta.. Jos noin ei sattumalta olisi käynyt niin olisin varmasti vieläkin ilman rautaa ja siinä luulossa että takuu ei tosiaan korvaa mitään. Jos nuo raudat olisi yhtään huonompia niin boikotoisin kyllä koko ghd:tä mutta taidan joutua nielemään ylpeyteni.. pakko vaan sanoa että ihmeen paljon ihmisvihaisia henkilöitä on etsiytynyt töihin ghd:n Suomen maahantuontiin…

  28. no huhhuh mitä toimintaa GHD:n maahantuojalta. Uskomatonta asiakaspalvelua, toivottavasti nämä vittupäät saavat noottia tuosta toiminnasta. Hyvä että pistät asian eteenpäin, teet palveluksen meillekin ;)

  29. Sydän jätti muutaman lyönnin väliin, kun tajusin että itsehän tosiaan heitin sen kuitin pois ajat sitten… Ja rauta ei ole kuin arviolta 2-3kk vanha. Nyt vaan sormet ristissä toivotaan että se ei mene rikki kun kerta noin kauan olis ollu takuukin voimassa. Harmittaa tietysti tosi paljon, mutta minkäs teet :/

  30. Ihan älytöntä toimintaa! Asiakaspalvelutyössä toimineena ei voi kuin pyöritellä päätään.
    Kiitos infosta, GHD:n hankkiminen on harkinnassa ja nyt tiedän että ulkomailta se kannattaa hankkia.

  31. Oho, kuulostaa tosiaan aika uskomattomalta :o Ite oon nyt kohta puolisen vuotta miettinyt tota GHD:n ostamista, mutta mun päätöstä on aina peruuttanut, kun oon aika useasti lukenut juuri tuosta että se rauta ei ihan hirveän pitkäikäinen ole, ja varsinkin nyt, kun tämän luin. Huh! Tosi törkeää, että jos vaikka on kuitti kadonnut tai on saanut raudan lahjaksi eli ei kuittia alunperinkään ole, niin takuu meni sitten siinä… Järkyttävää!

    Oot kyllä tosi fiksu, ettet mennyt heidän omien ”ehtojensa” mukaan, vaan halusit tehdä homman kuten kuuluu. Ei tollanen menettely ja asiakaspalvelu (jos niin voi tässä enää edes sanoa) jatkua! Joo, enpä taida sitä GHD:tä ainakaan Suomesta ostaa, jos ostan ollenkaan…

  32. Oho, kuulostaapa oudolta. Itse tilasin rautani ulkomailta, ei tullut mieleenkään maksaa Suomen ryöstöhintoja.. Mietin vaan että mitenköhän toi kuitti asia pitää hoitaa (JOS on tarvetta) kun on netin kautta tilattu? Kai sähköpostivahvistus tms riittää.. No, toivottavasti GHD toimii ja ei tarvitse koskaan miettiä koko asiaa ;)

  33. Voi mie niin toivon, että nämä GHD:n Suomen edustajat lukevat tämän sun postauksen ja menevät hetkeksi itseensä, kun tajuavat millaisen mainonnan ovat palvelunsa myötä itselleen saaneet! Miten tuollaisia ihmisiä on edes päästetty asiakaspalveluun! Tiedämpähän, mistä en haaveilemaani GHD-rautaa ainakaan lähde tilaamaan!:) Toivottavasti kuluttajariitalautakunnassa ollaan fiksumpia!

  34. Hyvä Anna! :) Veikkaisin, että raudat eivät muutenkaan Suomessa kovin hyvin hintansa takia kauppaa tee kun vaikka Briteistä saa puolet halvemmalla. Mutta tasan tarkkaan en kokemuksesi perusteella muutenkaan rautaa Suomesta ostaisi…Minä laittaisin tuosta viestiä myös pääpaikkaan, tosin varmaan aiot sen tehdäkin. Viallinen takuun omaava tuote korjataan/vaihdetaan uuteen/hyvitetään. Piste. Ei se heidän tappiokseen jää. Huono asiakaspalvelu jää.

