Uskotko kuuden askeleen teoriaan? Hotelliketju haastaa kokeilemaan itse
Pitääkö tunnettu teoria todella paikkansa?
Kansainvälinen Mercure-hotelliketju kokeilee tunnettua kuuden askeleen teoriaa kilpailulla sosiaalisessa mediassa. Kilpailun tarkoitus on osoittaa teorian mukaan, että kaikki maapallon ihmiset ovat vain kuuden henkilön päässä toisistaan.
Ajatuksena on antaa yhden ihmisen osoittaa yhteys itsensä ja australialaisen Bundjalung-heimon aboriginaalin välillä. He eivät tunne toisiaan, mutta kohtaavat lopulta ystävistä ja ystävien ystävistä muodostuvan ketjun avulla. Kilpailijan pitää pystyä osoittamaan, että he ovat vain kuuden askeleen päässä toisistaan, kuten tunnettu teoria väittää.
Kuka tahansa voi osallistua kilpailuun lähettämällä esittelyvideon itsestään. Ohjeet kisaan löytyvät hotelliketjun Facebook-sivuilta.
Lähde: Mercure
Kuva: Youtube / Mercure Hotels