Hyppää sisältöön

Nordic Bloggers’ Experience nappasi Blog Marketing Awards -palkinnon

Riikka Krenn
Riikka Krenn Päivitetty: 06.10.2015
Kansainvälinen bloggaajaohjelma Nordic Bloggers' Experience on voittanut blogimarkkinoinnin tuloksellisuutta arvioivan The Blog Marketing Awards -palkinnon Suomen merkittävimmässä blogeille ja bloggaajille suunnatussa kilpailussa, Blog Awards Finlandissa.

Voittajaksi lähes 30 ehdokkaan joukosta

Tänä vuonna ensimmäistä kertaa järjestettävään kilpailuun ilmoitettiin yhteensä 29 työtä, joista finaaliin ylsi kuusi kampanjaa. Kilpailun tulokset julkistettiin 2.10.2015 järjestetyssä Blog Awards Finland -gaalassa.
Matkamessujen yhteydessä järjestettävän Nordic Bloggers’ Experiencen toteuttamisesta vastaa Kohtaamistoimisto Innastus Oy. Ohjelma on toteutettu tiiviissä yhteistyössä Visit Finlandin ja Visit Helsingin kanssa.

NBE-kampanja on palkittu aiemmin Suomen Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa (2014) sekä Evento Awards -palkinnolla (2015). Ensi tammikuussa kampanja toteutetaan jo kolmatta kertaa. Siihen saapui ennätykselliset 350 hakemusta eri kanavia hyödyntäviltä some-sisällöntuottajilta.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

– Huikeaa voittaa tällainen palkinto heti ensimmäisellä kerralla, kun blogimarkkinointi on uutena kategoriana mukana palkintogaalassa. NBE on ollut menestystarina, lisäksi se on ollut matkailualalla suunnannäyttäjänä tuomalla some-sisällöntuottajat ja alan yritykset yhteen. Sosiaalisten sisällöntuottajien rooli matkailussa on kasvanut muutenkin, arvioi Inna-Pirjetta Lahti Kohtaamistoimisto Innastuksesta.

NBE on matkailun menestystarina

Viisikymmentä kansainvälistä matkabloggaajaa 24 maasta vieraili tammikuussa Matkamessuilla, Helsingissä ja eri puolilla Suomea. Sen jälkeen tarinat mukana olleista yrityksistä ja alueista ovat levinneet blogeissa, Instagramissa ja Twitterissä ympäri maailmaa 14 eri kielellä. Bloggaajien avulla Matkamessuilla ja NBE-ohjelmassa mukana olleet yritykset saavuttavat maailmanlaajuisen näkyvyyden, jonka vaikutuspiirissä on miljoonia matkustavia ihmisiä.

Matkamessujen bloggaajaohjelman tulokset kertovat Suomen mittakaavassa huikeasta onnistumisesta. Aihetunnisteella #nbefinland tavoitettiin Twitterissä jopa 25 miljoonaa seuraajaa yli viidellätuhannella twiitillä. Bloggaajien seuraajat olivat erittäin sitoutuneita ja kiinnostuneita kampanjan aikana julkaistusta materiaalista.

Instagramissa jaettiin yli 1 600 kuvaa, jotka keräsivät lähes 260 000 tykkäystä ja yli 10 000 kommenttia. Tällä kertaa mukana oli myös useita videobloggaajia, joiden toteuttamissa kymmenissä videotarinoissa Matkamessujen, Helsingin ja Suomen tunnelma välittyy kymmenille tuhansille seuraajille.

Seuraava Nordic Bloggers’ Experience järjestetään Matkamessujen yhteydessä 16.-24.1.2016.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

The Blog Awards Finland jakaa alan merkittävimmät palkinnot

The Blog Marketing Awards -kilpailun lisäksi Blog Awards Finland 2015 -gaalassa palkittiin myös vuoden ansioituneimmat bloggaajat kaikkiaan 11 kategoriassa.

The Blog Marketing Awards -palkinnon tavoitteena on kannustaa markkinoijia ottamaan blogit tehokkaammin markkinointiviestinnän käyttöön ja tekemään blogimarkkinointia rohkeasti ja ainutlaatuista lukijasuhdetta arvostavasti. Finaaliin valittiin kuusi kampanjaa, joissa hyödynnetään menestyksekkäästi blogeja ainoana kanavana tai merkityksellisessä roolissa osana monimediaratkaisua.

>> Lue lisää: Tämä on Suomen paras matkablogi

Lähde: Messukeskus
Kuva: The Blog Awards Finland

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Kansainväliset bloggaajat tutustuivat talviseen Suomeen

“Suomi ylitti kaikki odotuksemme” – näin kansainväliset bloggaajat tekevät Suomea tunnetuksi

Archie gone Lebanon

Tässä on Suomen paras matkablogi 2015

The Blog Awards Finland

Mikä on Suomen paras blogi? Äänestä suosikkiasi!

The Blog Awards Finland

Blog Awards Finland 2015 palkitsee Suomen vetovoimaisimmat blogit

Lisää aiheeseen liittyviä artikkeleja