  35. Osta uusi rauta SKT-Groupilta. He vaihtoivat GHD:n vastaavanlaiseen Cloud 9 merkkiin, joka toimii itsellä ainakin kuin rasvattu liiketyössä. Hintakaan ei ole yhtä suolainen kuin GHD:ssa. Itsellä tosiaan ns leveämpi salonkirauta käytössä ja normikokoinen muotoilurauta. Ja jos ongelmaa tulee niin varmasti saat vaihdettua uuteen skt:n kautta!

  36. Ihan käsittämätöntä toimintaa. Jo se ihmetyttää, että jossain GHD:llä on country manager, joka ei tiedä blogien markkina-arvoa heille, mutta yhtä paljon ihmetyttää tuo tapa hoitaa asiakaspalvelua. Eihän ketään voi kohdella tuolla tavalla, oli sitten kuitti tai ei! Herää todella kysymys millaisia ihmisiä siellä on töissä, jos käytös on tätä luokkaa?!?

  37. Siskoni oli viime viikolla GHD:n koulutustilaisuudessa ja siellä GHD-kouluttuja sanoi, että kuitteja ei tarvitse säilyttää takuuaikaa, vaan heillä jokainen osto merkitään GHD:n järjestelmään.

    Vaikka sinulla ei ole kuittia ostamisesta (kun et ole rautaa ostanut), jonkun on täytynyt kirjata raudan eteenpäin antaminen johonkin. Eli kuka tahansa on keksinyt antaa rauta eteenpäin bloggaajalle/lehdistön edustajalle/kenelle tahansa, se on aivan varmasti kirjattu johonkin. Ellei sitten pressilahjan antaja ole pöllinyt rautoja :) Luulisi, että ylläoleva ostokäytäntö pätisi myös näissä lahjajutuissa.

    Uskomatonta käytöstä joka tapauksessa! Olen aivan tulistunut puolestasi, ihan hiilenä! :D Maahantuoja (tai kukaan muukaan) ei saisi ikinä käyttäytyä tuolla tavalla, oli asia sitten niin tai näin. Kylläpä on typerää käytöstä, toivottavasti itsekin tajuavat siellä päässä sen, kuinka idioottimaisia ovat. Ihmettelen (tai no, en edes ihmettele..) jos et saa vähintään kirjallista anteeksipyyntöä asianomaisilta!

  38. Miksi kuvaillun kaltaiset ihmiset ylipäätään toimivat asiakaspalvelutehtävissä?! Todella ala-arvoista käytöstä ja sulle kiitos, kun tuot tämän epäkohdan esiin. Et valitettavasti ole välttämättä ensimmäinen (tai viimeinen), joka asian kanssa tappelee. Minä en olisi tuossa tilanteessa varmaan voinut muuta kuin nauraa epäuskoisena ”palvelun laadulle”.

    Oma GHD-rautani on toiminut moitteettomasti jo reilut 10 kuukautta, toivottavasti tulevaisuudessakin… *hakkaa puuta* Luotan kyllä merkkiin; en vaan halua joutua tekemisiin maahantuojan kanssa, jos meininki on tuollaista.

  39. Ihan käsittämätätöntä toimintaa!! Kyllä ehdottomasti olisi pitänyt saada uusi toimiva laite, viallisen tilalle. Ikävä maku jäi varmasti koko hommasta sulle :(

    diamondgirl-janika.blogspot.com

  40. Tämä osui nyt jotenkin niin naulan kantaan, että oli pakko kommentoida. Olen töissä yrityksessä X ja tänään oli pientä polemiikkia siitä kun luulin, että asiakas tarvitsee kuitin vaihtaakseen/palauttaakseen tuotteen.. Isommalta taholta tuli kuitenkin viesti siitä, että lain mukaan nykyään kuittia ei tarvita (vaikka kuitissa lukee esim. 14 päivän vaihto/palautusoikeus), jos siis pystytään osoittamaan, että tuote on hankittu/saatu yrityksestä X. Eli kuitilla ei ole merkitystä. Oikeudessa. Toki on olemassa takuut, mutta yrityksen on itse huolehdittava (kuulemma) siitä, että on itse ajan tasalla tuotteista. Esim. 3 vuoden takuu ja asiakas tulee 4 vuoden päästä palauttamaan tuotetta toimimattomana…. niin pitää olla selvillä, koska kyseinen erä/tuote on ollut myynnissä ja näin ollen varmistaa takuun voimassaolevuus.

