Hyppää sisältöön

Tämä matkailumainos katosi täystyrmäyksen jälkeen: “Täytyy olla parodia”

Maria Hietala
Maria Hietala Päivitetty: 10.04.2014
Singaporen matkailumainos jouduttiin vetämään pois täystyrmäyksen takia.

Matkailumainos ei uponnut yleisöön

Singaporen matkailutoimisto on vetänyt pois verkossa julkaisemansa mainosvideon sen saatua vääränlaista huomiota, kertoo uutissivusto Herald Sun.

Filippiiniläisille matkailijoille suunnattu video seuraa hääpäiväänsä viettävää pariskuntaa, joka tutustuu Singaporen nähtävyyksiin. Lopuksi nainen antaa miehelleen lahjaksi raskaustestituloksen, joka paljastaa tulevan perheenlisäyksen.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Matkailumainos lähti leviämään verkossa eri syistä, kuin tekijät olivat ehkä toivoneet. “Kiusaannuttavaksi” kuvailtua videota luonnehdittiin myös “kamalimmaksi matkailumainokseksi mainonnan historiassa”. Sekä näyttelijät että siirappinen musiikki saivat kritiikkiä.

– Tämän täytyy olla parodia. Mikään mainos ei voi olla näin huono, eräs YouTube-käyttäjä kommentoi videota.

Lyttäävien kommenttien jälkeen Singaporen matkailutoimisto päätyi poistamaan videon kokonaan. Mainos oli jo aiemmin pyörinyt televisiossa Filippiineillä.

– Poistimme videon, sillä se ei saanut kannatusta yleisöltä. Kiitämme palautteesta ja myönnämme, että osa videosta olisi voitu toteuttaa paremmin, kommentoi matkailutoimisto.

Poistetusta videosta kiertää edelleen versioita YouTubessa. Videon voi katsoa esimerkiksi täältä.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Lähde: Herald Sun
Kuva: Flickr / kyeniz