Näin Helsinkiä tehdään tunnetuksi maailmalla – yli 50 miljoonaa ihmistä tavoitettu
Helsinki esillä sosiaalisessa mediassa
Visit Helsingin #HelsinkiSecret Residence -ohjelma on noin vuoden ajan kutsunut ulkomaalaisia bloggaajia, vloggaajia ja instagrammaajia tutustumaan Helsinkiin. Ohjelman tavoitteena on tehdä kaupunkia tunnetuksi maailmalla kiinnostavana matkakohteena juuri sosiaalisen median mielipidevaikuttajien kautta.
Tammikuussa 2016 alkaneen hankkeen kautta Helsingissä on käynyt mielipidevaikuttajia jo yli 15 maasta kuten Yhdysvalloista, Japanista ja Australiasta. Helsinki on saavuttanut näkyvyyttä erityisesti Instagramissa ja Twitterissä, ja yhteensä jopa 50 miljoonaa ihmistä on tavoitettu hankkeen avulla eri median kanavissa.
Suomen 100-vuotisjuhlavuotena Finnairin kanssa yhteistyössä toimiva #HelsinkiSecret Residence yrittää houkutella Helsinkiin erityisesti aasialaisia sosiaalisen median kuuluisuuksia – ja näiden kautta kaikkia aasialaisia matkailijoita. Finnair tarjoaa Aasian ja Euroopan välillä lentäville Stopover-palvelua, jossa matkustajilla on mahdollisuus pysähtyä lentojen välissä pariksi päiväksi Helsingissä.
Vuonna 2017 muita yhteistyökumppaneita hankkeessa ovat esimerkiksi Tallink Silja ja Marimekko, joka luo sisustuksen ulkomaalaisten vieraiden majapaikkana toimivaan Aallonkodin Finlandia-huoneistoon.
Yhteistyötä tehdään myös Tallinnan kaupungin kanssa, sillä yhdeksi Helsingin matkailuvalteista luetaan sen lyhyet välimatkat muihin kiinnostaviin matkakohteisiin.
Lue projektista enemmän täältä.
Lähde: Visit Helsinki
Kuva: Visit Finland