  41. Kaupan alalla työskennelleenä tuli mieleen, että ainakin meillä pyydettiin takuutodistukset yms. jos tuote meni rikki, MUTTA asiahan nimenomaan johtui siitä että jos meidän liikkeestä oli tuote ostettu niin kuittia vastaan annoimme uuden tuotteen tilalle. Näin liike ei jää miinukselle.

    Merkki itse antaa tuotteelleen takuun, ei liike. Eli käytännössä on aivan sama onko kuittia vai ei, jos pystyy näyttämään että vika kuuluu takuun piiriin (ajallisesti, yms.)

    Joka tapauksessa, ihan törkeetä ”asiakaspalveluu”, huhhuh…

  42. haha. ihan oikein teit kun avauduit. olisi tullut halvemmaksi heille antaa se ilmainen rauta. tästä tulee nyt ihan eri sväärin menetykset noille maahantuojille kun sana leviää :) muahah.

  43. AIVAN TÄYTTÄ ASIAA. Uskomatonta palvelua ja uskomaton juttu. Hienoa, jos pistät asian eteenpäin ja kiitos siitä, että jaksat nähdä vaivaa! Nykyään niin monella tuntemallani ihmisellä on jostain syystä ”ihansamaemmäjaksavalittaa”-mentaliteetti — jos kengät menee rikki kahen kuukauden jälkeen, ei edes ajatella, että ne vois viedä takaisin kauppaan ja ilmoittaa, että kenkien KUULUU kestää kauemmin. Nykyään oletetaan, että kaiken kuuluukin mennä rikki ja ostaa uutta tilalle. Hyi.

    Lähti vähän omille raiteille, mut pääpointti: ihanaa, että osaat nousta barrikadeille, arvostan sitä!

  44. Moni olikin sulle jo C9-raudasta puhunut, ja itse kampaajana (ja entisenä GHD:tä rakastaneena) voin täydellä sydämellä suositella kyseistä rautaa. Itsellä on kotona n. 4v vanha GHD-rauta, joka toimii vielä kuin valettu. Tämä tosiaan on sen ajan rauta, kun valmistus tehtiin vielä Koreassa. Nyt tosiaan kun GHD:n oikeudet myytiin jollekin massatuottajalle, siirtyi valmistus Kiinaan (?) ja kuntokin on selvästi huonontunut. Itse ostin työ-raudaksi reilu puoli vuotta sitten ”uuden” version GHD:stä. Silloin sitä vielä myytiin SKT:llä ja jo silloin mulle ehdotettiin Cloud Ninea, mutta GHD:n luottokäyttäjänä valitsin kuitenkin vanhan tutun raudan. Noh, rauta oli käytössä kolme viikkoa ja se hajosi. Siinä ajassa GHDn maahantuonti oli siirtynyt pois SKT:ltä ja sain uudelta maahantuojalta TODELLA tylyä palvelua. Koska kuitti oli vielä tallella, sain kuitenkin vahdettua sen uuteen toimivaan. Sain kuitenkin tilaisuuden (kiitos tästä SKT) vaihtaa rautani Cloud Nineen, enkä ole katunut hetkeäkään! Kun lämmön säätää noin 200 asteeseen, on lopputulos täysin samanlaista kuin GHDllä, mutta lisäbonarina lämpötilaa voi säätää 100-225 asteeseen. Muotoilultaan rauta on samantapainen kun GHD, eli käsituntuma tuntuu täysin samalta.

    Ja tosiaan, C9 on alkuperäisen GHD:n kehittäjien rauta. Kun rauta myytiin sijoittajille n.2v sitten, joutui kehittäjät kilpailukieltoon, eli he eivät saaneet tuoda markkinoille hetkeen uutta rautaa. Nyt kuitenkin, kun kilpailukielto loppui, tuli markkinoille ”paranneltu versio GHD:stä”, nimeltään Cloud Nine.

    SUOSITTELEN! Sen lisäksi, että rauta on loistava, on maahatuoja SKT ja näin ollen hommat toimii :-)

  45. kiitos Anna että valaisit meitä lukijoita!
    Tuli kiire etsimään omaa kuittia ja ottamaan valokopioita. Aivan törkeää ja siatonta tuolainen käytös! Suomessa kaikki ollaan tasa-arvoisia joten sillä ei pitäisi ola mitään väliä oletko bloggaaja vai et! Huhhhuh sanon minä. Toivotaan että saat asian hoidettua!:)

  46. Iso kiitos tästä postauksesta ja kiitos myös muille kommentoijille! Olin jo päättänyt ostaa GHD:n heti kun kesälomat on pidetty ja palkkakuitti venyy taas entiselleen. Mutta näiden uusien tietojen pohjalta lähden minäkin harkitsemaan tuota Cloud Nine -suoristusrautaa.

    Kerro meille miten homma etenee ja jos päädyt tuohon toiseen rautaan, että millainen se on. :) Tsemppiä asioiden selvittelyyn!

  47. ihme toimintaa täytyy kyllä sanoa!

    Tää ei liity asiaan mut eikö nellyllä ole enää myynnissä mustavalkosta isoa neuletta, jonka sinäkin tilasit jonkun aika sitten? eilen se oli vielä valikoimassa mutta enää en löydä sitä mistään! :( voiko tuotteet vaihtaa siellä paikkaa vai onko se vaan poistunut valikoimasta? jos siis sulla kokemusta niin kiva jos viitsit vastata.. sitä oon pitkään kärkkynyt ja nyt ku tilais ni yhyy, ei löydy!

  48. Loistavaa, että uskalsit kirjoittaa asiasta tänne! Uskomatonta kohtelua! En todellakaan ymmärrä miten kenelläkään edustajalla on varaa kohdella maksavia asiakkaita/bloggaajia tuolla tavalla! :( Riitalautakunta on ehdottomasti oikea paikka ratkoa tämä ongelma, tsemppiä Anna, pysy tiukkana!

    Ja kaikille vaan yleiseksi tiedoksi, että reklamaatiolain mukaan asiakkaalla ei tarvitse olla kuittia, jos tuote on vioittunut. Yleensä kaikille tuotteille, vaatteille, kengille, yms kulutustuotteille on automaattinen puolen vuoden takuu. Jos tuote tuossa ajassa menee käyttökelvottomaksi muusta kuin vääränlaisesta käytöstä johtuvasta syystä, niin tuote on hyvitettävä. Eli siis jos esim, kenkien kumipohja alkaa hapertua. Usein merkkituotteiden kanssa ollaan yhteydessä maahantuojaan, joka päättää tuotteen hyvityksestä. Puoli vuotta on minimiaika, vanhempiakin tuotteita kyllä hyvitetään, jos niistä näkee, ettei ole ollut kovassa käytössä. Kaupan pitää säilyttää kuitteja liikkeessään 10 vuotta, joten ainakin mun ymmärtääkseni pidemmän takuun tuotteisiin ei tarvitse olla kuittia, vaan myyjän tehtävä on reklamaatiotapauksissa etsiä kuitti. Eli jos menet reklamoimaan esim. laukkua, josta on 1kk:n jälkeen hajonnut vetoketju, eikä sinulla ole kuittia, niin ole tiukkana ja vaadi korvaus, koska sinulla on siihen oikeus! Asiakas on aina oikeassa! :)

  49. I do not know why I wrote about the Navy:) hahaha something I made ​​a mistake:) I always something piss off: D
    hahaha Polish girl is crazy:) really wanted me to another post and poorly signed it: D

  50. Minulla meni rikki OBH-nordican suoristusrauta ja lähetin OBH:lle sähköpostia ja vaikkei kuittia ollut ja rauta alkoi olla jo pian vuoden vanha..

    Kerroin viestissä kuinka monella ystävälläni oli ollut sama vika (samassa mallissa) ja että sain raudan syntymäpäivälahjaksi ja kuittia minulla ei ole… Palvelu oli todella sujuvaa ja uuden raudan sain ihan muutamasaa päivässä!

    Ja tosiaan, ei kuittia… Eli ei se kuitti ole todellakaan mikään pakko jos on yhteydessä juuri yritykseen/maahantuojaan.. Kaupathan niitä kuitteja enemmän tarvitsevat..

    Erittäin huono palvelua olet saanut! Todella hyvä että teit tämän postauksen!

    Itse olen saanut huonoa palvelua asokselta, jossa ei uskottu, että olin saanut väärän tuotteen kymmenien sähköpostien jälkeenkään ennen kuin otin kuvat heidän Internet-sivujen tuotekuvasta ja omasta väärän värisesät tuotteestani!:D

  51. Suosittelen myös Cloud nine -rautaa lämpimästi! :) Mieheni oli aikeissa ostaa Ghd:n mulle joululahjaksi ja kyseli neuvoja sen hankkimiseen kampaajaltani, joka suositteli ehdottomasti ostamaan mielummin Cloud ninen. Olen ollut tyytyväinen rautaan. Siinä tosiaan on lämpötilansäätömahdollisuus, tykkään. :)

  52. No eikös kuluttajansuojalaissa ollut (kait?), että kuittiakaan ei nykyään pitäisi tarvita jos voi näyttää että tuote on yrityksestä ostettu, mutta toki se helpottaisi varmasti asiointia. Ainakaan kaikki yritykset ei valitettavasti noudata kuluttajansuojalakia tai viraston antamia suosituksia asiakkaan hyväksi ja sitten ei auta kuin jäädä nuolemaan näppejään:/ On vaan käsittämätöntä miten huonoa palvelua jotkut liikkeet tarjoavat ja takuuasiat ei tunnu toimivan, vaikka takuuta olisi lain mukaan pidempikin aika kuin se liikkeiden oma mainostama takuu.
    Hyvä tietää tuo GHD:n laatu jos noin äkkiä menee rikki ja palvelu on tuota luokkaa, eipä tarvii tuollaista sitten hankkiakkaan vaan vois sijoittaa siihen cloud nineen:)

  53. Itsekin asiakaspalvelutyötä tekevänä en vaan voi ymmärtää ihmisiä jotka kohtelevat asiakkaitaan noin. Ja noitahan valitettavan usein osuu kohdalle. Itsestä ainakin kohteliaisuus ja hymy ei lähde pesemälläkään ja pyrin aina pitämään asiakkaan tyytyväisenä. Ihan perusjuttujahan se on miten toista tulee kohdella! Toivottavasti kyseinen ihminen heitetään pihalle ko. paikasta.

  54. Tää teksti on niin oikein. Vihaan yli kaiken huonoa asiakaspalvelua ja ihmettelen sitä, miten tuollaiset ihmiset edes pääsevät asiakaspalvelutöihin! Hyvä teksti, toivottavasti GHD:n pomot lukevat ;D

  55. Tästä tulee mieleen viime kesä, kun ostin Bauhausista puutarhakaluste-setin. Se oli sellanen tarjoussetti, joka myytiin värivirheen takia edullisemmin. Kun sitte kotona avattiin laatikot, puuttui paketista kokonaan kulmasohvan välikappaleet ja niiden tilalla oli ylimääräset kulmat. Meillä oli siis neljä kulmaa, eikä yhtään välikappaletta. Soitin kyseiseen lafkaan, jossa kävi ilmi, että välikappaleet oli jo heitetty roskiin, koska ne oli niitä värivirheellisiä. Meidän paloista sai muotoiltua kaks pientä sohvaa, mutta me oltiin maksettu yhdestä jättimäisestä kulmasohvakokonaisuudesta. Tää esimies oli niin tympeä ku ikinä ja totes vaan, että oma vika, kun ei kaupassa avattu laatikoita ja tarkastettu mitä niiden sisällä oli! Vaikka siis myyjä oli ne meille antanut! Ainoona vaihtoehtona oli ajaa uudelleen sellaset satakilsaa ees taas peräkärryn kanssa palauttamaan koko setti tai tyytyy siihen mitä oli. Vänkäsin ja vänkäsin ja lopuks saatiin satasen hyvitys lahjakorttina asenteella ”olkaa kiitollisia tästä”. Eihän asiakas ole aina oikeessa, mutta sillon kun on, on musta tärkeetä myöntää se ja pahotella. Sillä pääsee jo pitkälle.

    Olipas pitkä tarina niinki mielenkiintosesta aiheesta ku puutarhakalusteet :)

  56. Sattupa hyvään koloon tää kirjoitus ja tosi monesta syystä! Asun nykyään ulkomailla ja ghd on ihan ostolistalla. Mietin kuitenkin, että ostanko sen täältä vai Suomesta (tuun koht takas), kun jos sit tulee jotain häikkää sen kanssa ni on sitten helpompi Suomesta ostettuu palauttaa ym. Noh, tän jälkeen sit käännyin siihen et ostan sen sittenkin ulkomailta. Ja tänään kun sit tulin viel lukee näit kommenttei huomasin et uus ghd ei ookkaan enää niin hyvä, ja aloinki miettimään ihan uudelleen koko ghd:n ostamista! Joten KIITOS!
    Ja sit viel toiseks tää täysin muutti mun mielipidettä susta! Okei ei tunneta eikä mitään, mutta oon aatellu periaattees, että kaikki bloggarit on sellasii ”Kirjotan blogii, antakaa mulle ilmaseks kamaa”-tyyppei (okei oon ahdasmielinen!), vaikka ne mitä muuta väittäiski. Tää kirjotus (ja osittain se sun edellinen avautuminen myös) sai mut kyl täysin vakuuttuneeks et ootkin oikeesti hyvä tyyppi ja kirjotat blogii siks ku se on kivaa eikä minkään ilmasten tuotteiden takii :) JEI!
    p.s. sori pitkä juttu!

  57. No huhhuh : |
    Oon välistä miettinyt, että millä perusteella kaikki nää managerit(ei tunnu koskevan perus-aspoja jotka on vain töissä) ratkeaa tosi useesti huutamaan lafkansa asiakkalle jos homma ei mene niiden suunnitelmien mukaan. Olettaakohan ne jotenkin pääsevänsä hankalasta asiakkaasta eroon helpommin, kun se vaikutus on useesti just päinvastanen. Ei kykene ymmärtää.

  58. Ihailtavaa, miten tomera oletkaan! Itse jään yleensä vain harmittelemaan huonoa asiakaspalvelua, ja palautteen antaminen paikan päällä jää yleensä turhan kainostelun takia antamatta.

    Ja aikaisemmin kommentoineella Paavo-raukalla oli kyllä mennä pointti täysin ohi…

  59. Teki ensin mieli kommentoida tähän, että blogaajat kyllä h*oraavat itseään tavaran vuoksi. Mutta asiallisesti:

    Tee reklamaatio maahantuojalle (toimitusjohtaja, myyntijohtaja tjm. korkeammassa asemassa oleva) ja siitä kopio valmistajalle. Kerrot lyhyesti asian taustaa, miten asia on hoidettu ja että ovatko tietoisia että työntekijät hoitavat asiakaspalvelutehtävät tällä tavalla. Oikkarina varmaan tiedät, että KSL:n mukaan vastuussa on myyjä – maahantuoja – valmistaja.

    • Jaa, no käsittääkseni juuri tuo kieltäytymiseni on vastalause tuolle ”huoraamiselle”:) Ja en viitsi kuluttaa aikaani joka paikkaan yhteyttä ottamalla. Suoraan vaan Kuluttajariitalautakuntaan:)

  60. Niinhän se on, että negatiivinen palaute leviää huomattavsti laajemmalle, kuin positiivinen. Olisi tuokin lafka säästynyt negatiivisilta säveliltä, kun olisi vaan korvannut sen raudan. Tuossa postauksessasihan sitä homiota ko. aparaatille sitten tulee oikein kunnolla. Oho, se oliki negatiivista tälläkertaa :D
    Ei voi kun nauraa noille elämäänsä kyllästyneille asiakaspalvelijoille, jotka omalla käytöksellään saavat myynnin romahtamaan ja asiakkaat kärttyisiksi.

  61. Toimiiko suomalaiset raudat Australiassa ja toisinpäin? Jenkkien raudat ei ainakaan toimi Suomessa, ja kun virta on eri, niin Suomen laitteet toimii siellä päin tosi heikosti.

    Anyways, tosi hyvä kirjoitus ja arvostan rehellisyyttäsi paljon! Sopii toivoa että tästä kulkeutuu jotenkin sana sinnekin päin. Ei noin voi kohdella ihmisiä, vaikka olisikin niin että tuotetta ei voisi palauttaa.

  62. No huhhuh mitä toimintaa! En voi käsittää, miten joku asiakaspalvelutyössä oleva ihminen voi käyttäytyä noin. Toivon todella, että kyseisen henkilön esimies lukee tuon tekstin. Hyvä kuitenkin, että aiot tehdä asialle jotain! Ite olisin vastaavassa tillanteessa varmaan vaan jääny nuolemaan näppejäni ja valittamaan huonoa asiakasaplvelua. Olin kans aikeissa ostaa jossain vaiheessa GHD-raudan, mut taidan jättää väliin ja harkita sittenkin tuon muiden lukijoiden suositteleman Cloud Ninen hankkimista.

  63. ciao! mulla on myös aika huonoa kokemusta suomen päästä.. ostin oman ghd:ni heathrown kentältä ja noin vuoden käytön jälkeen se hajosi. yritin sitten suomen päässä ystävällisesti kysellä, että mites nyt tälläsessa tilanteessa vois sitten tehdä, kun rauta on lentokentältä ja saisko sitä korjattua, jos vaikka ite maksais… enpä saanut minkään näköistä apua, vaan vastauksena ”rauta on ulkomailta ja pitää olla kuitti.” juujuu kiitos tiedosta. lähinnä nyt oisin kaivannu apua, MITEN ja MISSÄ saisin tän korjattua… plööh nyt se satasen rauta on sitten kaapin pohjalla. ihme touhua… :/

  64. no AI HERRANJESTAS MIKÄ TILANNE!!!!!!!
    SIIS KARSEEEEEEEEEEEEEET JOS SÄ ET SAA HUOMEN LAITETTUU TUCCAA, NYT KYL POSTAAT JONKUU TOSI YYYBERNOLON POSTAUKSEN TOST FIRMAST, NIINKU PAY BACK!
    NIINKU FUCK YEAH NYRKIT PYSTYY MYNGOLIFE NÄYTTÄÄ KYL MIST KANAT KUSEE!!

  65. ”Mutta kun Bloggaaja Josta On Meille Hyötyä ilmoittaa, että rauta rikki, niin jo alkaa tapahtumaan?”
    ”Jos nyt yrität ymmärtää postauksen, niin nimenomaan tässä raivostutti noin selkeä bloggaajan suosiminen täysin rutiininomaisessa tilanteessa…”
    No TIETENKIN :DDD miten tästä edes voi yllättyä? Tietysti bloggaajilla on enemmän arvoa ku tavallisilla tallaajilla. Ihan päivänselvä asia? Mainoskampanjan kulut vastaan lahjaraudan lähettäminen; tehän ootte ku taivaan lahja firmoille, puoli-ilmanen markkinointikanava!
    Tai sit multa on menny pointti ohi, mut kunhan tulin tänne pöyristelee. =(

    • No on menny pointti ohi!:) toki olet oikeassa tilanteessa jossa puhutaan ilmaisesta raudan saamisesta, mutta kyse oli rutiinitapahtumasta, palautuksesta, jonka pitäisi oimia samalla oikeudella kaikille lain takaamalla tavoin:)

  66. SKT maahantuo nykyään Cloud nine rautoja. Ovat Ghd:n kehittäjäkaksikon uusi luomus, sillä kun kehittelivät ghd:n ja myivät oikeudet, antoivat samalla lupauksen olla pois tuotekehityksestä sovitun ajan (5vuotta?) Cloud nine on siis paranneltu versio ghd-raudoista.

  67. Mun on pakko sanoa tähän, että onneks se oli sponsorilahja, etkä siis menettänyt senttiäkään tuossa. Ehkä he olisivat toimineet toisin jos olisit ollu rahojasi tuotteeseen kuluttanut asiakas. Koska me saadaan työn puolesta kans jotain tollasia sponssijuttuja ja jos ne menee rikki niin eikun roskiin. Se ei johdu kuitin puutteesta vaan siitä, että se on ilmaisjakelulahja eli yhtiö menettää rahaa antaessaan niitä pois ihan omasta tahdostaan, joten laki ei pakota mihinkään vaihtoon, koska en ole kuluttaja siinä merkityksessä etten käyttänyt tuotteeseen senttiäkään rahaa. Kuluttajaturva ei siis koske minua.

    Mut ihan naurettavaa toimintaa kyl yhtiön puolesta huh huh. Onneks mun rauta on jotain ihan muualta ja vielä eri merkkiä. En kyl ghd:tä olis ostanu hinnankaan puolesta mut joo boikotoin.

  68. Oletko koskaan kuullut Kuluttajasuojalaista ja reklamaatiosta? Kannattaa tutustua:) Ja sen GHD:n on nimenomaan kestettävä jokapäiväisessä käytössä, ja itsehän käytän sitä sen 3 kertaa viikossa:D

  69. Kiitoksia tästä postauksesta, kunpa olisin tullut lukeneeksi tämän jo aiemmin. Myös meikäläisen GHD:n suoristusrauta alkoi piippailemaan yhtäsoittoa ja sitä ei ole käytetty edes tuota 3 x/ vko. Takuuaika on kuitenkin jo kulunut joten en ole ollut yhteydessä maahantuojaan. Tämä kirjoituksesi kuitenkin vahvisti sen että tämä oli myös viimeinen GHD:n suoristusrauta, jonka ostan. Kyseessä on kuitenkin premium-merkki jonka tulisi kestää käyttöä (kampaamoissa 8h/pv käytössä viikosta toiseen). Ei ole mitään järkeä sijoittaa rautaan 200 e kun sen kestää yhtä hyvin kuin markettien tusinakama, johon ei tarvitse lyödä rahaa niin paljon kiinni. Kiitoksia lukijoille vinkeistä toimivien suoristusrautojen suhteen.

  70. Luimme järkyttyneinä blogia ja pahoittelemme saamaasi kohtelua. En osaa nyt sanoa tarkemmin kun en tiedä, minne alunperin olit yhteydessä, sitä mitä tai kuka sanonut kuin sen, että yrityksen puolelta edellytämme toisenlaista toimintaa.
    Ghd: llä on tosiaan tehty muutoksia nyt elo- syyskuussa. Edustus on siirtynyt kokonaan Style Corridorille ja toimistomme on Helsingissä. Näin pyrimme palvelemaan asiakkaitamme paremmin. Haluaisimme korvata sinulle saamasi huonon palvelun jos vain suinkin pystymme. Miten voimme olla sinuun yhteydessä?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>